Skip to content

תלמידי התיכון בצרפת יוצאים לרחובות

בימים אלו שטרור הוא עניין בינלאומי, הצרפתים לא אוכלים את הספין ומסרבים להסכין עם מצב החרום השורר בארץ. היום יצאו אלפי תלמידי תיכון במארסיי לרחובות למרות הכל להפגין כנגד חוק השעסוקה המוצע של ממשלת פרנסואה הולנד, חוק שיפר את האיזון בין המעסיקים לעובדים ויפר קוד בן 150 שנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
תלמידים מפגינים חוסמים את שערי בית הספר - צילום: עמית מנדלזון

שום ספין, שום מתקפת טרור לא ישכיחו מהצרפתים את המאבק הסוציאלי. בימים אלו השטח רותח. שרת העבודה מנסה לשנות את קוד התעסוקה. קוד עליו נאבקו העובדים 150 שנה, והשינוי, כמובן, לטובת המעסיקים. הפגנות כבר יצאו לדרך ועצורים כבר היום ומפגש אלים עם המשטרה איננו בלתי סביר.

אלפי תלמידי תיכון ברחובות מארסיי - צילום: עמית מנדלזון

היום חסמו תלמידי התיכון במארסיי ובכל צרפת את בתי הספר ויצאו לרחובות להפגין. במארסי הם התרוצצו ברחבי העיר כמעט 6 שעות ואחריהם ניידות משטרה באופן קבוע. הם החלו בפרפקטור (משרדי המדינה בעיר) בשעות הבוקר ומשם המשיכו לבניין העיריה בדרישה לשחרור חבריהם העצורים ואחר כך למפקדת המשטרה. מוכנים לכל עימות עם השוטרים ולהרבה גז מדמיע.

סטנד אופ מול מפקדת המשטרה - צילום: עמית מנדלזון

עימות שלא הגיע למרבה המזל.

ביחד מול השוטרים - צילום: עמית מנדלזון

הפגנה זו איננה משהו להתעלם ממנו כי כשהצעירים יוצאים לרחוב זה בדרך כלל מסמל החרפת המאבק. בשבוע הבא צפויה הפגנה כלל ארצית והיא מאורגנת על ידי  ארבעה איגודים מקצועיים. הפגנה כזו בדרך כלל כוללת עשרות אלפי מפגינים.

ממלאים את הרחובות - צילום: עמית מנדלזון

המאבק החברתי האחרון הסתיים בהפסדם של האיגודים וחוק הפנסיה עבר אבל מצד שני מיד אחרי כן קיבל הנשיא סרקוזי בעיטה בישבן והודח. המפלגה הסוציאליסטית שגם כך נתפסת כגרועה יותר מהגוליסטים גם בנסיבות חברתיות, לא הפנימה את המסר, אם כי מצבה בסקרים כל כך רע שזה לא ישנה דבר.

שלטים בגנות אל ח'ומרי - שרת העבודה - צילום: עמית מנדלזון

 

2 Comments

  1. גורן
    24 במרץ 2016 @ 21:52

    האירופים תמימים הם לא מבנים שהם תחת מתקפת טרור של דעא"ש " לא אוכלים את הספין ומסרבים להסכין עם מצב החרום " בקרוב לפי הודעה של ארגון הטרור ומה לעשות מה שהם מבטחים לצערנו הם מקימים הארגון יפעל שוב בצרפת ובשאר ערי אירופה

    • עמית מנדלזון
      24 במרץ 2016 @ 22:42

      ומה הם אמורים לעשות? לתת למעסיקים לזיין אותם רק בגלל שיש טרור ? או סתם להתחיל לרצוח אנשים ברחוב כמו בישראל ? אם תשים לב לתמונות תראה ש"הצרפתים התמימים האלו" הם יחלדים שלא פוחדים לצאת לרחוב להפגין שדופקים אותם למרות סכנת הטרור, אז אולי הסכנה לא כל כך גדולה ?
      אני מבין שבגלל הטרור מותר לכולם בישראל לדפוק את מר גורן ? כי הוא "לא תמים"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן