Skip to content

מתחדשים החיפושים אחרי סגן נווה יקיר שהתרסק בכינרת לפני 54 שנה

עשרות שנים מחפשים יחידות צבא ומתנדבים את שרידי גופתו של טייס חיל האוויר, מדריך בבית הספר לטיסה שהתרסק לכינרת ומאז נעלמו עקבותיו. מחר שוב מתחדשים החיפושים כחלק מתכנית העבודה הצה"לית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

מחר (ראשון) יחודשו החיפושים אחר שרידי גופתו של סגן יקיר נווה ז"ל. סגן יקיר נווה ז"ל שירת כטייס בחיל האוויר. בשנת 1962, במסגרת טיסת אימונים, התרסקו בכינרת סגן יקיר נווה ז"ל, מדריך בבית הספר לטיסה, ופרח הטיס עודד קוטון ז"ל. 54 שנה חלפו וגופתו של יקיר נווה ז"ל טרם אותרה.
נווה (23) נפל בעת מילוי תפקידו כמדריך בבית הספר לטיס של חיל האוויר בשישה במאי 1962 הוא יצא לטיסת אימונים במטוס "פוגה" יחד עם חניכו, פרח הטיס עודד קוטון. כאשר חגו מעל הכינרת התרסק המטוס באגם מסיבה שעד היום נותרה לא ידועה.

סגן יקיר נווה ז"ל (צילומים - ביטאון חיל האוויר)
סגן יקיר נווה ז"ל (צילומים - ביטאון חיל האוויר)

החיפושים אחר השניים נמשכו שבוע אחד בלבד, אולם גופתו של קוטון נמצאה באופן מקרי רק כשנה אחרי האסון על ידי דייגים. קוטון הובא תחילה לקבורה בבית העלמין הצבאי בראש פינה ומאוחר יותר נטמן בקיבוץ דפנה, בו התגוררה משפחתו. בשלב מסוים שוער כי נווה נפל בשבי הסורי, אחרי שגופתו נסחפה לחופיה המזרחיים של הכינרת שהיו באותה תקופה תחת שליטה סורית.
לאחר שהחיפושים אחר סגן נווה ז"ל העלו חרס והופסקו לשנים רבות, באוקטובר 2001 אותרו בים התיכון הטייס סגן אליעזר רייזנר ז"ל והנווט סגן יהודה כץ ז"ל שנהרגו לאחר התרסקות מטוס "מוסקיטו" בשנת 1953. משפחתו של סגן נווה פנתה לחיל-האוויר לאחר האירוע בבקשה לחדש את החיפושים אחר בנה, ובשנת 20013 יצא לדרך מבצע "יקיר הים" למציאתו והבאתו לקבורה של סגן יקיר נווה ז"ל.
מיציאת המבצע לדרך נמצאו חלקים רבים של המטוס וביניהם הזנב, כנף ימין, החופה הקדמית ואפילו המנוע. אחת המציאות המרגשות ביותר הייתה מציאת שעון היד של סגן יקיר בשנת 2009, כמעט יובל לאחר התאונה.
מבצע החיפושים המכונה "יקיר הים" אשר יחל מחר,  עתיד להמשך כחודשיים ויכלול צלילות באזור אגם הכינרת. במסגרת החיפושים יפעלו היחידה למשימות תת-מימיות של זרוע הים ויחידות נוספות של חיל האוויר ואגף כוח האדם. דובר צה"ל מבקש להדגיש כי חידוש החיפושים נעשה על-פי תכנית ולא עקב ממצאים או מידע חדש.

שעונו של הטייס שנמצא ב- 2009 (צילום: ביטאון חיל האוויר)
שעונו של הטייס שנמצא ב- 2009 (צילום: ביטאון חיל האוויר)


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן