Skip to content

סכנה מוחשית: גבול ישראל סוריה – דאעש מתחת לאף

מתחת לאף ולרדאר הציבורי מתקדם ארגון הטרור הרצחני לעבר גבול ישראל בקונטרה ובמרכז רמת הגולן. שידורי הטלוויזיה של צבא המורדים ושל דאעש מאוששים את התקדמות המהירה והשתלטות של דאעש על עיירות בסמיכות לגבול הישראלי סורי. אם לא יושם לך קץ, נתעורר בקרוב עם דעאש על הגבול - פרשנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

דאעש - צילום יוטיוב
דאעש - צילום יוטיוב

בעוד שדעת הציבור מתמקדת באירועי הטרור בישראל ובעולם, מתחת לאפנו בטווח של 20 ק"מ מגבול ישראל סוריה, דאעש – ארגון הטרור מתקדם לעבר גבול ישראל ומזהיר שאיננו מתכוון לעצור בגבול. כוחות ארגון הטרור הולכים ומתפשטים לעבר גבול ישראל ואם לא יושם לך קץ, מחזה ברוב מאוד בגל עריקות מצבא המורדים לדאעש שמבטיח להם ניצחון על אסד מחד והסרת איום מחייהם מאידך. כיום המורדים פועלים על גבול ישראל סוריה ממש. מעת לעת אנו עדים לקרבות שלהם עם צבא אסד, כאשר פגז טועה נוחת בשטחנו. דאעש למד ומבין היטב את הגזרה שלפניו ולכן שלח לפני מספר שבועות מפקד שטח בכיר בארגון,  אבו עבדאללה אלמדני,  שלקח את הפיקוד על חטיבת שוהדאא אל-ירמוכ שנשבעה אמונים לדאעש.  אלמדני אירגן מחדש את כל שכבת הפיקוד של החטיבה לאחר שהקודמים חוסלו על ידי ארגון המורדים – אלנוצרה.

אזור הקרבות - קרוב מאוד לישראל (מפות גוגל)
אזור הקרבות - קרוב מאוד לישראל (מפות גוגל)
מפות גוגל
מפות גוגל


בינתיים הרה-ארגון של המפקד החדש של דאעש מצליח ויש לכוחותיו הישגים בשטח.  אתמול (שני) הם הצליחו להבקיע את קווי ההגנה של המורדים ב-2 עיירות באזור ולהשתלט עליהן. הקרבות בין צבא סוריה החופשי (המורדים) לבין כוחות דאעש רק הולכים ומתרחבים בכל גזרת קונייטרה ומערב מחוז דרעא המשיקים לגבול ישראל סוריה מבלי שיהיה איזשהו כוח, לא מצד המורדים ולא מצד צבא אסד, שיבלום וישמיד את כוחות דאעש שבאזור.
מבחינת ישראל זאת תהיה בכייה לדורות אם לא יושם סוף להתעצמות הזו בכוחות דאעש בגזרה. פעולות לעצירת ארגון הטרור הרצחני הזה שכעת  נראות נוחות ו"קלות" יחסית  לביצוע, יהיו קשות מאוד בהמשך, אם בכלל.
מומחים צבאים במערב שחוזים את ההידרדרות עקבג המחלוקת בין פלגי המורדים,  קראו השבוע לצבא סוריה החופשי הפועל בדרום סוריה והקורא גם לעצמו "צבא הדרום", להתגבר על חילוקי הדעות שלו עם אלנוצרה ולהתחיל לשתף פעולה עם הארגון הזה בלחימה כנגד דאעש,  אחרת, כך מסרו המומחים,  מצבם יהיה רע.
להערכת המומחים דאעש ינסה לכבוש עכשיו את העיירה נווה הסמוכה לגבול ישראל סוריה ובכך למוטט את קו ההגנה האסטרטגי  של המורדים שבעבר נמשך משייח-מסכין עד נווה ועד העיירה תסיל  הנמצאת כ 10 ק"מ מגבול הגולן עם סוריה.
אין ספק כי בישראל, צה"ל עוקב אחרי הנעשה, אבל אם לא נשים לב לקורה מתחת לאפנו, אנו עומדים להתעורר בקרוב לבוקר בו דאעש יתעמת עם ישראל מגבול ישראל סוריה. עדות חיה לכך מופיעה בסרטון תחנת החדשות הטלוויזיונית המקורבת לדאעש.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן