Skip to content

חשד: ביתו של העד היחיד לרצח משפחת דוואבשה הוצת כאזהרה

ביתו של איברהים דוואבשה, העד היחיד לרצח בני המשפחה בשנה שעברה, הוצת. הפלסטינים טוענים כי אלו מתנחלים שביקשו לפגוע או לפחות להזהיר את העד מפני מתן עדות. עורך דין בן גביר דוחה טענה הזו מכל וכל וטוען: " הטענה שהמדובר בבית של עד וייתכן וזה נועד להרתיעו יותר ממגוחכת שהרי עדי הראייה דווקא מסייעים לטענה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחבלים אלמונים הציתו הלילה (ראשון) באש בית בו מתגורר איברהים דוואבשה, העד היחידי לרצח משפחת דוובשה בכפר דומה שליד שכם. ההצתה בוצעה באמצעות השלכת בקבוקי תבערה (מולוטוב) בסמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר. איברהים ומשפחתו נפגעו קל משאיפת עשן ופונו לבית החולים רפידיה בשכם.

ביתו של דוואבשה מצוי כעשרה מטרים מבית סעאד דוואבשה שנרצח עם אשתו ריבאם ועם בנם בן השנה וחצי. תושבי הכפר טוענים כי הבית הוצת בידי מתנחלים. חלק מהם אף טוען כי הם הבחינו במתנחלים בסביבות הבית. כמו כן, דיווחו הפלסטינים כי בבית נמצאו 2 בקבוקי תבערה שהושלכו מבעד לשמשת החלון שנופצה.

כוחות צה"ל, משטרה והמנהל האזרחי שהגיעו למקום החלו בסריקות האזור מסביב לכפר ולפי שעה כל כיווני החקירה נבדקים ומשטרת ש"י הוציאה צו איסור פרסום על תוכן החקירה.

צילום: זכאריה סעדה - רבנים למען זכויות אדם
צילום: זכאריה סעדה - רבנים למען זכויות אדם
צילום: מקורות פלסטינים
צילום: מקורות פלסטינים
צילום: זכאריה סעדה - רבנים למען זכויות אדם
צילום: זכאריה סעדה - רבנים למען זכויות אדם

תוך כך טענו אנשי ביטחון פלסטינים כי הבקבוקים הושלכו לבית משפחת העד על מנת לפגוע או לפחות לאיים על העד היחיד לרצח המשפחה שעדותו במשפטו של עמירם בן אוליאל שמואשם ברצח משפחת דוואבשה בסוף יולי 2015

עו"ד איתמר בן גביר שמייצג את בן אוליאל הגיב לפיגוע ואמר: "הצתת הבית בדומא רק מחזקת ומבססת הטענה אותה טענו מתחילת הפרשה כי עמירם בן אוליאל לא עומד מאחורי הצתת הבית בדומא. אנשי הכפר מסוכסכים בינם לבין עצמם וזו לא הפעם הראשונה שיש באותו כפר חיסול חשבונות אישי. הטענה שהמדובר בבית של עד וייתכן וזה נועד להרתיעו יותר ממגוחכת שהרי עדי הראייה דווקא מסייעים לטענה שבן אוליאל לא ביצע המעשה והם מוסרים גרסה על מכונית שהייתה במקום כאשר טענת השב"כ היום כי בן אוליאל ביצע המעשה לבד וברגל".
שמואל (זנגי) מידד מנכ"ל הארגון הימני 'חוננו' טוען כי "שרשרת השריפות בכפר דומא בחודשים האחרונים מעלה סימני שאלה רבים", "אירועים אלו לא נחקרו ולא נבדקו באופן יסודי ובלתי תלוי, וכבר ראינו כי בעניינו של חאלד מוגרבי, השייח המסית מהר הבית לא נפתחה חקירה והוא לא נעצר אלא לאחר שארגון חוננו הגיש תלונה. כן בעניינם של חברי ארגון תעאיוש, עזרא נאווי ו'שוברים שתיקה' בחרה המערכת לעצום עין, ועל כן נראה כי שיקולי החקירה אינם תמיד ענייניים", אומר מידד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן