Skip to content

עיתונאי אפגני נרצח בעריפת ראשו

סמיד חאן בהאדארזאי שוכנע להגיע למפגש עם גברים בלתי מזוהים. גופתו נמצאה ליד ביתו מאוחר יותר, כשהיא כרותת ראש. הטליבאן, החשוד בביצוע המעשה, מכחיש מאת אורי קציר כתב רדיו באפגניסטן נרצח בעריפת ראש במחוז פקטיקה שבדרום מזרח המדינה. העיתונאי נרצח לאחר ששוכנע להגיע למיפגש עם אנשים בלתי מזוהים, ומעריכים כי רוצחיו הם חברי ארגון הטליבאן. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סמיד חאן בהאדארזאי שוכנע להגיע למפגש עם גברים בלתי מזוהים. גופתו נמצאה ליד ביתו מאוחר יותר, כשהיא כרותת ראש. הטליבאן, החשוד בביצוע המעשה, מכחיש

מאת אורי קציר

תמונתו של עיתונאי אפגני שנרצח ב-2007 מוצגת על ידי אלמנתו. הטליבאן חשוד גם ברצח האחרון

כתב רדיו באפגניסטן נרצח בעריפת ראש במחוז פקטיקה שבדרום מזרח המדינה. העיתונאי נרצח לאחר ששוכנע להגיע למיפגש עם אנשים בלתי מזוהים, ומעריכים כי רוצחיו הם חברי ארגון הטליבאן.

גופתו של סמיד חאן בהאדארזאי, בן 25, שעבד בתחנת רדיו בעיר אורגון, נמצאה אתמול ליד ביתו שעות ספורות לאחר שקיבל את השיחה.

"אנחנו חוקרים לגלות מי עומד מאחורי עריפת הראש האכזרית הזו, אבל ברור כי הוא נרצח לאחר שקיבל שיחה ממישהו שביקש ממנו לצאת מביתו", אמר מפקד המשטרה במחוז, דוולאת חאן זאדראן. בהאדארזאי הוא קורבן נוסף בשורה של עיתונאים שנרצחו על ידי הטליבאן, בעיקר בשל אופי הדיווחים שפרסמו על המתרחש במדינה השסועה. בשנת 2007 חטפו לוחמי הטליבאן שני עיתונאים, איטלקי ואפגני. האיטלקי שוחרר לאחר משא ומתן עם ממשלתו, אך חברו האפגני, אג'מאל נאקשבאנדי, נותר בשבי ולאחר מכן נרצח בעריפת ראשו.

דובר הטליבאן הכחיש בשיחה עם סוכנות הידיעות האסלאמית של אפגניסטן כי הארגון הוא שביצע את הרצח המזעזע. "המוג'אהדין אינם הורגים עיתונאים", אמר הדובר, זאביוללה מוג'אהיד, "הטליבאן יכול לפתור את ענייניו עם העיתונאים באמצעות שיחה ישירה איתם".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן