Skip to content

הותר לפרסום: שני ישראלים מהצפון תכננו לבצע פיגועים בשם דעא"ש

שני הצעירים תושבי נצרת ויפיע עמדו לבצע פיגןע כנגד כוחות הביטחון וצה"ל והצטיידו בנשק, הם נעצרו לפני שפועלם יצא אל הפועל. בבאר שבע הוגש כתב אישום כנגדה עזתי תושב אוקראינה שתכנן פיגועים באמצעות מל"טים, חטיפה ורציחת קצין צה"ל ופיגוע באוטובוס ישראלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום בגין חמור הוגש היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בנצרת כנגד שני צעירים תושבי נצרת ויפיע שבצפון בחשד לעבירה של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה ועבירות של מגע עם סוכן חוץ ותמיכה בארגון טרוריסטי, כך הותר היום לפרסום.
על פי הפרסום במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצרו לחקירה במהלך חודשים ינואר-פברואר 2016, שני צעירים תושבי נצרת ויפיע תומכי ארגון הטרור דעא"ש, לאחר שעלה חשד כי קשרו קשר לבצע פיגוע טרור.
מחקירת השניים, בהאא אלדין זיאד חסן מצארוה, בן 19, תושב יפיע ו- אחמד נביל אחמד אחמד, בן 21, תושב נצרת, עלה כי במהלך החודשים האחרונים נהגו להתפלל במסגד אל אקצא שבירושלים מדי שבוע, כאשר באחת מנסיעותיהם לשם החליטו לבצע פיגוע ירי כנגד כוחות בטחון, וזאת כחלק מהזדהותם עם ארגון הטרור דאע"ש ורצונם לבצע ג'האד מטעמו. בנוסף מסר בהאא מצראוה אודות תכנוניו לבצע פיגוע ירי לעבר חיילי צה"ל ברחובות עפולה וכן במחסום ג'למה. כחלק מההכנות לביצוע הפיגוע החלו השניים לאסוף כסף במטרה לרכוש אקדח שישמש אותם לביצוע הפיגוע.

תכננו לפגע בשם דעא"ש (צילום באדיבות השב"כ)
תכננו לפגע בשם דעא"ש (צילום באדיבות השב"כ)


שהה באוקראינה ותכנן חטיפה ורצח קצין צה"ל

בבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום כנגד סאמי חאמד חביב (21) תושב עזה שהתגורר מאז שנת 2010 באוקראינה ובעת שהותו שם, תכנן הוצאה לפועל של פיגוע נגד אזרחי מדינת ישראל בארץ ובאוקראינה. לצורך כך אסף מידע שישמשו להוצאת הפיגוע אל הפועל. כמו כן, במספר הזדמנויות, נתן הנאשם שירות לחמאס, בין היתר גם במהלך מבצע עופרת יצוקה ולצורך בניית מנהרות. כתב האישום מייחס לחביב ביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת, ריגול, איסור פעולה ברכוש אסור ועוד.
על פי עובדות כתב האישום, בין השנים 2014-2016, במועד שאינו ידוע במדויק בעת שהתגורר באוקראינה, תכנן חביב ביצוע פיגוע כנגד מטרות ישראליות בישראל ובאוקראינה בשלושה מתווים שונים.
לפי המתווה הראשון, תכנן חביב להשתמש בנערת פיתוי אוקראינית, אשר תפתה קצין בכיר בצה"ל להגיע לטאבה ומשום ייחטף הקצין לרצועת עזה. לחילופין, תכנן הנאשם כי אם יסרב הקצין לצאת לסיני, ייחטף באוקראינה, ושם יירצח ומסמכיו ישלחו לרצועת עזה לצורך ניהול מו"מ לגביו.
על פי המתווה השני, תכנן הנאשם לבצע פיגוע ירי אל עבר אוטובוסים של תיירים ישראלים המגיעים לאוקראינה או לחילופין, הטמנת מטען בתוך תיק אשר יוכנס לאוטובוס של תיירים ישראלים.
חביב אף בחר בעיר אודיסה כיעד לביצוע הפיגוע מתוך הנחה שלשם מגיעים הרבה תיירים ישראלים. המתווה השלישי שתכנן הנאשם היה לספק נשק לפעילי דאע"ש שהינם ערביי ישראל על מנת שיבצעו פיגועי התאבדות בתוך מדינת ישראל. הוא תכנן ליצור קשר עם פעילי דאע"ש מקרב ערביי ישראל, המתגוררים באוקראינה, ובאמצעותם, כך תכנן, להעביר לפעילי דאע"ש בישראל נשק באמצעות מטוס אלחוטי.
במהלך הפעמים בהם חביב שהה בשדה התעופה לצורך טיסותיו ועסקיו, הוא אסף מידע אודות תיירים המגיעים מישראל לאוקראינה, בין היתר בדבר התניידותם באמצעות אוטובוסים במהלך שהותם באוקראינה וכן החליט, לפי התכנון מראש, להוציא לפועל את הפיגוע בעיר אודסה. תוך הוא אסף מידע אודות מטוסים אלחוטיים באוקראינה, לפיו מטוסים אלה מסוגלים לשאת משקל של עד 5 ק"ג ומחירם של מטוסים אלה נע בין 300-500 דולר.
עוד עולה מכתב האישום, כי בעת שבמהלך מבצע "עופרת יצוקה", עזבו חביב ומשפחתו את ביתם בשכונת סג'עיה ובביתו הקימו פעילי חמאס נקודת איסוף ומקלט, משם יצאו אנשי חמאס כשהם חמושים באמצעי לחימה רבים לפעילות צבאית נגד חיילי צה"ל. חביב לא הסתפק במסירת ביתו לידי ארגון הטרור ובמספר הזדמנויות בין השנים 2006-2010 וכך גם בתקופת "עופרת יצוקה", הגיע לבית וסיפק לפעילים אוכל ושתייה, סייע למתוח כבל טלפון מהבית לבית החולים "אל וופאא", בו שהו פעילי חמאס וכן סייע לפעילי חמאס לפרוק פלטות בטון ששימשו את חמא"ס לבניית מנהרה פנימית, אשר החלה משטח ביתו של הנאשם. עוד נטען בכתב האישום כי בסמוך ליום מעצרו ביום 31/1/16, הוא קשר קשר עם בני משפחתו להנפיק מסמך כוזב בדבר מצבה הרפואי של אמו, וזאת על מנת לקבל אישור מהמנהל האזרחי להיכנס לרצועת עזה. במסגרת הקשר ולשם קידומו, העבירה משפחתו של הנאשם לידי המנהל האזרחי מסמך כוזב, הנחזה להיות את אשר איננו, בדבר מצבה הרפואי של אמו. בהתאם ולאור מסמך זה, הנפיק המנהל האזרחי אישור כניסה לנאשם לרצועת עזה המוגבל ליום 31/1/16 בלבד. אלא שחביב לא היה מודע לכך שבשב"כ חיכו לו וכאשר הגיע אל מעבר אלנבי שבין ירדן לישראל במטרה להיכנס לשטח ישראל וממנו לרצועת עזה, הוא נעצר.

1 Comment

  1. גורן
    5 במרץ 2016 @ 11:09

    מערכת המשפט בישראל " חלשה" [מעניין גם למה] הרי מה יעשו להם כלום יקבלו שנתיים מאסר הגיבורים" יחזרו למשפחה אם מערכת המשפט לא תעורר המצב יהיה גרוע כי העונשים הקלים מעודדים עשרות בני מיעוטים להצטרף לדאע"ש היה צריך לבטל להם את האזרחות והעונש צריך להיות חמור יותר נזכרתי שפעם איש שמאל מאוד מוכר אמר ערבי ישראל הם גשר לשלום עם גשרים כאלה כנראה לא נחצה את השיטפון

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן