Skip to content

פרס מפעל חיים לאריאל זילבר

טקס הענקת פרסי מפעל חיים לחברי אמ"י - איגוד אמני ישראל, רביעי, 17.02.2016, היכל התרבות פתח תקווה, נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמש התקיים טקס הענקת פרסי מפעל חיים לאמנים החברים באמ"י – איגוד אמני ישראל בהיכל התרבות בפתח תקווה. במהלך הטקס הוענקו פרסים אלו לשורה מכובדת של אמנים מתחומי היצירה והפעילות בשדות המוזיקה, המחול והמשחק – שלמה בר, רבקה גור, יהונתן גפן, נורית הירש, שרה זורב, אריאל זילבר, דובי זלצר, גדי יגיל, יונתן כרמון ואלכס פלג.

הענקת הפרס לאריאל זילבר. צילום: יובל אראל
הענקת הפרס לאריאל זילבר. צילום: יובל אראל

האירוע שהתקיים במעמד שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב וראש עיריית פתח תקווה מר עו"ד יצחק ברוורמן משך עניין תקשורתי רב כבר לפני זמן רב עת הודיעה הנהלת אמ"י כי בין הזוכים נכלל אריאל זילבר, הודעה שמשכה אש רבתי במיוחד מצידה של האמנית אחינועם ניני שקראה לחרם והכריזה כי היא עוזבת את אמ"י.

יענק'לה מנדל, יו"ר אמ"י, פתח את הטקס והעמיד את הנושאים במקומם כשאמר – "אנחנו עוסקים באמ"י רק בתרבות ובאמנות, לא בפוליטיקה. באמ"י חברים אמנים מכל גוני הקשת: ימין, מרכז ושמאל, דתיים וחילונים, יהודים וערבים, נשים וגברים. הקשר בין כולם הוא אמנות וזה מה שנעשה ונראה כאן הערב – רק אמנות".

מבחינתי כמובן המוקד היה על אריאל זילבר, הנה המלל שהוקרא עת הוזמן אריאל לבמה כדי לקבל את הפרס – "אריאל זילבר – זמר ומלחין. יליד תל אביב (1943), יוצר השירים והלהיטים שעיצבו את הגרוב בישראל. החל את הקריירה המוסיקלית שלו לקראת סוף שנות ה-60 ומאז הוציא אלבומים רבים ושירים שנחשבים לקלאסיקות במוזיקה הישראלית – "ברוש" , "רוצי שמוליק", "החברה להגנת הטבע", "ואיך שלא", "מיליארד סינים", "בטי בם" ועוד. בשנת 1974 הצטרף זילבר, שנחשב ליוצר מקורי ופורץ דרך ללהקת "תמוז" במסגרתה הלחין וביצע שירים מהאלבום המיתולוגי "סוף עונת התפוזים". לאורך השנים שיתף פעולה, כתב והלחין וכתב לאמנים רבים. בעשור האחרון פעילותו המוסיקלית של זילבר כללה גם שירי מחאה, בין השאר במסגרת האלבום "פוליטקלי קורקט" שיצא בשנת 2008. בשנת 2013 הוציא זילבר אלבום משיריו של הרב יצחק גינזבורג, ולאחרונה חזר עם אלבום חדש מפתיע במיוחד בו הוא שב לשתף פעולה עם שמואל צ'יזיק, היוצר האהוב עליו. עד כה שוחררו מתוך האלבום שני שירים שמושמעים ללא הרף, גם זמן רב לאחר צאתם."

אריאל זילבר חתן הפרס. צילום: יובל אראל
אריאל זילבר חתן הפרס. צילום: יובל אראל

במהלך הטקס פנה אריאל זילבר לקהל ואמר בין היתר את המשפט כדלקמן "מעולם לא התכוונתי לפגוע באף אחד ושתדעו לכם שגם אני בנאדם וגם אני נפגע לפעמים", מיד לאחר הצהרה זו ניגש אריאל זילבר אל פסנתר הכנף וביצע שני שירים, הראשון "הלוואי ויכולתי" שיר חדש מתוך אלבומו הצפוי לצאת בחודש הבא ואת אחד מלהיטיו המיתולוגיים "ברוש".

אריאל זילבר בטקס הענקת פרס על מפעל חיים מבצע את השיר ברוש

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן