Skip to content

תפוחי הקונפליקט

אהבה היא כל הסיפור. ובכן, זה לא לגמרי מדוייק. כל אהבה ושורשיה, סביבתה ולעתים, הקונפליקטים שהיא מייצרת סביבה. סיפור רומיאו ויוליה חוזר על עצמו בקולנוע בצורות רבות, שונות ומשונות. בחורה ירושלמית חרדית לבית אברבנל ובחור ג'ינג'י הכי חילוני שאפשר, קיבוצניק שדוגל באהבה חופשית, מתחברים, ויוצרים סערה גדולה סביבם. האהבה, בסופו של דבר, פותרת הכל. מיני […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סביון ליברכט כתבה, אריק לובצקי ומתי הררי ביימו והשתתפו בכתיבת התסריט, ותפוחים מן המדבר, אותו סיפור שנלמד בבתי הספר, הפך למחזה, ממנו לסרט ואחר כך לסדרה.

רק לפני מספר חודשים צפיתי בעניין רב בסרט, שמאוד אהבתי את יופיו. נכון, הוא מספר סיפור שבמהלך השתלשלותו הוא צפוי למדי, אבל הוא מספר אותו באהבה ובצורה מדוייקת ואפילו מרתקת. לא ראיתי הבדל רב בין הסרט לבין הפרק הראשון של המיני סדרה ששודרה אמש בערוץ הראשון.

הנערה היפהפיה והנכנסת מיד אל הלב, רבקה (מורן רוזנבלט) היא מורדת. אנחנו יודעים מהרגע הראשון כי ימיה כחרדית ספורים. הקונפליקט הבסיסי הוא בינה לבין הוריה, ובעיקר אביה השמרן (שלומי קוריאט), שמייצג את הערכים וההתייחסות של העדה החרדית.

גם בעדה החרדית של "תפוחים מן המדבר" יש גוונים שונים. החל ממורדים בתוך המערכת כמו דודתה של רבקה, שרה, המגולמת על ידי עירית קפלן בכשרון רב, דרך אלה שהם בפנים למרות שלעתים הם חושבים אחרת, כמו אמה של רבקה, המגולמת על ידי ריימונד אמסלם, עד לאב, שמייצג את החרדי שחושש לשמו הטוב ולמקומו בקהילה והוא מוכן להקריב את בתו יחידתו, בה הוא מתבייש ממילא כי היתה בדכאון ושתתה אקונומיקה.

מורן רוזנבלט ואלישע בנאי. תפוח במדבר.

סיפור רומיאו ויוליה של "תפוחים מן המדבר" איננו מורכב מדי. שני האוהבים הצעירים פותרים את הקונפליקט שעומד בפניהם די מהר ומסתלקים לקיבוץ. מי שנותר עם חיבוטי נפש זאת המשפחה החרדית שהותירו מאחור. רק נרמוז שיש לנו הפי אנד, וזוג האוהבים ישארו ביחד ויחיו בקיבוץ וגם יאכלו את התפוחים המדבריים, כאשר המשפחה החרדית תצטרך ללמוד לקבל אותם, כל אחד ואחת מהם בדרכו הייחודית.

לכל מי שפספס את הסרט ואת המחזה, ומי שחזה באחד מהם או בשניהם ומתחשק לו עוד מהמתוק הזה, פרקים נוספים בימי חמישי בערב בערוץ הראשון. בשורה התחתונה: מומלץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן