Skip to content

לווית לוחמת משמר הגבול הדר כהן תיערך היום

לוויתה של הדר כהן שמתה אמש לאחר שנורתה בגבה בידי מחבל, תיערך היום בצהריים באור יהודה. חברים, ידידים וקרובי משפחה התאספו מתחת לבית המשפחה והדליקו נרות. בקבטייה מתאבלים על מות שלושת המרצחים ובעזה נשמעו קריאות שמחה על פעולת הטרור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הדר כהן
הדר כהן

הלוויתה של לוחמת משמר הגבול רש"ט הדר כהן ז"ל שנרצחה אתמול בפיגוע בשער שכם, תתקיים היום (חמישי) בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי ביהוד. אמש התאספו חברים, ידידי, בני משפחה ותושבים בפתח ביתה של כהן המומים וכואבים. "המחיר הוא מחיר כבד וכואב אבל אין לי ספק שמנעתם פיגוע גדול הרבה יותר, אני מצדיע לכם", אמר מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך לרווית, לוחמת מג"ב, חברתה של הדר שנפצעה קשה בראשה בעת המאבק במחבלים. המפכ"ל שהגיע אמש לביקור בבית החולים הדסה הר הצופים, שמע את אשר אירע מפי הלוחמת הפצועה, כשהוא ניצב ליד מיטתה. רווית שוטרת משמר הגבול נפצעה אתמול באורח בינוני בשעה שהיא והשוטרים הנוספים חסמו בגופם את המפגעים בשער שכם בירושלים, תוך שהיא נאבקת במחבלים בידיים חשופות בצורה הירואית ומעוררת השראה. השוטרת שמצבה הרפואי השתפר, שחזרה באוזני המפכ"ל את רגעי הפיגוע ואמרה לו: "אנחנו כאן כדי להגן על האזרחים. בשביל זה התגייסנו ולשם כך אנחנו כאן. אין לי ספק שהדר ז"ל ידעה זאת ולאור העובדה הזאת היא פעלה".

כאמור, מוקדם יותר אתמו, סמוך לשעה 14:00 צוות של לוחמי משמר הגבול, שהיה מורכב ממפקד הכח בליווי שתי לוחמות שנמצאות בעיצומו של תהליך ההכשרה, הבחינו בשלושה צעירים בשער שכם שעוררו את חשדם. הצוות ניגש אל החשודים על מנת לבדוק אותם, כשלפתע שלפו החשודים נשק אוטומטי וסכינים והחלו לבצע ירי ולדקור את הלוחמות. מפקד הכח, יחד עם כח נוסף שהיה במקום, ביצעו ירי ונטרלו את המחבלים. מותם של שלושת המחבלים נקבע במקום. מתחקור ראשוני בזירה עולה כי המחבלים נשאו על גופם גם מספר מטעני צינור ותכננו לבצע במקום פיגוע גדול בהרבה, פיגוע שנמנע לבסוף בזכות החתירה למגע התגובה המקצועית של הלוחמים.
מפכ"ל המשטרה, אמר לרווית: "אנחנו נלחמים בשביל להגן על האזרחים, המחיר הוא מחיר כואב, אבל זה התפקיד שלנו. אין לי ספק שחוליית מחבלים שמגיעה עם ארסנל נשק בסדר גודל כזה, הכוונה שלהם היא לבצע פיגוע המוני. התפקוד שלכם, החתירה למגע והנחישות שלכם, וגם של השוטרים והלוחמים הנוספים שהיו במקום מנעה ללא ספק אסון גדול. אני מצדיע לכם".

נרות לזכרה
נרות לזכרה
תושבים ומכרים מתחת לבית משפחת כהן
תושבים ומכרים מתחת לבית משפחת כהן


בעיירה קבטייה הסמוכה 7 ק"מ מדרום לג'נין, התאספו תושבים בסמוך לבתי המחבלים והביעו צער על מות "השהידים", אחד מהתושבים הסביר לסוכנויות החדשות כי המחבלים פעלו להגן על מסגד אל – אקצה מפני ישראל שמבקשת לכבשו מידי האסלם.

תושבי בקבטייה אבלים: "הצעירים מתו למען אל אקצה" (צילום: פלמדיה)

שלושת המחבלים שחוסלו, אחמד זכארנה, מוחמד כמיל ואחמד אבו אל-רוב, הם חברי ילדות כבני 20, שגדלו ביחד בעיירה ומשתייכים לחמולות שהתפרסמו בשל תמיכתן בפתח. לפי מקורות פלסטינים בקבטייה, חברם של השלושה, בן למשפחת כמיל, נהרג בחודשים האחרונים מירי של חיילי צה"ל. בעזה פרסם החמאס דברי ברכה על פעולת המחבלים והפיק כרזה בה הוא מהלל ומשבח את המחבלים הצעירים. החמאס קרא לאוכלוסייה הפלסטינית להמשיך בהתקפות הרצחניות על ישראלים ועל צה"ל בכלל ובפרט.

כרזת השמחה של החמאס המהללת את המחבלים
כרזת השמחה של החמאס המהללת את המחבלים
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן