Skip to content

פסטיבל הסרטים העצמאיים האמריקנים בסינמטקים

במוקד הפסטיבל: סרטים בנושאים חברתיים, כנס מדיה וטכנולוגיה ואירועי חינוך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסטיבל States of Minds לסרטים אמריקנים עצמאיים, יתקיים בישראל בין התאריכים 01-06 במרץ, 2016, במספר מוקדים ברחבי הארץ: סינמטק תל אביב, סינמטק ירושלים וסינמטק חיפה. הפסטיבל מייצג סרטים המופקים מחוץ לאולפנים הגדולים ומתמקד בנושאים חברתיים ותרבותיים. במהלך הפסטיבל יוקרנו 6 סרטים, 5 מהם בבכורה ארצית, ביניהם סרטי עלילה וסרטים תיעודיים. הסרטים עוסקים ברבגוניות של החברה האמריקנית, ובהופעתן של קבוצות חברתיות חדשות המרכיבות את החברה והתרבות האמריקנית.

"הניסוי" – אחד הסרטים המשתתפים בפסטיבל ובבכורה ארצית

לדברי ליזבט שרמן, נשיאת ארגון States of Minds: "הפסטיבל נועד ליצור מפגש מוחות בין אנשי תקשורת, קולנוע ויזמים כדי לקדם שינוי חברתי, תרבותי, כלכלי ויצירתי בין ארה"ב לישראל". הסרטים שנבחרו השנה עוסקים לדבריה, בקרע הקיים בין הפרט לסביבתו, בין האדם למשפחתו ובין האדם לבין עצמו. השאיפה לאחות את הקרע הזה ולהציג את מסע הפיוס בין הרגש למציאות – הוא החוט המקשר השנה בין הסרטים.

במסגרת ערב הפתיחה שיתקיים ב-02 במרץ, 2016, בסינמטק בתל אביב, יוקרן הסרט – "בלתי הפיך" של הבמאי פיטר לנדסמן. זוהי דרמה חברתית העוסקת בפתולוג ניגרי-אמריקני החוקר את מקרה המוות של מארק ובסטר, שחקן פוטבול לשעבר שסבל משטיון. הוא בוחן מקרי מוות של שחקני פוטבול נוספים שמתו בגיל צעיר יחסית מנסיבות לא טבעיות. בעקבות ניתוח מוחם הוא יוצא למאבק לפרסום ממצאיו בעוד הנהלת הליגה הלאומית ובעלי הקבוצות מנסים להשתיקו ולגרום לו לחזור בו ממסקנותיו הרפואיות.

סרטים נוספים שיוקרנו

"תיק 8", (ארה"ב, 2014) בבימוי: בן קוטנר, ריאן ווייט – סרט תיעודי זוכה פרס הבימוי בפסטיבל סאנדנס. מבט פנימי על ההחלטה פורצת הגבולות של בית המשפט העליון לבטל את איסור הנישואים מאותו מין במדינת קליפורניה. במשך חמש שנים תיעדו הבמאים את המאבק שסלל את הדרך לשינוי בארה"ב ואת האנשים שעמדו מאחוריו והושפעו ממנו באופן אישי.

"פגוש את משפחת פאטל", (ארה"ב, 2014) בבימוי: גיטה פאטל, ראבי פאטל – סרט תיעודי משעשע ורומנטי על בחור אמריקני רווק ממוצא הודי שעומד לחגוג את יום הולדתו ה-30. הוא נעזר בהוריו ובמשפחתו המורחבת כדי למצוא לעצמו כלה בדרך ההודית המסורתית. אחותו מתעדת את כל התהליך.

"בון טומהוק" (ארה"ב, 2015) בבימוי: ס. קרייג זאהלר, משחק: קורט ראסל, פטריק ווילסון, מת'יו פוקס, ריצ'רד ג'נקינס – מערבון אלים פורע חוק מוביל בלא ידיעתו חבורת פושעים רצחניים אל עיירה שקטה. הם חוטפים כמה מהמתיישבים כולל את אשתו של חוואי מקומי. החוואי הפצוע יוצא עם משלחת חיפוש קטנה הכוללת את השריף, סגנו המזדקן ואקדוחן קשוח. החבורה יוצאת למסע בגיהינום עלי אדמות כשהם מבינים שאלו שנמצאים מולם פועלים ללא גבולות. טריילר

"גילי הופקינס הגדולה" (ארה"ב, 2015) בימוי: סטיבן הרק, משחק: סופי נליס, קת'י בייטס, גלן קלוז, אוקטביה ספנסר – גילי הופקינס היא נערה בת 12 חוצפנית, אך גאונה שאינה ניתנת לשליטה. היא עוברת בין משפחות אומנה שלא מצליחות להתמודד איתה עד אשר אין ברירה אלא לאחד אותה עם אימה הביולוגית בסן פרנסיסקו. בינתיים היא נשלחת לגור עם מיים טרוטר המוזרה ונוצר בין השתיים קשר מיוחד. אבל אז משפחתה הביולוגית של גילי נכנסת לתמונה.

"הניסוי" (ארה"ב, 2015), בבימוי: מייקל אלמרידה – ניסוי מדעי פורץ דרך יכול לחשוף אותנו לאפשרות של עתיד טוב יותר או לכוחו של הרשע, כפי שמעידה הביוגרפיה של הפסיכולוג החברתי סטנלי מילגרם שפעל בשנות השישים. הניסוי של מילגרם בחן את הציות לסמכות ואת מידת ההיענות של המשתתף לבצע פעולה שעלולה להיות מנוגדת לערכיו או למצפונו, כאשר גרם לנחקרים להאמין שהם נותנים הלם חשמלי לאחרים. מעל חמישים שנה אחרי הניסוי, ותוצאותיו עדיין רלוונטיות לימינו ומעוררות דיון ברחבי העולם.

פסטיבל הקולנוע האמריקני העצמאי בישראל, מתקיים בשיתוף עם שגרירות ארצות הברית בישראל, המרכז האמריקאי בירושליםAmerican Center Jerusalem , ,American Film Showcase התאחדות סרטי הקולנוע של אמריקה (MPAA), רשת הטלוויזיה הציבורית של ארצות הברית (PBS), סינמטק, גבעת חביבה, מכון היצוא, איגוד לשכות המסחר, JVP Media ,JVP Bakehila, Hasadna

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן