Skip to content

הנגבי: "דני דיין כבר לא יהיה שגריר ישראל בברזיל"

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) התנגד להצעת יו"ר ועדת חו"ב, צחי הנגבי, לאתר שגריר חדש לברזיל. "ללא קשר לעמדותיו הפוליטיות של דני דיין, איתן אני לא מסכים, החלטת ממשלת ברזיל איננה מקובלת", אמר ח"כ שי. "דני דיין הוא נציג ממשלת ישראל ומדינת ישראל - ולכן לגיטימי שהוא יהיה השגריר. זו זכותה של מדינת ישראל. עמדת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דני דיין כבר לא יהיה שגריר ישראל בברזיל. כך מעריך יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ צחי הנגבי. הנגבי אמר זאת הבוקר במהלך דיון שערכה הוועדה בנושא.

ימונה לשגריר בברזיל - או לא? חילוקי דיעות בוועדת חו"ב (צילום: צבי זינגר)
ימונה לשגריר בברזיל - או לא? חילוקי דיעות בוועדת חו"ב (צילום: צבי זינגר)

"מדובר בהחלטה חסרת תקדים", אמר ח"כ הנגבי. "אין כאן עניין של עלבון אישי כלפי דיין או ממשלת ישראל אלא בשאלה מה הוא האינטרס של מדינת ישראל. נוכח המצב ברור היום שדני דיין כבר לא יהיה שגריר ישראל בברזיל, אין בכך ספק. לכן מתפקידנו כוועדה להציע לממשלה לאתר שגריר חלופי לברזיל ובמקביל למנות את דני דיין לשגריר במדינה אחרת החשובה לא פחות מברזיל".

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), התנגד להצעה לאתר שגריר חילופי לברזיל. "ללא קשר לעמדותיו הפוליטיות של דני דיין, איתן אני לא מסכים, החלטת ממשלת ברזיל איננה מקובלת", אמר ח"כ שי. "דני דיין הוא נציג ממשלת ישראל ומדינת ישראל – ולכן לגיטימי שהוא יהיה השגריר. זו זכותה של מדינת ישראל. עמדת ממשלת ברזיל ראויה לכל גינוי".

ח"כ ענת ברקו (ליכוד) אמרה כי "החלטת ממשלת ברזיל מחזקת את גורמי ה BDS  הפועלים לחרם על ישראל. אם זו עמדת ממשלת ברזיל, הרי שמוטב שמדינת ישראל לא תציב שם שגריר כלל כדי לא לפתוח אפשרות דומה למדינות  אחרות".

נציג משרד החוץ בדיון אמר" "בשלב זה אומנם יצאו בברזיל בהצהרות על כך שהם לא יאשרו את המינוי אך מעבר לכך לא התקבלה שום החלטה סופית או רשמית באשר לפסילתו של דיין. זאת  על אף שהבקשה הועברה כבר לפני חמישה חודשים. זה נכון שבברזיל ששמעו על החלטת ממשלת ישראל דרך התקשורת עוד בטרם הועברה בקשה שקטה אך בעידן הנוכחי כמעט בלתי אפשרי לקבל החלטה משמעותית על מינוי מבלי שהדבר יצא החוצה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן