Skip to content

מזכיר ש"ס, התפטר בעקבות חשד שאנס לכאורה קרובת משפחה

פרסום ראשון – אשר מדינה, בן טיפוחיו של השר דרעי התפטר מתפקידו עקב חשיפת פרשה בה נחשד ב"בעילה אסורה בהסכמה" בקרובת משפחה. הבוקר התיר בית המשפט לפרסם את שמו. בש"ס אישרו למגפון כי בעקבות החשיפה הוא נקרא לשימוע והתפטר לאלתר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

מזכיר ש"ס  אשר מדינה, שנחשב עד לאחרונה כבן טיפוחיו של השר אריה דרעי התפטר ביום ראשון השבוע לאחר שנקרא לשימוע לאור פרסום פרשת המין לכאורה בה נחשד לאונס צעירה, קרובת משפחתו. כך נמסר למגפון הבוקר (שלישי) מסיעת ש"ס. "הוא נקרא לשימוע והחליט להתפטר לאור הכוונה להשעות את פעילותו ולפטרו", נמסר. מדינה, ששימש מזכיר סיעת ש"ס בכנסת  מאז חזרת מקורבו השר אריה דרעי לכנסת, חשוד באונס ומעשים מגונים לכאורה שביצע בקרובת משפחה מאז שהייתה בת 19.
הבוקר (שלישי), התיר בית המשפט לפרסם את שמו כחשוד ב"בעילה אסורה בהסכמה" של צעירה כיום בת 33.

מדינה עם פטרונו (צילום - ערוץ 7)
מדינה עם פטרונו (צילום - ערוץ 7)

הפרשה נחשפה לראשונה בחדשות 10, ובמרכזה עמדה קרובת משפחתו של מדינה, אשר טענה כי סבלה מניצול מיני על ידי מדינה במשך 12 שנים. לאחר חקירה המשטרה העבירה את התיק לפרקליטות בהמלצה להעמידו לדין בגין בעילה אסורה בהסכמה. בראיון שהעניקה לערוץ זה סיפרה הצעירה: "גם שביקשתי שזה יפסק, שזה ייעצר.. הוא פשוט נגע ועשה מה שהוא רוצה".
לדבריה  המעשים החלו לפני כ-13 שנה. "פעם הראשונה שהוא נגע בי זה כשאני בחורה מתבגרת, בת 19 בערך, אני מגיעה לקרובת משפחתי לעזור לה ואז הוא תפס אותי ליד בדלת והצמיד אותי לקיר והתחיל להתחכך בי מהחלק הקדמי", סיפרה הצעירה. "לא הבנתי מה קורה איתי לגמרי. שוק, כאילו.. מה אתה עושה? אבל אתה לא יכול לדבר, אתה מרגיש חנוק. הוא נשאר חי את החיים שלו, אני לא התחתנתי עוד. העולם שלי, האמון שלי, הדת שלי נפגמה תודות לו".
לשאלה מדוע לא התלוננה והפסיקה את המעשים ענתה: "פחדתי, פחדתי כי הוא איים עלי שאם אני אספר את זה, אז הוא ימרר לי את החיים, לא רק שהוא ימרר לי את החיים, אלא הוא ימרר לכל המשפחה שלי שבעצם זה חלק מהמשפחה שלו".

המתלוננת: מדינה תקף אותי עם חגורה והכה את אבי ואמי
לדברי המתלוננת, בשנה האחרונה היא סיפרה לראשונה לאנשי קהילתה על הפגיעות המיניות שספגה. ואולם, לטענתה לאחר מכן הגיע מדינה לביתה ושם החל להכותה בחגורה – נושא שבגינו דווקא הוגש כנגדו כתב אישום.
"הוא דחף את אבא שלי וזרק כיסא על אבא שלי ואז אימא שלי קמה לגונן על אבא שלי אז הוא נתן לה בוקס בחזה",  מספרת הצעירה. תיק התקיפה שנפתח בעקבות כך מתנהל בימים אלו בבית המשפט.
"מהרגע שהתיק הגיע לפרקליטות, כל הזמן הוא ניסה להציע לי סכומים פעוטים של פיצוי כדי שאני אשתוק", סיפרה הצעירה.
בהמשך לכך הגיעו השניים לבורר חיצוני וזה פסק שעל מדינה לשלם לצעירה 400 אלף שקלים. מדינה סירב לשלם והצעירה הגישה בסופו של דבר תלונה במשטרת מחוז תל אביב שם נפתחה חקירה תחת סעיף "בעילה אסורה בהסכמה". "הבן אדם הזה צריך לשלם מחיר כמו כל בן אדם שפוגע מינית, וכמו כל בן אדם, כל שכן שהוא פוגע בתוך המשפחה". אמרה הצעירה.
בשיחת טלפון עם כתב ערוץ 10 אמר מדינה:
"לא היה ניצול, כל דבר זה בא מצידה, היא בחורה מאוד, מאוד יודעת מה היא רוצה, אני באותה תקופה הייתי מאוד, מאוד שבור ו.. היא שיחקה בי. פשוט אובססיה שקשה .. לא יודע אם גבר היה יכול לעמוד ב.. ברמה הזאת".
"הוא חזר על זה אין ספור פעמים. כל הזדמנות שהייתה להחזיר אותי הביתה, בבית של ההורים שלי הוא נגע בי", סיפרה המתלוננת והסבירה כי "מעולם לא היה לי שום קשר עם אף גבר. לא נגע בי אף גבר. הנפש שלי פגומה, הגוף שלי. הוא עשה מה שהוא רצה בשביל לספק נטו את היצרים שלו".

מדינה: מדובר באישה שרודפת אתי 13 שנה
לשלל החשדות הללו הגיב מדינה ומסר לתקשורת: "
מדובר באישה שרודפת אותי כבר 13 שנה בטענות שווא ובסיפורי בדים שכל כולם נועדו לפגוע בי ובמשפחתי. אותה אישה אמרה לי בפירוש כי תהרוס את חיי, פרסמה נגדי כרוזים בשכונות חרדיות ועלילות שווא ברשתות החברתיות. כעת לאחר שנכשלה בניסיונותיה לגרום לפיטוריי, היא הגישה תלונת שווא ועושה הכול כדי לפרסמה".
למרות  דברים אלו,  לאחר שהובהר בש"ס כי סיפור הפרשה עומד להיחשף כולו, נקרא מדינה בתחילת השבוע לשימוע בפני מנכ"ל הסיעה, וכאמור הגיש את התפטרותו כבר לפני יומיים.

פרקליטת הצעירה עו"ד חוה קלין: "מוטב היה אילו משכיל היה התוקף לקחת אחריות על מעשיו"

עו"ד חוה קליין (צילום: עדי הררי)
עו"ד חוה קליין (צילום: עדי הררי)

עורכת הדין חוה קליין, המייצגת יחד עם עורכת הדין שרי נוימן את התובעת  אמרה למגפון:  "אני מכירה היטב את נושא הפגיעות המיניות, הן בעולם החרדי ממנו אני מגיעה והן בעולם החילוני הערכי בו אני חיה כיום ומבינה את השינוי הקריטי הנדרש לנשים רבות הנפגעות במקרים אלו המושתקים בחדרי חדרים. נבחרי ציבור ומשרתי ציבור הנגועים בעבירות מין, בציבור החרדי לא פחות מאשר בציבור החילוני, לא ייהנו עוד מפגיעותן ופחדן של הנפגעות אלא ישלמו מחיר יקר, כזה שישקף מתוקף תפקידם הציבורי את המסר על מחיר התקיפה המינית. מוטב היה אילו משכיל היה התוקף שהודה בתקיפתו, לקחת אחריות על מעשיו ולאפשר לתובעת הפגועה לשקם את חיה ללא צורך בהליכי המשפט
הלא פשוטים הללו"  .

אשר מדינה, עיתונאי לשעבר,  החל לכהן כמזכיר סיעת ש"ס בכנסת ישראל בחודש מאי 2015 . בעברו הוא שימש כעורך העיתון החרדי "המבשר", גורמים בש"ס טענו בעת מינויו כי מדובר בתפקיד מעבר, וכי בקרוב הוא יכהן בתפקיד בכיר אחר. בין היתר עלתה האפשרות שיפעל להקמת עיתון יומי של ש"ס וישמש כעורכו במידה והעיתון יוקם. בערב הבחירות האחרונות, פרש מדינה מתפקידו בעריכת עיתון 'המבשר' והחל לעבוד במטה ההסברה של ש"ס, מאז הוא ליווה את אריה דרעי באירועים שונים והוציא הודעות מטעם המפלגה. מדינה נחשב לכוח עולה בשמי ש"ס ופוליטיקאים דאגו לשמור עמו על קשרי ידידות וכך לפני כשבעה חודשים  ברך ראש הממשלה בנימין נתניהו את מדינה ובנו לרגל חגיגת בר המצווה בברכה מיוחדת המתועדת בסרטון ווידאו שהוקרן לפני באי האירוע.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן