Skip to content

מדהים: גופה חנוטה של שייט גרמני התגלתה בספינת רפאים

מנפרד פריץ (59) נמצא חנוט כשהוא ישוב ליד מכשיר קשר ביאכטה קטנה עם תורן שבור. רוחות יבשות, טמפרטורה חמה ומליחות האוויר סייעו לחניטת הגופה ושימורה עד לגילויה לאחר שנדדה 7 שנים על מימי האוקיינוס. אשת הימאי נפטרה, כעת מחפשים את בתו היחידה שככול הנראה עובדת כקפטן ספינת משא קטנה אי שם ברחבי הגלובוס. עדיין לא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תעלומה של ממש אופפת את מותו של שייט יאכטה גרמני שגווייתו נמצאה חנוטה ביאכטה שלו אתה נעלם לפני יותר משבע שנים. היאכטה ששייטה כל אותן שנים באוקיינוס השקט ללא כיוון, התגלתה נטושה לפני כשבוע במרחק של כ 40 מייל (64.5 ק"מ) מדרום לנמל העיר בארובו שבפיליפינים. השייט הגרמני, מאנפרד פריץ באגורט בן ה-59 שגווייתו נמצאה ביאכטה, התגלה על ידי שני דייגים פיליפינים שהפליגו לדייג עומק מול חופה של העיר בארובו במדינת סוריגאו דל סור בפיליפינים. הוא נמצא כשהוא ישוב בסמוך לטלפון רדיו כשהוא רכון על פני שולחן קטן ומנסה ככול הנראה להתקשר או לשדר אותות מצוקה עד שנפח את נשמתו.
אחד מהדייגים, כריסטופר ריבה,בן 23 סיפר כי היאכטה לא נגלתה אט אט במרחק. ההיפך מכך, היא ממש "צצה" מול עיניו בעת שהוא וחבריו עסקו בדייג.

מאנפרד פריץ נמצא על גבי היאכטה 40 מייל מנמל ברובו שבדרום הפיליפינים
מאנפרד פריץ נמצא על גבי היאכטה 40 מייל מנמל ברובו שבדרום הפיליפינים
גופתו החנוטה של מאנפרד מכשיר טלפון לוויני לידו ומכשיר הקשר בו ניסה לשדר (צילום: משטרת בארובו)
גופתו החנוטה של מאנפרד מכשיר טלפון לוויני לידו ומכשיר הקשר בו ניסה לשדר (צילום: משטרת בארובו)

היאכטה התגלתה כשתורן המפרש שבור, מפרשה קרוע ובלוי וגופה צבוע לבן. היא רשומה בשם "סאיו", ועל פי רישומים ימיים שייטה על פני המים מסביב לעולם ב-20 שנה האחרונות.
הדייג הזעיק את הרשויות ואלו מצאו בתחתית קבינת הספינה השקועה כמעט מתחת לקו המים תמונות של הג'ון דו עם אשתו, משפחה וחברים כשבגדים וקופסאות שימורי אוכל מפוזרים מסביב.
הגווייה המסתורית זוהתה כמאנפרד פריץ על פי התמונות וניירות עבודה שהתגלו בסירה, אך התשובות לשאלה כמה זמן הוא צף על פני המים כשהוא כבר לא בחיים, ובמיוחד לשאלה מה הרג אותו, עדיין לא ידועות. על פי הרשויות הפיליפיניות גם אין סימנים המעידים כי אירע פשע על גבי הספינה הקטנה.
לדברי חוקרי המשטרה והפתולוגים שימור גופתו של השייט במצבה החנוט התאפשר עקב הרוחות היבשות, הטמפרטורות הגבוהות והמליחות באוויר שבאוקיינוס השקט.
נכון להיום מנסה המשטרה הפיליפינית לעקוב ולגלות את מסלול השייט של היאכטה וקראה לחברים ומכירים של השייט לספר מתי הם שוחחו או התכתבו אתו בטרם נעלם.

צילום: משטרת בארובו
צילום: משטרת בארובו
מאנפרד פריץ באגורט (צילום באדיבות משטרת בארובו)
מאנפרד פריץ באגורט (צילום באדיבות משטרת בארובו)

מילותיו האחרונות היו מילות פרדה מאשתו

מאנפרד היה נשוי אך התגרש מאשתו בשנת 2008, שנה לאחר מכך נפטרה גרושתו מסרטן.
זיכרון מרגש ונוגע ללב שכתב השייט לאשתו קלאודיה שנפטרה ב-2 בפברואר 2010, היה למעשה הדבר האחרון שקשר אותו לעולם החיצון לפני שהפליג ונעלם. "שלושים שנה היינו ביחד", כתב השייט, "אבל בסוף כוח השדים הדמונים היה חזק מהרצון לחיות"…"את איננה, מי ייתן ונפשך תמצא שלווה, שלך אלפרד", מילות הפרדה של השייט.
מילות פרידה אלו, אותן שלח מסיפון היאכטה התגלו בפורום מלחים שברשת האינטרנט הקרוי: קקטוס-גוואנזר. מילים המעלות תמונה עגומה של שייט עייף היושב בודד ביאכטה בה התורן מנופץ, מוקף במחשבות על מוות ויגון.
בשנת 2009 פגש בו שייט גרמני בשם דיטר בעת שהשניים עגנו במיורקה שבאיים הבלאריים, השבוע אמר דיטר לתקשורת הגרמנית: "מנפרד היה שייט מאוד מנוסה. אני לא מאמין שהוא שייט לתוך סערה. לדעתי תורן היאכטה נשבר לאחר שהוא כבר לא היה בין החיים".

קופסאות שימורים שקיות מזון שנמצאו על גבי היאכטה (צילום: משטרת בארובו)
קופסאות שימורים שקיות מזון שנמצאו על גבי היאכטה (צילום: משטרת בארובו)

גופת השייט נלקחה לפוסט מורטום, ניתוח שלאחר המוות בבוטואן והיאכטה נגררה על ידי המשטרה לחקירה משטרתית בנמל בארובו שבפיליפינים. בעקבות הפוסט מורטום מסר דובר העיר בארובו כי תוצאות הניתוח מעידות שלא נמצאו סימנים פליליים המעידים על עבירת פשע על גופת השייט. הפתולוג הראשי של בארובו הוסיף כי העדויות מראות שמנפרד מת מוות טבעי ככול הנראה. גולדי לואה סייגה, דובר המשטרה הפיליפינית אמר כי "אין לנו שום עדויות וממצאים על נוכחות אדם אחר ביאכטה ולא נמצאו בה כלי נשק". מומחה פתולוגי, ד"ר מרק בנק שנשלח מגרמניה לבדוק את הגופה אמר שמצב הישיבה בה נמצאה גופתו של מאנפרד מעיד על מוות בלתי צפוי שנגרם לשייט, אולי מהתקף לב.
בינתיים מנסה שגרירות גרמניה במנילה לאתר קרובי משפחה של השייט. לשייט יש ככול הנראה בת העונה לשם נינה שעובדת ככול הידוע כקפטן של ספינת משא אי שם על פני הגלובוס.

תמונת אישה עם תנוקת, ככל הנראה אשתו קלאודיה עם בתם נינה שנמצאה ביאכטה
תמונת אישה עם תינוקת, ככל הנראה אשתו קלאודיה עם בתם נינה, שנמצאה ביאכטה


פריצת שידור ברשת ה- ABC CBN בה מסופר על ספינת הרפאים

אלבום עם תמונות משפחתיות בנות 28-30 שנה
על גבי היאכטה נמצא אלבום תמונות ובו תמונה של מאנפרד בצעירותו עם אישה ותינוקת על רקע היאכטה הקטנה. אלו כנראה אשתו ובתו. תמונה שצולמה לפני כשלושים שנה.
על פי הרישומים השונים מאנפרד שייט למעלה מ-20 שנה ברחבי העולם כשהוא עובר למעלה מחצי מיליון מיילים ימיים. היאכטונר הוותיק שייט בימי חייו באוקיינוס האטלנטי, באוקיינוס השקט, מסביב לקריבים, באוקיינוס ההודי, בים התיכון ובים האגאי. בצעירותו כבר שייט בים הבלטי שמצפון לגרמניה.
בשנת 2008 הוא גם נמנה על צוות יאכטה של קונצרן יונדאי (Hyundai) הדרום קוראני, במרוץ יאכטות מסינגפור לדורבן שבדרום אפריקה. עדות נוספת על אופיו ההרפתקני של פריץ התגלתה כשהתברר שהשייט אימץ לעצמו את השם "כריש הנמר" ככינוי בתכתובות בין מלחים ובדף הפייסבוק שלו אותו נהג לעדכן במהלך הפלגותיו. עוד עולה במהלך החקירות כי הקשר בין השייט לחברים ולעולם החיצון נותק בשנת 2009 ומאז איש לא ראה או שמע אותו. למרות זאת הרשויות אינן מאמינות שהיאכטה שלו נסחפה כפי שהיא על פני מימי האוקיינוס יותר משבע שנים.
בכל זאת שבע שנים הספינה נסחפה, נעה ונדה על פני מימי האוקיינוס השקט, ובפיליפינים כבר הצמידו לה את השם "ספינת המוות", ספינת הרפאים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן