Skip to content

אוטובוס התלקח כתוצאה מפיצוץ. הערכת משטרה – אין ארוע טרור

לפחות 16 בני אדם נפגעו משריפה באוטובוס שהתלקח. לדברי המשטרה התלקח אוטובוס ללא נוסעים משריפה שהציתה אוטובוס נוסף שעמד בסמוך לו. בשערי צדק פתחו מרכז מידע לציבור. הערכת המשטרה – האירוע לא חבלני.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
(מדברים תקשורת)
(מדברים תקשורת)

חשד לפיגוע – כ 16 בני אדם נפגעו הערב (שני) מפיצוץ שאירע באוטובוס בצומת פת בירושלים. ממד"א נמסר כי חובשים ופרמדיקים מעניקים טיפול רפואי לנפגעים, בהם שניים במצב קשה, שישה במצב בינוני, ושבעה במצב קל שמפונים לבית החולים שערי צדק בבירה. ממשטרת ירושלים נמסר כי אוטובוס ללא נוסעים הוצת ועלה באש וכי הנפגעים שהו באוטובוס שעמד בסמוך.
מבית החולים שערי צדק נמסר כי בית החולים קולט כעת נפגעים וכי נפתח מרכז מידע לציבור שמספרו: 1255125, פקס – 0266522950 .
כוחות הביטחון בודקים אם הפיצוץ אירע כתוצאה ממטען שהונח באוטובוס. דובר כיבוי אש במחוז ירושלים מסר כי "ארבעה צוותי כיבוי וחילוץ בדרך לשריפת אוטובוס ברחוב דרך חברון פינת רחוב ברעם". עם זאת יש חשד כי מדובר במנוע אוטובוס שעלב באש ופיצוץ נגרם מהשריפה שהגיעה בעקבות הבעירה.

חדשות לפני כולם
חדשות לפני כולם

מתחקיר משטרתי ראשוני עולה כי אוטובוס אגד שיצא מדרום העיר, הגיע לרחוב משה ברעם, ככל הנראה נשמע פיצוץ והאוטובוס החל לעלות באש. אוטובוס נוסף שהיה בסמוך ורכב פרטי נפגעו אף הם. מד״א פינו מהזירה 16 נפגעים מהם 2 במצב קשה, 6 בינוני והיתר במצב קל.
סנ"צ אסי אהרוני דובר משטרת ירושלים מוסר כי אין החלטה עדיין האם מדובר בפיגוע או לא וכי לא היתה התראה קונקרטית לגבי פיגוע.  יחד עם זאת קרא אהרוני לציבור ואמר: "אני קורא לציבור להגביר ערנות על כל אירוע חשוד ועל כל דבר חשוד – אתם מהווים מכפיל כוח עבורנו"

זאבי סופר מנהל יחידת האופנועים של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי במספר נפגעים מחוץ לשני אוטובוסים שעלו בלהבות. עקב דיווח ראשוני על חשש למספר רב של נפגעים הגענו לזירה בכוחות גדולים והענקנו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים שסבלו מכוויות חבלות ופציעות מתוכם שני נפגעים באורח קשה ובינוני. עקב אופי האירוע נגרם נזק גם לכלי רכב שהיו בסמיכות לאוטובוסים".

חובש בכיר במד"א אלעד פס שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום ראינו אש מתוך האוטובוס ועשן סמיך בכל האזור. על הכביש שכבו פצועים, כולם בהכרה, וסבלו מכוויות ומחבלות מדממות. הענקנו להם טיפול רפואי בשטח ופינינו אותם באמבולנסים ובניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים."

אל בית החולים שערי צדק פונו 7 פצועים מתוכם 1 במצב קשה, 3 בינוני ו3 במצב קל. מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי ליחידת הטראומה פונו 7 נפגעים. ארבעה מהם במצב בינוני עד קשה  ושלושה במצב קל.



ממד"א נמסר כי בשעה 17:49 נמסר למד"א מרחב ירושלים על אוטובוס העולה באש בצומת פת בירושלים. החובשים והפרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת האירוע רכובים על אופנועים, באמבולנסים ובניידות טיפול נמרץ העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים בעיר 16 פצועים שסבלו מכוויות, שאיפת עשן, חתכים וחתכים קלים, בהם: 2 במצב קשה, 6 במצב בינוני ו-8 באורח קל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן