Skip to content

רוקדים עם תותחים

במופע החדש "מומנטיטו" ממריאים חברי "מיומנה" למחוזות חדשים וקסומים  מאת יעל חן ועינת מעיין סגל זה קורה במעבדת מוזיקה קסומה: חבורה של יצורים מוזיקליים רתומים למכונת המוזיקה של ד"ר מומנטיטו, מפזזזים, שרים, רוקדים, מתופפים, מתעופפים באוויר ויוצאים למסע בעולמות קסומים בדרכם למצוא עצמאות. כל זה קורה במופע "מומנטיטו" החדש של "מיומנה", שעלה בחנוכה ומבוסס על […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במופע החדש "מומנטיטו" ממריאים חברי "מיומנה" למחוזות חדשים וקסומים


 
מאת יעל חן ועינת מעיין סגל

זה קורה במעבדת מוזיקה קסומה: חבורה של יצורים מוזיקליים רתומים למכונת המוזיקה של ד"ר מומנטיטו, מפזזזים, שרים, רוקדים, מתופפים, מתעופפים באוויר ויוצאים למסע בעולמות קסומים בדרכם למצוא עצמאות.

כל זה קורה במופע "מומנטיטו" החדש של "מיומנה", שעלה בחנוכה ומבוסס על המופע "מומנטום", שמוצג זה כשנתיים בארץ ובחו"ל.

חיישנים, אינטראקציה עם וידיאו ומכניקה, תותחי עשן ענקיים, נגינה על קרני אור, קרני לייזר, טכנולוגיה מתקדמת וגאדג'טים, יוצרים את השילוב שבין המוזיקליות וההומור של "מיומנה" עם טכנולוגיות ייחודיות של מדעטק – המוזיאון הלאומי למדע.

המופע אינטראקטיבי, משתף את הקהל, והילדים יכולים תוך כדי המופע להרגיש את הכלים, לנגן עליהם, להיכנס לתוך העלילה – ויש להם תפקיד חשוב בהצלחה של היצורים בדרך למטרה.

בואו לדבר על מיומנה גם בפייסבוק

"מיומנה", שנוסדה ב-1996, פיתחה שפה ייחודית המבוססת על מיומנויות, קצב, אפקטים חזותיים, יצירתיות והומור. עופר רועי, שהיה מפיק של מופעי תיאטרון ותוכניות טלוויזיה, זיהה אז את הפוטנציאל, כשהוזמן לצפות בחזרה של עשרים דקות. בעקבותיה הוא נפגש עם בועז ברמן ואילון נופר, שהם היוצרים, הבמאים והכוריאוגרפים של המופעים מאז ועד היום.

השלושה הקימו את הקבוצה המונה כיום כמאה חברים. הרקדנים מגיעים מיותר מ-32 מדינות בעולם, והשפה המדוברת בין אנשי הקבוצה גם בארץ – אנגלית.

למופע הנוכחי קדמו מופעים מצליחים אחרים, בהם "אדרבא" ו"בחונטוס", שהציג  שיתוף פעולה בין השפה התיאטרלית של "מיומנה" לבין המוזיקה של דיוויד ברוזה.

עוד בתרבות: כך אהבנו, כך רקדנו, כך היינו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן