Skip to content

יוגה ויהלומים

ביום רביעי, 13.4, תופיע בתל אביב להקת מירביי סייבה, באירוע שהכנסתיו מוקדשות לעמותת "הצל ליבו של ילד". מביא אותה לארץ ד"ר ראובן גיטר, רופא שיניים, סוחר יהלומים ומורה ליוגה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מירביי סייבה, עוזרים להציל ליבו של ילד. צילום: מירביי סייבה

בעולם שבו כסף הוא חזות הכול ועשירים רבים עסוקים בעיקר בלהגדיל את עושרם, ד"ר ראובן גיטר חושב שהרבה יותר כיף זה לתת מלקחת. את הכסף שלו הוא עשה מרפואת שיניים ומסחר ביהלומים, שילוב לא ממש קונבנציונלי, במיוחד אם גם מוסיפים לזה את העובדה שכבר כמה שנים הוא מתרגל ומלמד קונדליני יוגה, המשלבת תנועה, נשימה ומדיטציה.
מאז שהתחיל לתרגל יוגה הוא משתתף במפגשי יוגה ברחבי העולם. בפסטיבל היוגה השנתי בפנסילבניה (הפסטיבל הגדול ביותר בתחומו בעולם) הכיר את להקת Mirabai ceiba (מירביי סייבה), שאותה הוא מביא עכשיו לארץ. על המטוס, בדרך למפגש יוגה בלונדון, פגש את מי שדרכו התוודע לעמותת 'הצל ליבו של ילד', המטיסה ילדים ממדינות מתפתחות לניתוחי לב והליכים מצילי חיים אחרים, במרכז הרפואי ע"ש 'וולפסון'. וכך החליט להכיר לקהל הישראלי את ההרכב המוזיקאלי האהוב עליו וגם לגייס כסף לעמותה, שכבר הצילה עד היום כמה אלפי ילדים מרחבי העולם.

תלמיד מחונן וסוחר מצליח
גיטר נולד בצפת וגדל בכפר סבא. בתיכון למד בבית ספר למחוננים, ובהדסה ירושלים למד רפואת שיניים. בשיקגו התמחה באורתודנטיה, ובהמשך גם התמנה שם לפרופסור בבית הספר לרפואת שיניים, פתח קליניקה משל עצמו ובמקביל התחיל לעסוק בסחר ביהלומים, שקנה בארץ ומכר בארה"ב. כבן למשפחת סוחרים, ילידי תוניסיה, זה רק היה טבעי שיפנה גם לתחום הזה.
ואם השם גיטר לא נשמע לכם תוניסאי, אז במקור זה היה טויטו, וגם פה יש סיפור לא ממש שיגרתי: "סבי בתוניסיה היה סוחר זהב", מספר גיטר. "הוא היה נותן לאבא שלי את הזהב שקנה מתושבי הסביבה, שימכור אותו בעיר הבירה. אבא שלי, שהיה עדיין נער בן 15 בערך, החליט לעלות לארץ ישראל, לקח את הכסף שקיבל עבור הזהב ועלה על אוניית מעפילים. לפניו בתור לאונייה היה זוג שאמר שקוראים להם גיטר, אז הוא אמר שגם לו קוראים גיטר, וככה זה נשאר. הוא הגיע לארץ ב-1947 ישר לפרדס חנה. אחרי שנתיים הגיעה לכאן כל המשפחה".

אינדיאנים ויוגה
בשיקגו, כאמור, גיטר היה מרצה באוניברסיטה, עבד בקליניקה שלו וסחר ביהלומים, אבל כל זה לא הספיק לו ולפני כשני עשורים החליט להתנדב כרופא שיניים במרפאה שנמצאת בשמורת אינדיאנים בניו מקסיקו. כל חודש היה טס לשם משיקגו, פוגש אוכלוסיה בעייתית וענייה, אבל עם הרבה שמחת חיים. שם, באזור סנטה פה, השוקק חיים רוחניים מסוגים שונים, גם התוודע ליוגה, שמקורה דווקא בהודו. מאז הוא מתרגל כמעט כל יום.
לפני כשנה חזר לגור בישראל. כאן הוא כבר לא עוסק יותר ברפואת שיניים, אבל ממשיך לסחור ביהלומים. בשביל הרוח והנשמה הקים בתל אביב סטודיו לקונדליני יוגה. "זאת יוגה שפותחת את הלב", הא מסביר, "טכניקה שעובדת על המודעות העצמית ועל כל המערכות הפיזיות בגוף". באופן חד פעמי הוא מפיק עכשיו את הופעתה של להקת מירביי סייבה, הכוללת את מרקוס סייבר, גיטריסט וזמר, ואנג'ליקה באומבאך, זמרת ופורטת על נבל וקלידים, יחד עם הכנר הוירטואוז בוגדן ג'וקיש ונגן הצלו האלקטרוני יועד ניר. הם שרים מוזיקת עולם עם השפעות אינדיאניות, באנגלית, ספרדית והודית עתיקה.

גיטר, ההוכחה החיה לכך שחומר ורוח יכולים לדור בכפיפה אחת, מאמין ביכולתו של האדם להשפיע ולשנות. "אני תמיד מחפש איפה אני יכול לתת, ואיפה אני יכול לעזור ליצור איזשהו שינוי", הוא אומר, "אם יש לך כסף, אתה לא צריך להחביא אותו, כי תמיד כשאתה נותן אתה גם מקבל".
המופע ב-13 באפריל החל מהשעה 20:00 באודיטוריום סמולרש באוניברסיטת תל אביב. כרטיסים  ב-105-230 שקלים, במוקד ההזמנות של הזאפה 9080 * או באתר הבית www.zappa-club.co.il

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן