Skip to content

הדמוקרטיה שקרסה

דיני נפשות. הסדרה החדשה של ערוץ 10 מציגה: איך נפלו גיבורים והפילו אתם את הדמוקרטיה. תוך כדי זה בכירים במערכת מקבלים שוחד ואנשים חפים מפשע משלמים מחיר כלכלי, משלמים בחירותם. מגדל קלפים: במקום בו התנפץ חופש הדיבור, ראש ממשלה ונשיא לשעבר יושבים בבית הכלא, בכל שבוע מתגלים מעשים פליליים בקרב ראשי המשטרה, מסתבר שגם מערכת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברים אומרים לי: עוד מעט לא נהיה דמוקרטיה. הסדרה 'דיני נפשות' שהפרק הראשון שלה הוקרן אתמול, סדרה של אורנה בן דור, ממחישה לנו שהאבן האחרונה בדמוקרטיה, שהיא המשטר הטוב ביותר שהומצא עד כה על ידי האדם, אך גם השברירי ביותר, נגועה וקורסת.

כשהייתי בבית ספר יסודי למדתי שהשופטים משתכרים שכר גבוה כדי שלא יתפתו לשוחד. אך יש כאלה שגם שכר זה, ההילה הנקייה שמסביב למקצוע, לא מספקת אותם. אורנה בן דור מצביעה על השופטת דניאלה שיריזלי, שלפי דבריה של פרקליטת מחוז תל אביב שסביבה בנוי הפרק הראשון של הסדרה, רות דוד באזני עדים, עשתה כל מה שדרשה ממנה.

בדרכים כאלה ואחרות פרקליטים תאוותניים מתדרדרים לקבל את השוחד הראשון שלהם, ואז הכל כבר פרוץ. כי כפי שהסבירו לי עוד בבית הספר היסודי, די בשוחד אחד כדי לפתוח פתח ללחצים שיוצרים את מקרי השוחד והטיוח הבאים. ברגע שאנשי פרקליטות בכירים, שמחזיקים את שלטון החוק שלנו בידיהם, מתדרדרים, כל הבניין הזה קורס. אבן מושכת עוד אבן ועוד אחת. ואם בארזים נפלה שלהבת, איזובי הקיר כבר מזמן נשרפו, כי מה כוחם לעומת הבכירים שדורשים מהם להפר דין ולהפוך משפט למשפח.

                                 עורך דין אביגדור פלדמן

כמובן שהדברים קשורים זה לזה. מערכת משפט קורסת מוסרית קשורה למערכת אכיפה (משטרה) שבה המוסר אינו העניין החשוב (עיין ערך כל בכירי המערכת שסרחו ונתפשו בשנים האחרונות), וכמובן ששניהם קשורים למערכת מחוקקת שאינה נקייה. כך משתלבים להם יפה

עו"ד יובל יועז לא רוצה לדבר ספציפית על היאכטה שבה היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין בילה על יאכטתו המהודרת של עו"ד רונאל פישר אשר מחובר בקשרים הדוקים לרות דוד. בשם טובות הנאה של אחדים לוקחים מאנשים ישרים ותמימי דרך, כמו שוקי משעול, בכיר במע"מ, שניסה לדאוג לכך שהמערכת שבראשה עמד תפעל ביושר.

אורנה בן דור משרטטת את הדרכים המתפתלות בהן תפרו למשעול תיק. היא טוענת שכפי שתפרו לו תיק ניתן לתפור תיק לכל אדם ישר דרך שמפריע למישהו. אולי לאיזה ארגון פשע, אולי למושחתים במערכות אחרות.  לא בכדי זה מזכיר לנו רפובליקות בננות. זה בדיוק מה שאנחנו. הדברים הללו נסגרים בין מושחתי הפרקליטות לבין מושחתים אחרים במערכות אחרות, וכל אלה יכולים לסגור מלתעותיהם על כל אחד ואחד מאיתנו שמפריע למישהו שמקושר למישהו שיש לו אינטרס לרצות אותו.

רק לפני יומיים, ב 1.3.2016, החליט היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לסגור את תיק החקירה נגד דוד. אמנם, הוא טוען, התנהלותה היא בעייתית, אך איננה מהווה עבירה פלילית.

מצד שני עולה המסקנה הברורה מהפרק הראשון של הסדרה: איש מאיתנו לא יכול לצפות למשפט הוגן במדינה הזאת. כל אחד מאיתנו יכול להילקח ממיטתו באמצע הלילה על דבר שלא עשה כי הוא מפריע למישהו בעל כוח. אותי זה מפחיד. ואתכם?

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן