Skip to content

אירוע חמור: חייל צה"ל דרך נשקו וירה למוות במחבל שרוע מנוטרל על הכביש

חייל צה"ל דרך נשקו וירה למוות במחבל ששכב פצוע קשה וחסר אונים. המחבל שכב דקות ארוכות מבלי שהוגש לו סיוע ולאחר עזיבת האמבולנסים את המקום, החליט החייל או מפקדיו לסיים את האירוע בהרג המחבל. החייל הושעה ונפתחה חקירת מצ"ח. שר הביטחון: האירוע יטופל בחומרה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפחות אחד משני המחבלים /שנורו למוות הבוקר (חמישי) בתל רומידה שבחברון, הוצא להורג וחוסל בידי לוחם מגדוד שמשון בחטיבת כפיר, לאחר שנורה, נפצע קשה ושכב דקות ארוכות חסר אונים על הכביש. בסרטון ווידאו שצילם עימאד אבו שמסיה ושהועבר לידי בצלם, ניראה בבירור אחד המחבלים, אל-פתאח שריף (21), מזיז את ראשו ומפגין סימני חיים כששאר החובשים, הלוחמים ומנחלים שהיו במקום, חולפים על פני ללא חשש ומבלי שיגישו לו סיוע. בשניות שלאחר יציאת האמבולנס שטיפל בחייל הדקור לדרכו, תועד החייל דורך את נשקו בנוכחות שני קצינים כשאחד מהם מביט בחייל שדורך את נשקו ויורה במחבל בראשו. שניות לאחר מכן נראה הפלסטיני שרוע ללא רוח חיים כשדם ניגר דם מראשו, מה שלא נראה לפני כן.

הלוחם דורך את נשקו (צילום מתעוד הווידאו)
הלוחם דורך את נשקו (צילום מתעוד הווידאו)
מכוונו לעבר המחבל ויורה (צילום מתיעוד הווידאו)
מכוונו לעבר המחבל ויורה (צילום מתיעוד הווידאו)
א-שריף זב דם מראשו לאחר הירי (צילום מתיעוד הווידאו)
א-שריף זב דם מראשו לאחר הירי (צילום מתיעוד הווידאו)

מסרטון הווידאו ניתן להבחין בברור כי בשנייה 0:19 א-שריף  נראה מיישר את הראש שהיה מוטה לשמאל, ולאחר מכן, בשנייה 0:26 מטה את הראש ימינה. ואז בדקה ה- 1:59 מתבצע היירי.
מדובר צה"ל נמסר: "מתחקיר ראשוני עולה כי מדובר באירוע חמור הנוגד את רוח צה"ל ואת המצופה מחיילי צה"ל ומפקדיו. לאור ממצאי התחקיר הראשוני שבוצע על ידי המפקדים נפתחה חקירת מצ"ח. החייל הושעה מתפקידו עד לסיום החקירה".
בארגון בצלם מאשימים: "הוצאה להורג ברחוב, ללא חוק וללא משפט היא תולדה ישירה של שיח מתלהם של שרים בממשלה ושל נבחרי ציבור ושל אווירה ציבורית של דה-הומניזציה…כדוגמת זו של השר לביטחון פנים, עצימת עין מוחלטת של רשויות אכיפת החוק אל מול החשדות החמורים וגיבוי גורף בפועל של הדרג הפיקודי. המסר הציבורי שעובר הינו חד וברור: לא יוצבו מגבלות על פגיעה בפלסטינים".
מתחקיר ראשוני שנערך בחטיבת יהודה החולשת על הגזרה עולה כי מסיבה לא מובנת, ואף שחלפו יותר משלוש דקות מהרגע שבו המחבלים נוטרלו וקצינים סגרו את הזירה, החליט החייל לירות לכיוון המחבל מול מפקדיו. כמו כן יבדקו באוגדת איו"ש מדוע הושאר המחבל הפצוע מספר דקות על הקרקע מבלי שנבדק וטופל בניגוד לפקודות צה"ל שמכתיבות להעניק טיפול רפואי גם למפגע.
עם זאת מוסיפים בצה"ל כי "התקרית הבוקר בחברון לא מאפיינת את דפוסי הפעולה של הכוחות במאות אירועים דומים בחצי השנה האחרונה באיו"ש, וכי ייתכן שיינקטו צעדים גם נגד מפקדיו של החייל היורה".

תגובת שר הביטחון – משה (בוגי) יעלון

שר הביטחון, משה (בוגי ) יעלון הגיב בחומרה לאירוע ואמר כי "האירוע בו מתועד חייל צה"ל מגיע לשטח הפיגוע בחברון, יורה במחבל דקות לאחר שכבר נוטרל ושוכב על הקרקע, הוא חמור ביותר ומנוגד באופן מוחלט לערכי צה"ל ולמוסר הלחימה שלו. אסור לנו לאפשר, גם בשעה שהדם רותח, אבדן עשתונות שכזה ואבדן שליטה שכזה. האירוע הזה יטופל במלוא החומרה".

"המאבק שלנו נגד הטרור הפלסטיני, ונגד הטרור בכלל, הוא נחוש ונחרץ. אין לנו כל כוונה להתפשר על ביטחונם של אזרחינו וחיילינו, ואנו נוקטים ביד ברזל כלפי המחבלים ושולחיהם, כפי שפעלו היום החיילים שהיו בשטח בזמן אמת ונטרלו את המחבלים בחברון. אך גם אז, אבוי לנו אם נפעל בניגוד לערכי המוסר והמצפון שלנו"

"גם כאשר אנו נדרשים להכות באויבינו ולנצח אותם במלחמה או בכל קרב עימם, חובתנו המוסרית היא להקפיד קלה כחמורה. לשמור על צלם אנוש. לזכור את מגבלות הכוח גם אחרי שהאויב הוכה, ולמנוע מעצמנו התנהגות שאינה מוסרית. לזכור כי כוחנו אינו נובע רק מיכולתנו הצבאית, אלא קודם כל, מעוצמתנו המוסרית. זו חובתנו, לנצח ולהישאר בני אדם" אמר השר.

סינק – דובר צה"ל

דובר צה"ל תת-אלוף מוטי אלמוז אמר אחר הצהריים כי "שניהם רואים את האירוע הזה בחומרה. הרמטכ"ל הנחה את גופי החקירה למצות עד תום את החקירה, להבין בדיוק מה קרה שם, לא להשאיר שום פרט עמום כדי להבין איך קרה שחייל מחליט לפתוח באש על מחבל כשהוא שוכב על הארץ". גורם צבאי אמר כי החייל שירה במחבל שייך לגדוד שנמצא כבר יותר מחודש בגזרה.

דובר צה"ל הוסיף: "זה אירוע שמתוחקר בצה"ל במלוא הרצינות. צריך להפריד בין החלק הראשון שלו, סיכול פיגוע, לבין החלק השני. בחלק הראשון מדובר בהתנהגות מבצעית ראויה. צריך לשבח את החיילים על כך שהם פעלו למניעת פיגוע ביישוב היהודי בחברון. החלק השני הוא אירוע חמור וחריג מאוד ואנחנו מתחקרים אותו עכשיו. כל המעורבים באירוע, כולל החיילים שהיו שם וכל מי שמעורב, כולם יתוחקרו".


 



 

3 Comments

  1. עמי שחר
    24 במאי 2016 @ 1:38

    מצאתיכם במקרה רק דרך חיפוש בגוגל
    – – – – אבודים – – – –
    תגובתכם השמאלנית רק מותירה אתכם עם אבק בשולי הדרך
    אתם מכורים לאג'נדה שלכם אשר אינה מתלכדת עם אהבת ישראל ועם ישראל מתוך ערבות הדדית
    מניח שלא יארך זמן רב ותפוצו לדרככם (האם כדי לזרוע רע גם שם?…)

  2. גורן
    24 במרץ 2016 @ 21:54

    מוזר שכל האירוע צולם עי צלם בצלם זאת אומרת שבצלם ידע מראש שיהיה שם פיגוע שנית מעניין עם היה לו חגורת נפץ והיה מפעיל אותה מה אז היו אומרים למשפחות החיילים

    • עמי שחר
      24 במאי 2016 @ 1:42

      אין זה מעניין את השמאלנים אם יפגעו חיילינו או יהרגו. ממש לא
      מעניינת אותם רק האג'נדה שמוחם נשטף בה
      (מכיר את סיפור הצפרדע והעקרב? – זה!)

      גם האידיוט התורן סגן הרמטכ"ל אמר זאת במפורש בתשובה לשאלה: אם יש מצב בו אם של מחבל "בלתי מעורבת" תיפגע או שחייל שלנו יהרג … התשובה של הגאון יאיר גולן, היתה השניה

      "עיתון זה" הוא המממממ חבל על המילים גורן
      כדי "להעביר דף" ולהמשיך הלאה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן