Skip to content

טוהר הנשק והמוסר היהודי הנעלם

לפי הקוד האתי של צה"ל: "החייל ישתמש בנשקו ובכוחו לביצוע המשימה בלבד, אך ורק במידה הנדרשת לכך, וישמור על צלם אנוש אף בלחימה. החייל לא ישתמש בנשקו ובכוחו כדי לפגוע בבני אדם שאינם לוחמים ובשבויים, ויעשה כל שביכולתו למנוע פגיעה בחייהם, בגופם, בכבודם וברכושם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
עוד נצחון כזה... - גרפיטי - צילום: עמית מנדלזון
עוד נצחון כזה... - גרפיטי - צילום: עמית מנדלזון

פעם, לפני שני עשורים ומחצה, אי שם בטירונות או בקורס אחר, למדנו על טוהר הנשק. המושג המוסרי, הברור והבלתי ניתן לפרשנות אחרת מסכם את תורת הלחימה של מדינת ישראל וצה"ל – אנחנו טובים יותר מאויבינו. נקודה. טוהר הנשק לא נועד להגן את האויב, ובשפה מתלהמת עכשווית של ערוץ שתיים – המחבל, אלא נועד להגן עלינו מפני אובדן עצמי. נועד לטעת בנו את הספק הנדרש בדיוק בשנייה הנכונה ולמנוע מאיתנו להפוך ולהיות בדיוק אותם חיות אדם, כנופיות ברברים, מיליציות של חמושים שמקשיבים לצו אלוהי עלום, שאנחנו מייחסים לכל הערבים, סליחה, אויבינו הערבים. אנחנו חיילים בשירות מדינה למען הגנה על ארץ ישראל, מדינה שפעם היו מצייתים בה לחוק. להזכירכם, צה"ל זה הגוף הרשמי של מדינת ישראל שנלחם על הגנת גבולות הארץ, ולא הפייסבוק.

ההגדרה לטוהר הנשק פשוטה למדי – אם האויב מנוטרל, קרי, צה"ל (או כוחות ביטחון אחרים) השתלטו עליו בחיים, פצוע או לא, האירוע הסתיים. נגמר. פיניטו. מעכשיו הוא בטיפול המערכת הצבאית והמשפטית. כל פגיעה בשבוי זה רצח. תתלהמו כמו שהממשלה ממריצה את הכנופיות שלה להתלהם, ותצרחו כי מחבל הוא בן מוות בכל רגע נתון, אז יופי לכם. מחבל זה אויב לכל דבר ועניין.

מצד אחר, גם למדנו בטירונות או בבה"ד (לך תזכור), על מושג מתנגש לטוהר הנשק, וזה וידוא הריגה. חלון הזמן לווידוא הריגה או לתנאים שלו בזמן לחימה שונים מהותית, מה מהותית – שונים בקיצוניות שלא ניתנת להשוואה בכלל, מהאירוע הנוכחי. שני האירועים האלו מתכנסים לתוך גבולות ברורים למדי מתי להפעילם. אין יכולת להחליט לא להשתמש בהם, אין אקזיט.

קצת לפשט את המוסר שמשכיחה מאיתנו ממשלת ישראל, בראשות הביבי בכוונה תחילה, בדרך להפוך למדינה משיחית-פנאטית-ופאשיסטית כמו איראן, אזי כל מחבל צריך להתענג ברגעיו האחרונים עם כדור בין העיניים, או מחסנית מלאה או שרשרת של 7.62 בירי מדויק, ישירות למסיבת הסיום שלו עם בתולותיו בשערי הגיהינום. פשוט, נכון? ואם הוא לא מת, רק פצוע, ולא מהווה סכנה או איום על הכוחות, אז האירוע הסתיים, ומעכשיו הוא שבוי, ונא לחזור לקרוא את השורה האחרונה של משמעות טוהר הנשק.

אם למישהו יש ספק בביצועי כוחות הביטחון, והם כשלו להרוג את המחבל בזמן האירוע, זה תפקידם, אפשר וצריך וחובה לחקור אותם על כישלון הטיפול באירוע, כי כל מחבל הוא בן מוות ולא מועמד לתואר מתקדם באוניברסיטה של שירותי בתי הסוהר של מדינת ישראל, בעודו מכוסה במצעים מפנקים על מזרן אורתופדי.

האם יכול להיות שחייל בודד יחליט ליד חיילים אחרים וקצינים שמסתובבים שם דקות ארוכות, כי המחבל המנוטרל ,בספק עם חגורת נפץ? בולשיט, זה ההסבר שהומצא אחרי שעצרו אותו. קציני צה"ל שנכחו במקום כבר הכחישו את הספק, כי הם עצמם בדקו שאין מטען נפץ (זה צה"ל אומר, לא אני, אבל צה"ל הוא סמולני), ונראה כי ככה התחשק לו להכניס למחבל המנוטרל כדור בראש. זה משפט שדה, לינץ', רצח. ר-צ-ח למתקשים בהבנת המציאות. אנחנו יכולים למחול לו על האירוע, אבל אז לא נוכל לבוא בטענות לאף אחד בעולם שיחליט לרצוח חיילים שבויים. המוסר שמגן עלינו וגורם לנו להיות יהודים, גורם לנו להיות טובים יותר, אנושיים יותר, חכמים יותר, ולא מיליציות צמאות דם ותג מחיר, יתנדף. ייעלם, ולא יהיה הבדל בין מחבל וחייל צה"ל. פשוט נכון?

בואו לא נתבלבל ודי להתייפייף ולחפש מילים מכובסות בשביל לא להגיד את מה שצריך להגיד. לפי עמוד הפייסוש של החייל ואבא שלו, הוא חייל ימני קיצוני, שניזון מהרפש של אירגוניים אלימים כמו לה-פמיליה וזמר חושך, וכל מיני מירי רגבים, וסמורטיצ'ים ושאר מרעין בישין שמפמפמים את תהילתם כשונאי אדם מתלהמים, צמאי דם שמסיתים לאלימות, נוטפי רוע והרג ונקמה. זו סביבת החיים שלו, שם הוא גדל, מתבשם בניחוחות הצחנה שלהם, והם האחראים לרצח הזה. האידיוטים השימושיים של הימין מובילים אותו, מחנכים אותו, שמים את האצבע שלו על ההדק. אבל אל דאגה, כמו ברצח רבין, הם ימשיכו.

את כל תורת הגזע של הבית היהודי, הליכוד, הימין הישראלי, הוא הוציא ברגע אחד של שנאה תהומית, גזענית, אל מול שבוי פצוע. הנורא מכל, הוא גם חובש. חובש שנשבע אמונים להגן גם על אויבים פצועים ולהגיש להם עזרה ככל שנדרש. אני מקווה שזה נלמד עדיין בבה"ד 10. הומניות וימין אלו שני מסלולים מתנגשים, והאם זה סוג של חובש שיעזור לחייל סמולני פצוע (יש חיילים כאלו, ווא-ווא-ווי-ווא הפתעה!)? זה לא היה ירי בטעות, רגעי, ללא שיקול דעת. הנשק נדרך כשלא הייתה סכנה, כוון ישירות לראש, והאצבע לחצה על ההדק בדיוק. ירי בכוונה תחילה להרוג שבוי פצוע. ר-צ-ח.

האידיוטים השימושיים של הביבי הם כולם, חברי הכנסת וסגני השרים עם הלשון הארוכה שתחובה באחוריו, עיתונאים, כתבים, מראיינים, בעלי טורים בכל מדיה קיימת, ובישראל איום. הכל לפי הוראתו היומית, ולפי השבשבת התקשורתית. הנה, ממש עכשיו אנו חוזים בשבשבת של הביבי מוציאה הודעה לפני 48 שעות, וחוזרת בה אחרי 24 שעות. יש רק עוד אחד שימושי במיוחד שחובה להזכיר, שאפילו לא יודע שהוא אידיוט שימושי, נודע לגבורות אי שם במערכת אצבעוני בצה"ל, עוד טורח ומסביר חודשים ארוכים ביהירות אופיינית לאידיוט חף מכל ידע והכשרה, כי צריך להרוג, להרוג להרוג. זה הלוחם ללא חת, שלא יודע למצוא נשק בכפר הצעצועים, אבל ידוע כי עמד לבדו במבצעים מסמרי שיער מחוץ לגבולות ישראל. הוליווד אם תהיתם.

סאמעק ממשלת השמאל הזאת עם בוז'י ראש הממשלה וציפי שרת הביטחון. כן, טוהר הנשק זה לגמרי מושג סמולני, וזהבה אשמה במצב הביטחוני. מה הם כבר מבינים?

9 Comments

  1. גורן
    7 באפריל 2016 @ 17:18

    עמית אני לא תוכי אני קורא רואה תקשורת כאן ומחול קח הודעה שפורסמה היום
    טרור בסקנדינביה: ארבעה פעילי דאע"ש חמושים נעצרו בדנמרק

    כוחות הביטחון בממלכה הצפונית עצרו חולייה של אנשי ארגון המדינה האסלאמית, כשברשותם נמצאו כלי נשק ותחמושת רבה. למעלה מ-125 מאזרחי המדינה לארגון משטרת דנמרק הודיעה היום (חמישי) כי כוחותיה עצרו ארבעה בני אדם בפרבר של הבירה קופנהגן שעל פי החשד היוו חוליה של ארגון הטרור דאעש. על פי חשדות המשטרה, הארבעה התאמנו לצד חמושי הארגון בסוריה ונשלחו לדנמרק על מנת לבצע פיגועים. בציוץ שהפיצה המשטרה ברשת החברתית טוויטר, תחמושת וכלי נשק נמצאו בדירת המסתור של החשודים.

    סוכנויות הידיעות
    /
    07/04/2016 16:58
    זה מה שאמרתי מלחמת עולם שלישית תפרוץ באירופה יום יום אתה קורא ששירותי הביטחון של אירופה עוצרים אנשי דעא"ש וכלי נשק זו כבר לא בדיחה של איזה ימני מטורף את זה את רואה בתחנות הטלוויזיה הזרות וקורא בעיתונות הזרה הכי טוב לתקוע את הראש באדמה זה מה שקרה בבלגיה תקעו את הראש באדמה…….

    • עמית מנדלזון
      7 באפריל 2016 @ 19:15

      לא נעים לי לומר לך גורן אבל ממתי אתה מאמין לתקשורת ???. הסבר קטנטן: בצרפת יש מצב חירום לאומי אחרי הפיגוע בפאריז, בחסות מצב החירום הלא רלוונטי הזה ממשלת צרפת הצליחה ומנסה עוד לגזול זכויות מהציבור. כמו למשל מידע שאסור להם על פי החוקה לקבל. אם תבקר במארסי עיר מלאה ערבים תבין מייד שמצב החירום הוא חרטה ברטה. וזה נכון לכל ממשלות אירופה . לא תהית אף פעם מדוע פיגועי דאעש הם רק בערי בירה הרי שאר הערים הרבה יותר פגיעות. ואיך כל פיגוע כזה מאפשר לממשלות לצאת מברוך בוא הם נמצאות מקומית ,,, נכון בדיוק כמו בישראל .בדיוק כמו ביבי. עכשיו תחשוב מי מממן את דאעש ומי אימן את דאעש ויש לך את כל התשובה. אל תקרא עיתונים בלי לחשוב.

  2. גורן
    29 במרץ 2016 @ 15:13

    מחבל שבא להרוג צריך לסיים את חיו במות [מחכות לו 72 בתולות] מחבל הוא בן מוות ולא מועמד לתואר מתקדם באוניברסיטה של שירותי בתי הסוהר של מדינת ישראל, בעודו מכוסה במצעים מפנקים על מזרן אורתופדי. – זכאי לביקור משפחות משפחתו תקבל ביטוח לאומי ורוב הסיכויים שישתחרר עם דם על הידיים לאחר שרצח יהודים

    • עמית מנדלזון
      29 במרץ 2016 @ 19:05

      לא יתכן שאתם עדיין לא מבינים שלא אכפת לנו מהמחבלים. אכפת לנו מהילדים שלנו, אכפת לנו מהמוסר הכל כך בסיסי אכפת לנו מצה"ל שהיה פעם צבא מוסרי (אם בכלל יש דבר כזה). לא פלא שהימין לא מבין הימין עסות בשנאה לערבים במקום במוסר של היהודים

      • גורן
        30 במרץ 2016 @ 7:57

        איזו שנאה לערבים יש כאן יש כאן דבר פשוט להגן על אותם ילדים שלנו כמו שכתבת תראה לי מדינה אחת בעולם ששומרת על " מוסר לחימה" האמן לי תחפש בזכוכית מגדלת לא תמצא צה"ל אם כל הביקורת הוא עדין צבא מוסרי נזכרתי במלחמת אוקטובר כאשר הייתי בסיני בתעלה והעברנו מים לארמיה השלישית יכולנו לתת להם למות במצור עוד דוגמאות איזה צבא נותן התראה לאויב שהוא הולך להפציץ ומבקש מאוכלוסייה אזרחית לעזוב את האזור אין כאן שנאה לערבים יש כאן מלחמת קיום עם אויב שלא רוצה אותך כאן כפי שאמר אתמול ח"כ איימן מחד"ש אנחנו [הערבים] עצם בגרון שלכם נהיה ברגע שתבין שאנחנו נטע זר כאן עבורם אולי תדבר אחרת אני לא מכיר ארגוני שלום עכשיו אצל הערבים וגם לא ארגון שוברים שתיקה אצלם ולא ארגון בצלם אתה בטח זוכר את הלינץ' ברמאללה של אנשי מילואים שנכנסו בטעות לעיר ושם עקרו את המעיים שלהם והעניים וזרקו אותם מהחלון מבין קומות ואותו רוצח עם דם על הידיים יוצא לחלון מראה את הידיים המגואלות בדם וכולם באקסטזה אז אל תדבר על מוסר

  3. גידי
    28 במרץ 2016 @ 17:43

    עוד בלבולי ביצים,של מטורלל רפה שכל .
    תורת הגזע הפאשיסטית של השמאל הקיצוני תמיד בעד הרוצחים ביהודים .
    נראה שנתניהו דפק להם את השכל הבחור כישף אותם ומשחק בהם כמו במריונטה.
    הם כל כך צפויים בתגובות הילדותיות שלהם שהם משעממים,(שכעתם עוד כמה רפיי שכל בשמאל הקיצוני.)
    הבדיחה בכתבה זאת שהמטורלל הנ"ל נעזר ב"מוסר היהודי ובדת היהודית" שבכלל לא מדברת אליו…!
    ובכל זאת מצאתי משפט שהכותב בטיפשותו מפריח את טענתו ומגחיך בעצמו את הכתבה. "אם למישהו יש ספק בביצועי כוחות הביטחון, והם כשלו להרוג את המחבל בזמן האירוע, זה תפקידם." משפט זה מוכיח שאכן לא מדובר ברצח .כי לו היו מאומנים ורוצחים מקצועיים היו מחסלים את המחבל בתחילת האירוע …!
    בלי קשר למהות ולו היה מי אפילו בשמאל (כולם אותו דבר)היום בלי היסוס הייתי בוחר בו .הכל מתחיל בפרטים והתנהגויות בקטנה. התגובה הפחדנית והחפוזה של נתניהו ,יעלון,ואיזנקוט מוכיחה שהבעיה היא של מנהיגות הם לא מתאימים! האוייב רואה ולומד נראה שאנו בבעיה ומי ישורנו.

    • עמית מנדלזון
      28 במרץ 2016 @ 22:16

      אתה מקרה אבוד גידי אתה אפילו לא יודע מהי תורת הגזע מהוא טוהר הנשק, לך תצביע נתניהו וברבות הימים תאכל אשפה מהפחים. אם תחיה את המלחמה הבאה שאותה אתה כל כך רוצה

      • גורן
        7 באפריל 2016 @ 1:39

        עמית המלחמה הבאה תהיה ביבשת אירופה בעקבות מסע הג'יהאד האסלאמי הסכנה היא אצלכם שם באירופה הדשנה המסואבת אנחנו יודעים מי האויב ואיך מטפלים בו האירופאים הם תמימים והתמימות תעלה להם ביוקר לנו אין מה לדאוג דעא"ש כבר היכן את הקרקע למלחמה הבאה ביבשת הנאורה

        • עמית מנדלזון
          7 באפריל 2016 @ 9:33

          אני מבין גורן שאתה חי באירופה ורואה הכל מיד ראשונה, ולא מצטט מה שאתה שומע מכולם, אתה הרי בחור אינטיליגנטי ולא סתם תוכי .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן