Skip to content

חייל בטירונות גבעתי, התמוטט ומת יומיים לאחר גיוסו

יהודה סויסה בן 19 התמוטט במהלך אימון גופני של גבעתי. צוותי רפואה שהוזעקו למקום לא הצליחו להצילו ובבית החולים סורוקה נקבע מותו. מפקד חטיבת הערבה מונה לעמוד בראש וועדת חקירה ומפקד עוצבת הפלדה הורה להשהות כל פעילות ביחידות האוגדה עד לבירור נסיבות המוות הטרגי. הלווייתו תיערך היום בהר הרצל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

חייל צה"ל שהתגייס לפני כשלושה ימים, התמוטט אמש (שלישי) ונפטר במהלך פעילות  גופנית בבסיס האימונים של חטיבת גבעתי בקציעות המצוי על גבול ישראל מצרים. מטוס חיל האוויר הטיס את החייל לבית החולים סורוקה בבאר שבע ושם נקבע מותו. מצה"ל נמסר כי בשלב זה לא ברורות נסיבות מותו של החייל, טוראי יהודה סויסה בן 19 ממושב בית עוזיאל שבמועצה אזורית גזר. מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מינה את אלוף-משנה איציק כהן, מפקד חטיבת הערבה, לעמוד בראש ועדת החקירה לבדיקת מות החייל. תוך כך הורה מפקד עוצבת הפלדה, תת-אלוף נדב פדן, להשהות את כל הפעילויות הגופניות ביחידות האוגדה עד להשלמת התחקיר הראשוני.

יהודה סויסה ז"ל (צילום מדף הפייסבוק)
יהודה סויסה ז"ל (צילום מדף הפייסבוק)


מישיבת ההסדר בקרני שומרון נמסר כי הרב יהושוע הבר, מחנכו של סוויסה ספד לו אמש ואמר: "בלימוד בישיבה יהודה היה יושב לומד ומשקיע גם כשהיה קשה. הוא היה 'נושא בעול עם חברו' ו'שם את הכתף מתחת לאלונקה' ומתאמץ בכל דבר לעזור לכולם מתוך ענווה ועם חיוך ובלי שישימו לב לכך, וכך הוא היה משקיע גם בהתנדבות בנופשון לילדים עם צרכים מיוחדים שנמצא בישיבה".
"יהודה היה אדם מתקדם – במידות ובאופי. הוא היה עם שאיפות להתקדמות ושיפור אישי מתמיד, כל הזמן לראות איך אפשר להשתפר ולהתקדם. יהי זכרו ברוך", אמר הרב.
הלווייתו של סויסה תיערך היום (רביעי) בשעה 13:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. דובר צה"ל מסר כי  המשפחה ביקשה להימנע מסיקור תקשורתי של הלוויה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן