Skip to content

המחבל – איש הביטחון המסכל, נהגו של התובע הכללי ברשות

מה מניע שוטר בתפקיד רגיש לקום בבוקר ולבצע פיגוע התאבדות? בשירותי הביטחון הפלסטיני אומרים כי כנראה חובות כבדים גרמו לו לאבד תקווה. בחשבונו האישי בפייסבוק כתב הבוקר השוטר אמגד ג'אסר א'סוכרי: "כל עוד הכיבוש מאפיל על נפשותינו והורג את אחינו ואחיותינו, חללינו עליהם השלום. ירפא האל את פצעינו ויתיר את אסורינו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום (ראשון) בשעות הבוקר כתב אמגד ג'אסר א'סוכרי אבו עומר בן 34 מהכפר ג'מאעין המצוי בנפת שכם, במרחק 16 ק"מ משכם ומצפון לעיר אריאל, שוטר ברשות הפלסטינית המשמש מטעם שירותי הביטחון המסכל הפלסטינים כשוטר נהג של אחמד חנון, התובע הכללי הפלסטיני ברמאללה, הודעה בדף הפייסבוק שלו: "בארץ הזאת ראוי לחיות, אך למרבה הצער אני לא רואה דבר המצדיק את החיים כל עוד הכיבוש מאפיל על נפשותינו והורג את אחינו ואחיותינו, חללינו עליהם השלום. ירפא האל את פצעינו ויתיר את אסורינו. אתם הראשונים (כוונתו למחבלים שנהרגו עד כה א.מ) ואנו בעזרת האל באים בעקבותיכם", הוא הוסיף לפוסוט שהעלה תמונה שלו המתארת אותו כביכול בדרך למחסום פוקוס, וסיים במילים: " אני מעיד שאין אל מלבד אללה וכי אדוננו מוחמד הוא עבדו ושליחו. הבוקר, ננצח בשם אללה".

המחבל איש המנגנונים הפלסטיניים אמג'ד א-סוכרי
המחבל איש המנגנונים הפלסטיניים אמג'ד א-סוכרי

לאחר מכן, אבו עומר נכנס למכוניתו ונסע למחסום פוקוס הסמוך להתנחלות בית אל בדרך לרמאללה. בעת שהחיילים ביצעו מבדוק ובדקו את תעודת הזהות שלו החל השוטר המחבל בירי מאקדחו.
שלושה בני אדם נפצעו בפיגוע, אחד באורח קשה. אחר נפצע באורח בינוני, ואדם שלישי באורח קל. המחבל הגיע במכונית למחסום, המכונה גם VIP, שכן דרכו נוסעים בכירים ברשות הפלסטינית ובאו"ם, פתח אש לעבר הנוכחים, כוח צה"ל הגיב באש הוא נורה נפצע אנושות ומת מפצעיו. הפצועים פונו לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים בירושלים.

דף הפייסבוק של המחבל
דף הפייסבוק של המחבל

מה הניע את א-סוכרי, אב לארבעה ילדים לבצע פיגוע התאבדות – על כך אומרים גורמי ביטחון ברשות כי יתכן וחובותיו הכבדים בהם שקע לאחרונה והעיקו עליו גרמו לו לחשוב על דרך בה יסיים את צרותיו כשבעת צרה הוא האשים במצבו את ישראל. פרט מעניין עולה מעיון בדף הפייסבוק שלו שמעלה כי דווקא העריץ העיראקי סדאם חוסין היה אלילו ההרואי. בחשבון הפייסבוק שלו א-סוכרי מהלל ומאדיר את סדאם כדמות לחיקוי.
שי אלון, ראש המועצה המקומית בית אל התראיין הבוקר לתקשורת ואמר בין השאר: "אנחנו מנסים לנהל חיים סבירים ותקינים, אנחנו מאפשרים שבכבישים שלנו ייסעו כל סוגי האוכלוסיות אבל אנחנו כל פעם מופתעים, הם מנצלים את הצירים הללו, וזה מסוג מחסום שהיה סגור לתקופה ארוכה ונפתח. בסמוך יש עוד ציר שהתרענו שאסור שיפתח, אבל הוא גם נפתח. אני מבין את מערכת השיקולים שמערכת הביטחון לבצע מרחב חיים תקין, אבל זה עולה לנו בדם."

ידע שימצא את מותו ונפרד בדף הפייסבוק
ידע שימצא את מותו ונפרד בדף הפייסבוק
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן