Skip to content

החמאס מציג: יש לנו טנק תוצרת בית

בעצרת לוויה לזכר אנשי החמאס שנהרגו בהתמוטטות מנהרות, הציג דובר גדודי עז א-דין אל קסאם טנק תוצרת בית שנבנה לדבריו על שלדת טנק ישראלי שנלכד בעת המלחמה. אלא שצילומים שהגיעו לידי מגפון מוכיחים בבירור כי הטנק הזה נבנה מלוחות עץ שהורכבו על גב מכונית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסגרת עצרת הלוויה מרכזית להרוגי החמאס בהתמוטטות המנהרה שנערכה בעזה ביום שבת האחרונה, החליט ארגון החמאס שחווה מספר התמוטטות מנהרות בשבוע האחרון להפוך את טרגדיית מותם של לפחות 7 מאנשיו (עוד לפני מותם של שניים נוספים אתמול), שנקברו תחת המפולות למצעד גאווה ועידוד פסיכולוגי.

החמאס מציג: טנק מפחיד - תוצרת בית
החמאס מציג: טנק מפחיד - תוצרת בית

במסגרת עצרת הלוויה לזכר המחבלים שנהרגו נאם אבו עוביידה מחמאס, דובר גדודי עז א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של ארגון הטרור והסביר כי מעבר למנהרות הטרור ההתקפיות של החמאס הרי שמנהרות אלו שמשו את גיבורי החמאס בלחימה נגד צה"ל. על מנת לעודד את אנשיו החליטו בחמאס לצאת במופע וירטואוזי חסר תקדים. הם בחרו להשתמש בטנק ישראלי, תוצרת בית. אבו עוביידה הזהיר כי התנועה האסלמית, שההפתעות שמכין הארגון לישראל הן לא רק במנהרות, אלא שהחמאס "מכינה את טנקים למפגש הבא עם הישראלים".
בשלב זה נסע טנק במרכז התהלוכה שלגביו נמסר כי זהו טנק תוצרת בית שנבנה מחלקיו של טנק ישראלי שנפל לידי הארגון ב-2014.

סרטון התעמולה של החמאס

בסרטון תעמולה שהופק על ידי הארגון נראה הטנק נוסע במרכז עזה ועל גביו הלוחמים גיבורים. "בנינו טנק תוצרת בית" , התפאר הדובר והודה לאללה ולמוחמד.
לידי מגפון הגיעו צילומי הטנק "תוצרת הבית", בעת שהוכן לתנועה לקראת עצרת הלוויה המפוארת.
בצילומים אלו ניראה היטב כי ה"טנק" נוסע על גבי גלגלי מכונית.
מקורות פלסטינים סיפרו למגפון כי הטנק המהולל נבנה מפלטות עץ שמורכבות על רכב קטן יותר. עוד נטען כי קנה צריח הטנק עשוי מצינור של ביוב ישן.

טנק, טנק - אבל על גלגלים
טנק, טנק - אבל על גלגלים

מכינים את הטנק לקראת המופע הלילי. כן, טנק.. אז מה אם הוא על גלגלים ושלדה מעץ?
מכינים את הטנק לקראת המופע הלילי. כן, טנק.. אז מה אם הוא על גלגלים ושלדה מעץ?

מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל לא איבד והותיר מאחוריו שום טנק במסגרת הלחימה בעזה.
אתמול נהרגו עוד 2 אנשי חמאס תחת התמוטטות מנהרה בצפון הרצועה. דובר עז א-דין אל קסאם אמר כי שני ההרוגים הם פואד א-שור אל עטאוי (35) ו- אחמד היידר אל- זהר (23) תושבי מחנה הפליטים בעזה שנהרגו בחפירת מנהרת התנגדות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן