Skip to content

"זוטרופוליס": כיף חייתי בעיר קסומה

"זוטרופוליס" מצטייר בכל כך הרבה דמויות יפות ומקסימות תוך אווירה קצבית ומהנה, שבוודאי ייכנס לפנתיאון הקלאסיקות של דיסני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"זוטרופוליס", הסרט הטוב ביותר השנה עד כה, הוא גם היצירה החדשה של אולפני ההנפשה של דיסני, אשר דמיינו באופן נפלא עיר חייתית במיוחד, שבה ארנבת ראשונה מצטרפת לכוח המשטרה ומנסה לפענח פשע בעזרתו של שועל נוכל.

"זוטרופוליס": ג'ודי והשועל במשרד העצלנים. סליחה, משרד התחבורה

בדיוק כמו בסרטים הטובים ביותר של אולפני פיקסאר, זהו בידור מתוחכם מאוד אשר ימשוך מגוון רחב מאוד של גילאים. הכל מטופל פה, החל ממשל עוקצני על העצמה נשית, בריונות, סובלנות גזעית ועוד אינספור מסרים, שכולם נבלעים היטב על ידי הצופים תוך מתיקות מאוירת.

בהתאם לעלילה, ג'ודי הארנבת (באנגלית קולה של ג'ניפר גודווין, בעברית קולה של עינת אזולאי), משאירה מאחוריה את 225 אחיה ואחיותיה בחווה המשפחתית ויוצאת לעיר הגדולה בראשותו של ראש העיר ליונהארט (באנגלית ג'יי. קיי. סימונס, בעברית אלדד פריבס), המתמודד על בחירתו מחדש.

אולם צ'יף בוגו (באנגלית אידריס אלבה, ובעברית אלון נוימן), התאו האפריקני המשמש גם כמפקד המשטרה המחוספס של ג'ודי, לא חושב שהארנבת הזעירה (יש הרבה בדיחות גדולות) תהיה אפקטיבית כלוחמת פשע, ועל כן גוזר עליה לכתוב דו"חות חנייה.

ג'ודי מצליחה למצוא ראייה על היעלמותו של יונק כלשהו, אך המפקד שלה נותן לה רק 48 שעות כדי לפתור את התעלומה, אולם היא משתמשת במינוף משפטי חכם כדי לרתום לטובתה את עזרתו של השועל הערמומי, ניק ווילד (באנגלית ג'ייסון בייטמן ובעברית ערן מור).

מנקודה זו לא אחשוף יותר מהעלילה, אבל זהו סרט חכם במיוחד, שמצליח למצוא דרכים חדשות ועליזות ללעוג גם לסרטים כמו "הסנדק" ו-"צ'יינהטאון". חובבי קולנוע יוכלו למצוא רמיזות גם לסרטים רבים אחרים, כמו "שירת הדרום", ליצירות המופת של דיסני, "מי הפליל את רוג'ר ראביט", ואפילו לסדרת הטלוויזיה למבוגרים: "שובר שורות".

הסרט בהחלט שווה את מחיר הכניסה, ואפילו מומלץ לשלם על חווית התלת ממד, ולו בשביל לצפות בשכונות המפורטות להפליא של העיר זוטרופוליס, כולל כיכר מדברית, רובע מושלג ואפילו שכונת מכרסמים.

מה שבאמת מפתיע, ולחלוטין בזמן, הוא עד כמה חשוכים הקטעים בהם הפוליטיקאים משתמשים בהפחדה כדי להעמיד במקום את רוב היונקים בזוטרופוליס כנגד אוכלוסיית המיעוט בעיר.

אולם אין מה לדאוג, הבמאים ביירון הווארד, ריץ' מור וג'ארד בוש וצוותם מספקים אינספור קטעי הומור לכל אורך הדרך, כולל האיילה – אלילת הפופ, המכונה גאזל (בקולה של הזמרת שאקירה), המבצעת את השיר הכי דביק של דיסני מאז 'לעזוב' בסרט "לשבור את הקרח".

"זוטרופוליס" נהנה לשפד כל סטריאוטיפ אפשרי, החל משוטר-חתול ראוותני הבולס דונאטס (קולו של נייט טורנס באנגלית ושל יגאל מזרחי בעברית), וקטע אדיר במשרד התחבורה שנשלט על ידי עצלנים.

XXXXX

בסופו של דבר, "זוטרופוליס" מצטייר בכל כך הרבה דמויות יפות ומקסימות תוך אווירה קצבית ומהנה, שבוודאי ייכנס לפנתיאון הקלאסיקות של דיסני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן