Skip to content

שער שכם – פיגוע דקירה, שלושה פצועים, 2 לוחמי מג"ב ואישה פלסטינית

שלושה פצועים בפיגוע דקירה שביצע מחבל צעיר בעל אזרחות ישראלית מירושלים המזרחית. הפצועים הועברו במצב קל לבית החולים שערי צדק. המחבל נורה וחוסל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פיגוע דקירה – שני לוחמי מג"ב נפצעו קל מגדקירות סכין ואישה פלסטינית שנפצעה מירי בפיגוע דקירה שריאע הבוקר (שישי) ברחבת שער שכם בירושלים. מפרטים ראשונים עולה כי המחבל בעל תעודת זהות כחולה, אבו חלף מוחמד, צעיר בן 20, תושב ירושלים המזרחית, הגיע לשער שכם התנפל עם סכין בידו והספיק לפצוע קלות שני לוחמי מג"ב בטרם נורה למוות. אישה פלסטינית, עוברת אורח נפגעה קלות מרסיס קליע שנורה לעבר המחבל.
הפצועים הועברו כשהם בהכרה ובמצב יציב לבית החולים שערי צדק שבבירה.

סכין הפיגוע (חדשות לפני כולם)
סכין הפיגוע (חדשות לפני כולם)

המחבל שחוסל (חדשות לפני כולם)
המחבל שחוסל (חדשות לפני כולם)

המחבל
המחבל

ממג"ב נמסר כי המחבל בן 20 תושב כפר עקב הגיע לשער שכם, נכנס דרך השער, חזר על עקבותיו כשסכין בידו, רץ לעבר שוטרים ותקף אותם. המחבל הספיק לדקור לוחם בראשו ופצע אותו באורח קל, לוחם נוסף נאבק עם המחבל ונפצע בידו. הצוות שהיה בסכנת חיים ממשית, ביצע ירי מקצועי, נטרל את המחבל ומנע המשך פגיעה בשוטרים ואזרחים.
ניצב יורם הלוי מפקד מחוז ירושלים הגיב ואמר כי ״מקצועיות השוטרים והלוחמים הביאה לנטרול מידי של האיום ומנעה פגיעה בחיי אדם. השוטרים והלוחמים מאומנים ומיומנים לפעול לנטרול האיום בדרך הנכונה והערכית בהתאם לכל סיטואציה. השוטרים הפרוסים בשטח הוכיחו ומוכיחים מדי אירוע את מקצועיותם, נחישותם ומסירותם למשימתם להצלת חיים, תוך הפגנת אומץ רב ובחירוף נפש".

המחבל – שניות לפני ביצוע הפיגוע

נחום ברנשטיין סגן ראש סניף ירושלים של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בשני צעירים בהכרה שסבלו מפצעי דקירה בפלג גופם העליון, ועוברת אורח נוספת במצב קל שלטענתה נפגעה ברגלה עקב הירי שבוצע לעבר המחבל שביצע את הפיגוע. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה וכוחות גדולים של משטרה פעלנו בזירה. פעילות מהירה של כוחות הביטחון מנעה בחסדי ה' מהמחבל לפגוע באזרחים נוספים".
ממד"א ירושלים נמסר כי צוותי פרמדיקים וחובשים של הארגון טיפלו ב-2 ישראלים עם פצעי דקירה בפלג גופם העלין במצב קל עד בינוני, כמו כן במקום טופלה אישה מקומית שנפגעה בפלג גוף תחתון מרסיס כשהיא במצב קל.

אזור הפיגוע
אזור הפיגוע

משערי צדק נמסר כי לבית החולים הגיעו שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם, אחד במצב קל עד בינוני והשני במצב קל והוכנסו לטיפול בחדר הטראומה כשהם במצב יציב ובהכרה.
הלווית החייל טוביה וויסמן
הלווית החייל טוביה וויסמן

הפיגוע אירע בשעה שסמל-ראשון ינאי ויסמן, שנרצח אתמול בפיגוע דקירה בסניף "רמי לוי" בשערי בנימין, הובא למנוחות בדרכו האחרונה בהר הרצל. הרב שמואל נתנזון, רב מכינת אלדד שבה למד ויסמן, ספד לו וסיפר כי בעת הפיגוע הוא היה ללא נשק משום שהיה בחופשת רגילה מהצבא. "יעל סיפרה לי אתמול שהייתם בשורה אחרת בכלל. שמעתם צעקות, היא התכופפה לנטע ואתה נעלמת. לא יכולת לשמוע צעקות ולעמוד מנגד. כזה היית – נלחמת עם הידיים, עם הגוף, עם כל הלב", ספד הרב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן