Skip to content

"סיפור הפרברים" בקאמרי: מרהיב, פראי ומלא תשוקה

המחזמר "סיפור הפרברים" הוא סיפור הצלחה בזכות המוזיקה הגאונית של ליאונרד ברנסטיין, הבימוי הדינמי של צדי צרפתי והביצוע האנרגטי של השחקנים, הזמרים והרקדנים. רק אל תנסו להשוות את משי קליינשטיין לאימא שלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

★★★★

עשו אהבה, לא מלחמה, זה בעצם המסר הפשוט של "סיפור הפרברים". המחזמר, מעין גרסה מודרנית לרומיאו ויוליה של שקספיר, מתרחש בניו-יורק והוא סיפור קלאסי על גזענות, אלימות, דעות קדומות ושנאת האחר. מבחינה זו המציאות לא השתנתה מאז שעלה המחזמר (שכתב ארתור לורנץ) לראשונה בברודווי בשנות החמישים של המאה הקודמת. לא רק שהמציאות לא השתנתה, היא החמירה, והסיפור של "סיפור הפרברים" נראה פתאום תמים לעומת האלימות והגזענות שמשתוללות בעולם הגדול ובמעצמה הנודעת ישראל.

תמהיל מנצח. צילום: רונן אקרמן

אבל אם אתם באים למחזמר בשביל המסר, כדאי שתמצאו הצגה אחרת. כי ההפקה החדשה של הקאמרי היא קודם כל תמהיל מנצח של מוזיקה, ריקודים ולהיטים, וזה "המסר" של הבמאי צדי צרפתי. לכן, כשקראתי ראיונות מקדימים עם צרפתי וגם את הטקסט שלו בתוכניה, שם הוא "מגלה" איזו אלימות ושנאה וכאב יש בעולם, ולכן חשוב כל כך להעלות היום את "סיפור הפרברים", לא ידעתי אם לצחוק או לבכות. המחזמר של הקאמרי, בשיתןף המפיק חיים סלע, היא הפקה מסחרית לכל דבר והבימוי של צרפתי שם את הדגש בעיקר על החלק הבידורי והמוזיקלי, תחומים שבהם הוא חזק וטוב, ולא על איזו אג'נדה חברתית או פוליטית. התוצאה: מחזמר ססגוני, פיזי, פראי, סקסי, ומלא תשוקה.

המוזיקה הגאונית של ליאונרד ברנסטיין מבוצעת בעוצמה על ידי תזמורת חיה מאחורי הקלעים, מה שמוסיף לריגוש ולחוויה. השירים של סטיבן זונדהיים מבוצעים כמעט בשלמות, והכוריאוגרפיה של אביחי חכם (על-פי ג'רום רובינס), פשוט כובשת.

עשרות שחקנים, זמרים ורקדנים מפליאים על הבמה וסוחטים מחיאות כפיים מהקהל. מרוב פעלולים וביצועים מרתקים, העלילה כמעט נעלמת, אבל זה לא מפריע למי שבא רק ליהנות. לקראת סיום המחצית השניה ניתן דגש יותר על סיפור האהבה הטראגי בין מריה (משי קליינשטיין) לטוני (עידו רוזנברג). ב"סיפור הפרברים" אין הפי אנד, כמו במחזות זמר אחרים, אבל יש תקווה לעולם טוב יותר.

סיפור אהבה בלי הפי אנד. צילום: רונן אקרמן

הליהוק של משי קליינשטיין לתפקיד הראשי, הפתיע רבים בתעשיה. האם ההימור הצליח? לפני שאשיב על השאלה, חשוב לי לציין, שכל ניסיון להשוות את משי קליינשטיין לאימא שלה, ריטה, עושה לה עוול. משי היא משי וריטה היא ריטה (למרות שכבר מזמן היא לא ריטה). משי הזמרת עדיין לא בשלה, אבל יש רגעים שבהם היא מפיקה מגופה צלילים מופלאים. כשחקנית היא עדיין לא שם. המשחק שלה מוגזם ונוטה לפאתטיות, מלבד רגעי הסיום, שבהם היא נוגעת ללב. עידו רוזנברג טוב, כרגיל, אבל לא כריזמתי. מי שגונבת את ההצגה היא רונה לי שמעון בתפקיד אניטה. בולטים במיוחד גם עודד לאופולד, שלמה וישינסקי, גלעד שמואלי ויפתח מזרחי.

"סיפור הפרברים" של הקאמרי הוא מופע מרהיב ומושקע, מקצועי מאוד ושופע אנרגיה ושמחת חיים. עד כדי כך, שברגעים מסוימים התחשק לי לקום מהכיסא באולם ולהצטרף לחגיגה הסוערת על הבמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן