Skip to content

פקיסטן: אם מושארף ישוב, הוא ייעצר כחשוד ברצח בנאזיר בהוטו

רשויות המדינה יפנו לאינטרפול בבקשה לעצור את נשיאה לשעבר בקשר לרצח ראש הממשלה בנזיר בהוטו. מושארף סירב לבקשת בהוטו להתיר לחברת אבטחה מערבית לשמור עליה בפקיסטן, ולדברי שר הפנים הפקיסטני עשה זאת בשל רצון לפגוע בה מאת גרשון גירון העימות בין ממשלת פקיסטן לבין נשיאה לשעבר, הגנרל פרווז מושארף, מגיע לנקודת רתיחה. ממשלת פקיסטן הודיעה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשויות המדינה יפנו לאינטרפול בבקשה לעצור את נשיאה לשעבר בקשר לרצח ראש הממשלה בנזיר בהוטו. מושארף סירב לבקשת בהוטו להתיר לחברת אבטחה מערבית לשמור עליה בפקיסטן, ולדברי שר הפנים הפקיסטני עשה זאת בשל רצון לפגוע בה

מאת גרשון גירון

מושארף - כרטיס אדום
חשוד ברצח. מושארף

העימות בין ממשלת פקיסטן לבין נשיאה לשעבר, הגנרל פרווז מושארף, מגיע לנקודת רתיחה. ממשלת פקיסטן הודיעה כי אם ישוב מושארף למדינה שממנה נמלט, ייעצר מיד כחשוד במעורבת ברצח יריבתו הפוליטית, בנאזיר בהוטו. רשויות המדינה כבר הודיעו כי יפנו לאינטרפול בבקשה להוציא נגד מושארף צו מעצר בינלאומי.

"הממשלה מבקשת להוציא לו כרטיס אדום", אמר שר הפנים רחמן מאליק, בהתייחסו לצבעו של צו המעצר הבינלאומי, "נביא אותו לפקיסטן באמצעות האינטרפול".

הדברים נאמרו בדו"ח על התקדמות חקירת הרצח שארע לפני ארבע שנים, והוצג למחוקקים במחוז סינד, שנחשב כמעוזה של משפחת בהוטו. הדיווח נמשך שעות אחדות והועבר בשידור חי בטלוויזיה הלאומית של פקיסטן.

בהוטו נרצחה בפיגוע התאבדות בדצמבר 2007, זמן קצר אחרי שובה למדינה מגלות מרצון במטרה להשתתף בבחירות הכלליות של 2008. בעלה לשעבר של בהוטו, אסיף עלי זרדארי, הוא נשיא פקיסטן הנוכחי, ומושארף מאיים שישוב לפקיסטן כדי להתמודד שוב על ראשות הממשלה בהמשך השנה.

מאליק וראש צוות החקירה אמרו שמנהיג הטליבאן, בייתוללה מחסוד, הוא שתכנן את הרצח ושילם סכום השווה לכ-4,500 דולרים לרשת קיצונים אסלאמיים כדי שתוציא אותו אל הפועל.

העדויות שנאספו הוצגו במצגת, תצלומים וסרט וידאו, מוכיחות לדברי הרשויות שמחסוד רצח את בהוטו בשל תמיכתה במלחמת המערב נגד הקיצונים המוסלמים. החוקרים אמרו שעדויות רבות נאספו מהאזנות סתר למכשירי הטלפון הסלולאריים של המעורבים במזימה, לפני הרצח ואחריו.

בחודש נובמבר האחרון האשים בית משפט בפקיסטן חמישה קיצונים מוסלמים בסיוע למבצעי פיגוע ההתאבדות ושני קציני משטרה בכירים בהתרשלות באבטחת בהוטו.

גם מושארף הואשם בהזנחת הגנתה של בהוטו. בפברואר 2011 הוציא שופט צו למעצרו, לאחר שהנשיא המודח לא הופיע לחקירה בבית המשפט.

בנזיר בהוטו
הנשיא לא רצה שתאובטח. בנאזיר בהוטו

מושארף נמצא בגלות מרצון מאז יצא את פקיסטן ב-2008. באוגוסט האחרון החרימו השלטונות את רכושו בפקיסטן והקפיאו את חשבון הבנק שלו. השליט הצבאי לשעבר מכחיש כל קשר לרצח בהוטו.

בדיווח ביום שלישי אמרו מאליק והחוקרים שמושארף דחה את בקשת בהוטו לגייס חברת אבטחה מערבית להגנתה אחרי שובה לפקיסטן. לדבריהם, מושארף הותיר בכוונה את בהוטו חשופה מפני שחש מאוים פוליטית מפניה. "היתה זאת חובת הממשלה לספק הגנה לראש הממשלה", אמר מאליק בכעס, "למה לא הענקת אבטחה? מה היתה הבעיה"?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן