Skip to content

פרסום ראשוני : נסראללה הסוף?

השמועות שהתרבו בשנתיים האחרונות בדבר מחלת סרטן בה לקה מנהיג החיזבאללה ולהן הוא לעג בנאומיו, התחזקו אתמול בקרב התקשורת הערבית. הבוקר שידר רדיו "קול בירות": נסראללה המצוי במצב קשה ולוקה במחלה סופנית, מאושפז בטהראן. החיזבאללה – שדרן הרדיו עוין את החיזבאללה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רדיו "קול ביירות", תחנת הרדיו הפופולרית בלבנון שידרה הבוקר (שני) כי מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה חולה סופני במחלת הסרטן בה לקה לפני מס' שנים ומטופל כשהוא במצב קשה בטהרן.
במהלך סוף השבוע האחרון התרבו השמועות בלבנון כי מצבו של נסראללה הדרדר ועקב כך הוא הוטס לטהרן לטיפול בהול בגרורות הסרטן שהתפשטו בגופו. התקשורת הערבית דנה בכך אך אמש נראה היה שכולם מצוטטים את כולם.
הבוקר הודיע סגן מנהל תחנת הרדיו הלבנונית הוותיקה "קול בירות", ג'רי מאהר, כי חסן נסראללה מאושפז בטהרן במצב סופני, ומאשר כי מטופל בידי רופאים צפון קוריאנים ורוסיים. בנוסף לשידור החי ברדיו, מאהר צייץ בחשבון הטויטר שלו כי המזכ"ל סובל קשות מהטיפולים אותם הוא עובר.
ארגון החיזבאללה סרב להגיב לדברים אלו וטען הבוקר כי אין לארגון על מה לדווח ותלה את שידור הדברים הבוקר בכך שמאהר ידוע בעוינותו לחיזבאללה.
בשנתיים האחרונות נפוצו מדי פעם שמועות על מצבו הבריאותי כולל שמועות על מותו. נסראללה הקפיד בכל פעם לפרסם סרטונים שמכחישים את השמועות. האחרון שבהם פורסם בשנה שעברה -ב 16 במאי 2015, שם הוא טען שהוא בריא לחלוטין והשמועות הינן "לוחמה פסיכולוגית שמטרתה לפגוע במורל של הארגון". בנאומו הוא אף הסביר בהומור שהמיץ הצהוב שנראה שותה בימים שלפני הנאום, והשמועות טענו שזו תרופה לטיפול בשבץ מוחי, הוא בעצם מיץ לימונדה ותו לא.

נסראללה - הסוף? (צילום מסך)
נסראללה - הסוף? (צילום מסך)

חסן נסראללה (56) יליד אוגוסט 1960, הפך לפעיל בארגון השיעי אמל (עבודה), באמצע שנות ה-70'. בשנים אלו התקרב נסראללה לעבאס מוסאווי שהפך לימים למזכ"ל השני של החיזבאללה שהוקם ב-1985. ב-1992 חוסל מוסאווי על ידי צה"ל ונסראללה מונה ליורשו כמנהיג הארגון. בשנותיו כראש הארגון הרחיב נסראללה את פעילות החיזבאללה גם לתחום החברתי והפוליטי. במקביל, בשנים אלו הפך חיזבאללה לגורם הדומיננטי במאבק בכוחות צה"ל שהתפרסו ברצועת הביטחון בדרום לבנון. לאחר נסיגת ישראל בשנת 2000 מלבנון זכה נסראללה להכרה כאיש החזק בלבנון שארגונו היה הגורם הדומיננטי לנסיגת צה"ל. במהלך השנים נשא נסראללה שורת נאומים מתריסים נגד ישראל, המפורסם שבהם "נאום קורי העכביש" שבו טען , יום לאחר נסיגת צה"ל, כי ישראל חזקה רק למראית עין וניתן להכניעה בקלות. כוחו ודימויו של נסראללה בעולם הערבי המשיכו לעלות בעקבות ביצוע עסקת טננבאום במסגרתה שוחררו אלפי אסירים לבנונים ופלסטינים תמורת אלחנן טננבוים וגופות שלושת חיילי צה"ל שנחטפו בהר דב בשנת 2000. מאוחר יותר בשנת 2006 פתחה ישראל במלחמת לבנון השנייה בעקבות חטיפתם של חיילי צה"ל אלדד רגב ואהוד גולדווסר. במלחמה זו ישראל תקפה בעיקר באמצעות חיל האוויר ריכוזי מבנים, בונקרים וגם גושי בתים ברובע דאחייה בבירות שמהווה את מעוזו של ארגון החיזבאללה. נסראללה הודה בעבר כי לא חזה נכון את תגובת ישראל , ואמר כי לו היה מאמין שהחטיפה תגרום לעימות חריף כל כך היה מורה על ביטולה.
מאז תום המלחמה הזו ירד נסראללה ל"מחתרת" שהה בבונקר של הארגון והופיע בדרך כלל באמצעות ווידאו על מסכים בפני קהל אוהדים ופעילי הארגון.

2 Comments

  1. דותן
    18 בפברואר 2016 @ 8:33

    חבל.

    אני לא רוצה שימות.

    אני לא רוצה שיהיה חולה.

    אני רוצה שיהיה בריא ובהכרה מלאה, כדי שיוכל לראות איך הצבא הפרטי שלו נמחק בסוריה, ואיך הבסיס הפוליטי המושחת שלו בלבנון נעלם.

    שיחייה ויראה איך כל המבנה המרושע שהקים קורס אל תוך תהום הנשייה.

    שיחייה עוד שנים ארוכות, הנבלה. שיחייה ויסבול.

    "כעבור סופה, ואין רשע…"

  2. גידי
    16 בפברואר 2016 @ 12:45

    בנפול אויביך אל תשמח…האמת אני לא שמח כי הוא מורתע ומחליפו ירצה להוכיח את עצמו …אבל מגיע לו…!
    אתמול אמר לי חברי (מזל"ט) שכדאי שנסראאלה יצא לשמש זה יכול לעזור לו…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן