Skip to content

כתב אישום חושף: רשת למימון טרור באמצעות המוראביטון

כתב אישום הוגש הבוקר כנגד חברי רשת שפעלו למימון פעילות אסורה להדרת מבקרים מהר הבית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר (שני) הותר לפרסום כי בחקירה משותפת של המשטרה והשב״כ בוססו ראיות לכאורה לקיומה של רשת אשר פעלה לאורך זמן למימון טרור באמצעות תשלום כספים לפעילי מוראביטון אשר הוצאו מחוץ לחוק והפועלים בשטח הר הבית, במטרה להדיר מבקרים מההר. כך התירה הבוקר המשטרה לפרסום. במקביל לחקירתם של הנאשמים בוצעה פעילות של המשטרה כנגד עשרות פעילי שטח בארגון המורביטון והמורביטאת, שמימון פעילותם נחשפה במסגרת החקירה וחקירתם נמשכת.
הבוקר הגישה
פרקליטות מחוז ירושלים, לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מוחמד ג'אברין תושב אום אל פאחם, ונגד נג'יב קוואסמה ג'דע וחליל עבאסי תושבי סילוואן, בגין איסור פעולה ברכוש למטרות טרור וחברות בהתאחדות בלתי מותרת.הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים נגדם.  לשאלות מגפון נמסר כי בשלב זה לא ניתן למסור פרטים נוספים.

מורביטאת (צילום אקטיביסטיל)
מורביטאת (צילום אקטיביסטיל)

אל-מוראביטון ואל-מוראביטאת הם קבוצת גברים (המוראביטון) ונשים (המוראביטאת) פלסטינים שמתחייבים  להיות נוכחים במסגד אל אקצא, בכל שעות היום במטרה לשמור על המסגד מפלישת קיצוניים יהודים אליו. הם מגיעים בקבוצות של נשים או גברים מכל הגילאים, רובן ורובם מבוגרים, שנוסעים לירושלים במהלך ימי השבוע באוטובוסים מאורגנים.
בחודש ספטמבר 2015 חתם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון
על תקנה המגדירה שתי עמותות פלסטיניות – "אָל-מוּראבּיטוּן" ו"אָל-מוּראבּיטאת" – התאגדויות לא-מותרות. מי שישתתף בפעילות העמותות או יתרום להן כספים יעמוד לדין. השר יעלון קיבל את המלצתם של שירות הביטחון הכללי ושל המשטרה וציין כי פעילותם של שני הארגונים היא גורם מרכזי בשלהוב היצרים ובליבוי האלימות בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט. היועץ המשפטי לממשלה אישר את המהלך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן