Skip to content

כתב אישום – חבורת בריונים תקפה ערבי על רקע מוצאו

חמישה צעירים תושבי ירושלים בילו כל הלילה וסיימו בבוקר בגן הפעמון כשהם מחפשים להכות ערבי. הם פגשו בערבי, פועל גינון של העירייה. החמישה קיללו אותו, את דתו והנביא מוחמד, כשהאחרון העז לשאול: מה עשיתי לכם?, תקפו קשות, היכו אותו, גנבו את משיר הטלפון שלו וברחו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום חמור בגין תקיפה ממניעים גזעניים, הוגש היום כנגד נתנאל גולדנברג (19) וארבעה קטינים בני ,17 כולם תושבי ירושלים  בבית המשפט המחוזי בבירה על ידי פרקליטות מחוז מרכז. החמישה מואשמים בתקיפה ממניע גזעני בנסיבות מחמירות ופציעה בנסיבות מחמירות.
על פי כתב האישום, ב 11.3.16 לאחר בילוי משותף במרכז העיר,  גולדנברג והאחרים תרו אחר קורבן בן הלאום הערבי, כדי להתעמת עמו ולפגוע בו. הם בילו כל הלילה ובסביבות השעה 7:00 בבוקר הגיעו לגן הפעמון בירושלים כשהם צועקים: "מוות לערבים".  בגן הם פגשו בשני עובדי גינון וניקיון של העירייה, ניגשו לאחד מהם ושאלו אותו אם הוא ערבי, כשהשיב להם בעברית, אמרו: אהה, אתה יהודי", ופנו לחברו, לאחר שזיהו כי הוא ערבי, קיללו אותו, ואמרו לו "ערבי בן זונה, מוחמד שלכם חזיר", משזה לא ענה חזרו וקיללו אותו.  ואז שאל העובד קטין שפגע בו: "מה עשיתי לך? למה אתה מקלל?". אחד הנאשמים השיב "עכשיו אני אראה לך בן זונה". וצעק לעברו "מוחמד מת".

חסן אוסרוף, הותקף בשל היותו ערבי בטיילת בתל אביב (אין קשר בין המצולם לאירוע. תמונת המחשה - צילום ארכיון)
חסן אוסרוף, הותקף בשל היותו ערבי בטיילת בתל אביב (אין קשר בין המצולם לאירוע. תמונת המחשה - צילום ארכיון)

מיד לאחר מכן החלו חמשת הגזענים  לדחוף את הפועל הערבי, ולהכותו באמצעות בעיטות ואגרופים במשך דקות ספורות. הוא נפל על הרצפה, והם המשיכו לבעוט בו בפניו, בגבו, בבטנו, והיכו אותו באמצעות ידיהם. העובד הנוסף שהיה במקום ניסה להפריד בין הנאשמים ובין המתלונן, ואף צעק כי הוא והמתלונן הם עובדי עירייה המנקים את הגן, וכן שיש מצלמות במקום.  את חמשת הבריונים זה לא הרשים והם המשיכו להכות את הפועל.

במהלך האירוע, אחד הנאשמים הרים את מכשיר הפלאפון שנפל מכיסו של הפועל המוכה ולקח אותו עמו. בהמשך, זרק את כרטיס "ה- sim" לביוב ברחוב, כיבה ואיפס אותו בכדי שיוכל להשתמש בו בעתיד ואף הכניס לתוכו את תמונתו כתמונת רקע במסך.

על פי כתבי האישום הנאשמים תקפו את המתלונן בשל היותו ערבי וללא כל התגרות מצדו כשלמתלונן נגרמו שריטות ושפשופים בפניו, בכתפיו, בחזהו ובברכיו. כמו כן המתלונן חש כאבים בכל גופו.
זו איננה הפעם הראשונה שחבורות בריונים מכים ערבים על רקע גזעני. בחודש פברואר 2013 הגיעו חבורת בריונים לטיילת תל אביב, שם פגשו בחסן אוסרוף, תושב יפו תל אביב והיכו אותו קשות. עקב האירוע החמור נשמעו גינויים במערכת הפוליטית לאלימות הקשה. ראש העיר תל אביב רון חולדאי כתב בפייסבוק: "מצער אותי מאוד שגילויי גזענות ואלימות הם עדיין חלק מהוויית החיים שלנו".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן