Skip to content

מעלה אדומים – מאבטח קניון הותקף בגרזן, מצבו אנוש, מצוד אחר התוקף

המאבטח נמצא בסמוך ל-01:20 לפנות בוקר כשהוא מתבוסס בדמו. מצלמות האבטחה קלטו צעיר כבן 20 בעל אישור עבודה שנמלט מהמקום באמצעות מפתחות שהוא לקח כנראה מהמאבטח. כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר המפגע, ככול הנראה תושב כפר סמוך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זירת הפיגוע (צילום: מדברים תקשורת)
זירת הפיגוע (צילום: מדברים תקשורת)
מאבטח כבן 47 נפצע הלילה (שי שי) באורח אנוש מפגיעת גרזן בקניון המצוי במרכז מעלה אדומים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצוע טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשהוא מחוסר הכרה ומונשם. מבית החולים נמסר כי מצבו קשה מאוד וכי קיימת סכנה לחייו. כוחות הביטחון – מג"ב ושב"כ מנהלים כעת מצוד אחרי המחבל. הגרזן ששימש אותו אותר בזירה. בתום הערכת מצב הוחלט לא לאפשר כניסת פלסטינים לעיר, גם לא לאלו המחזיקים באישור עבודה. מהמשטרה נמסר כי בסמוך לשעה 01:15 נתקבל דווח למוקד 100 של משטרת ישראל על אדם שנדקר בתוך הקניון בעיר מעלה אדומים כוחות משטרה רבים הגיעו למקום האירוע שם הבחינו באדם בן 47 מאבטח בקניון ששוכב על הרצפה כשעל גופו סימני דקירה רבים וכי הדוקר נמלט מזירת האירוע.
עוד נמסר כי מתחקור ראשוני של המשטרה והשב"כ בשטח עולה כי ככול הנראה מדבר בפיגוע על רקע לאומני. כוחות משטרה רבים בשיתוף משמר הגבול וכוחות ביטחון נוספים בסיוע מסוק סורקים במרדף אחר החשוד. כמו כן התברר כי המאבטח לא היה חמוש, וכעת נבדקת השאלה האם המאבטחים המאיישים את הקניון בשעות הלילה אמורים לשאת נשק. דבר נוסף שהמשטרה בודקת הוא איך היה המחבל, שהחזיק באישור עבודה במעלה אדומים, בתוך שטח הקניון כשעה לאחר הסגירה. מרחק ההליכה מהכפר הסמוך למעלה אדומים הוא חמש דקות. על פי מצלמות האבטחה לאחר הדקירה החשוד פתח את שער היציאה בעזרת מפתחות שכול הנראה לקח מהמאבטח ונמלט מהקניון.
בהערכת המצב של מפקד מחוז ש"י ניצב שלומי מיכאל אמר הניצב:" מדובר באירוע קשה אנחנו נעשה הכול בכדי לשם את ידינו על המפגע". בנוסף לכך הוחלט על סגר בעיר מעלה אדומים וכי לא תותר כניסת פועלים לעיר עד יום ראשון. גם לא לאלו המחזיקים בידם אישורי כניסה לעבודה.
(צילום: מדברים תקשורת)
(צילום: מדברים תקשורת)

ראש העיר מעלה אדומים בני כשריאל אמר כי על פי הממצאים בשטח המחבל פגע בגרזן במאבטח: "תגברנו את הסיורים ואת השמירה. מעלה אדומים הייתה תמיד שקטה במשך כל האינתיפאדות, וגם בצוק איתן ובגל הטרור הנוכחי לא היה שום פיגוע כאן, ולכן זה כואב מאוד. אנחנו מקווים מאוד שהביטחון יחזור אלינו. יש לנו יחסים קורקטיים וטובים עם השכנים שלנו".
מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים נמסר כי הרופאים נלחמים על חייו של המאבטח ואמרו כי "אל יחידת הטראומה פונה ממעלה אדומים גבר בן 48 עם דקירה בפלג גופו העליון. הוא נותח ומצבו קשה מאוד, סכנה נשקפת לחייו".
(צילום: מדברים תקשורת)
(צילום: מדברים תקשורת)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן