Skip to content

פעילי ימין שנעצרו: ההנחיות לאסור זבח ומצווה מלבות ונותנות רוח גבית לטרור

הבוקר הגיעו פעילי ימין עם גדיים בידיהם לעיר העתיקה בניסיון לזבוח כבש בהר הבית לקראת חג הפסח. שמונה בני אדם עוכבו ונעצרו לחקירה. ביניהם רפאל מוריס יו"ר "חוזרים להר" ופעיל הימין נעם פדרמן. מוריס: "הממשלה נותנת רוח גבית לטרור – זו מלחמת האסלאם בישראל וביהדות בעולם כולו. הטרור היה לפני הר הבית וימשך אחרי הר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מול כוננות נרחבת של משטרת ישראל, צה"ל והשב"כ באזור ירושלים בכלל והר הבית בפרט שבאה על רקע קריאת החמאס ומטיפי דת אסלאמיים קיצונים להגיע להר הבית ולשמור עליו מפני השתלטות יהודית, הגיעו הבוקר (שישי) פעילי ימין קיצוני של "חוזרים להר" ו"נאמני הר הבית" לאזור הכניסה להר הבית בניסיון לקיים שם זבח גדי כנהוג לטענתם ביהדות. שמונה מתוכם נעצרו ופעיל אחר עוכב לחקירה.

פעיל ימין עם גדי בידיו בסמוך להר הבית, דקות לפני שנעצר (צילום באדיבות חדשות הר הבית)
פעיל ימין עם גדי בידיו בסמוך להר הבית, דקות לפני שנעצר (צילום באדיבות חדשות הר הבית)

אמש הוציא אלוף פיקוד העורף יואל סטריק בהמלצת שירות הביטחון הכללי, מספר צווים מנהלים לפעילי ימין ובהם ליו"ר תנועת חוזרים להר רפאל מוריס ופעיל נוסף יאיר קהתי, האוסר עליהם להיכנס לירושלים עד לאחר חג הפסח וזאת לאור מידע מודיעני שהתקבל ולפיו פעילי התנועה עומדים להקריב קורבן פסח בהר הבית . כוחות בילוש משטרה ושב"כ המתינו אתמול בערב למוריס בכניסה לביתו, וכן לפעיל הנוסף קהתי ומסרו לידיהם צווים מנהלים, אלו נתנו לטענת עורך הדין של פעילי "חוזרים להר" איתמר בן גביר ללא משפט בלי הוכחות וראיות.

הבוקר מוריס עם פעיל נוסף בשלב עיכובם בידי המשטרה (צילום באדיבות מוריס רפאל)
הבוקר מוריס עם פעיל נוסף בשלב עיכובם בידי המשטרה (צילום באדיבות מוריס רפאל)

לקראת שעות הצהריים מסר עורך הדין איתמר בן גביר, פרקליטם של ."חוזרים להר", כי בלשי משטרת ירושלים עצרו ליד הכותל את פעיל הימין נעם פדרמן ואת יו"ר חוזרים להר רפאל מוריס שהגיעו עם גדי לכיוון הר הבית. לדבריו בעיר העתיקה נמצאים פעילים רבים הדורשים; תנו לנו את חופש התפילה וההקרבה בהר הבית. מאוחר יותר נמסר כי עוד שלושה פעילים נוספים עוכבו. וכי פדרמן עצמו שוחרר לאחר שהבלשים מסרו כי ראו את בנו מחזיק הגדי ולכן האב שוחרר והבן נעצר. סה"כ 8 עוכבו או נעצרו מהבוקר.

ממשטרת ישראל נמסר כי "שוטרים ולוחמי מג״ב עיכבו לחקירה 2 צעירים יהודים בחשד להתנהגות העלולה להביא להפרת השלום, עת היו בדרכם להקריב בע"ח כקורבן הפסח, עוד איתרו השוטרים גדי נוסף קשור בעיר העתיקה ללא בעלים. נציגי יחידת הפיקוח של משרד החקלאות הוזמנו ובע"ח יועברו לטיפולם". "המשטרה פועלת ותמשיך לפעול בנחישות אל מול כל נסיון להפר את שלום הציבור ובטחונו, ללא משוא פנים" לשון ההודעה. לטענות פעילי הימין כי נמנעת זכותם לזבוח קרבן בהר הבית נמסר מהמשטרה כי "משטרת ירושלים נוקטת במלאכת מחשבת של איזונים, על מנת לאפשר לכלל המתפללים משלושת הדתות לממש את חופש הדת והפולחן, בצד השמירה על שלומם וביטחונם האישי ומצפה שהשיח הציבורי בתקופת החג יתאפיין בסובלנות וכבוד הדדי".

דף הפייסבוק של רפאל
דף הפייסבוק של רפאל
תירגול קורבן הפסח של ארגוני המקדש, במצפה בית-אורות, בין הר הצופים להר הזיתים (צילום: ארגוני המקדש)
תירגול קורבן הפסח של ארגוני המקדש, במצפה בית-אורות, בין הר הצופים להר הזיתים (צילום: ארגוני המקדש)

לשאלת מגפון אמר עו"ד בן גביר: "שוב בשב"כ ובמשטרה פועלים בצורה אנטי דמוקרטית ולא מבינים שדווקא פעילות שכזאת מגבירה את הלהבות וודאי שלא גורמת לצעירים להישבר. הקרבת קורבן פסח בהר הבית היא זכות לגיטימית ואין שום סיבה חוקית למנוע צעד שהוא בבחינת זכות יסוד במדינה יהודית", "״אירוע קרבן פסח של תנועת חוזרים להר יצא לדרך, קבוצה ראשונה הגיעה לשערי הר הבית עם גדי לקרבן פסח. המשטרה מבצעת מעצרים".
מ "חוזרים להר" נמסר: "צווי ההרחקה של משטרת ישראל לא ימנעו מאתנו את הזכות והחובה להקריב קרבן פסח בעתו ובזמנו. אנו קוראים לכל עם ישראל להגיע עוד היום להר הבית ולדרוש לקיים את המצווה החשובה לאין שיעור זו״.

יו"ר תנועת חוזרים להר רפאל מוריס המשטרה לא יכולה לומר לנו לא לקיים מצוות בהר הבית
יו"ר תנועת חוזרים להר רפאל מוריס המשטרה לא יכולה לומר לנו לא לקיים מצוות בהר הבית

זמן קצר לפני שמוריס עוכב או נעצר על ידי המשטרה הוא שוחח עם מגפון. לדבריו "חוקי המשפט ותקנות המשטרה אינם מעל הציווי להקריב את הזבח בהר הבית".
– מוריס, דווקא היום לאור המתח הקשה וכוננות מוגברת של המשטרה, השב"כ וצה"ל למנוע התחממות והתפרצויות אלימות בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט, דווקא היום אתם מייצרים פרובוקציות?
"להיפך, לו המשטרה במקום להיכנע אחרי כל פיגוע ולהחמיר בכניסה להר הבית, הייתה נוהגת להיפך ומקלה ומאפשרת תנועה, זה היה משדר לטרור שהוא משיג את ההיפך. כיום המשטרה והשב"כ בהתנהגותם נותנים רוח גבית לטרור".
– אתה באמת לא חושב שבפעילותכם ובהתנהגותכם אתם מעודדים אלימות, התנגשויות ובעצם את הטרור?
"מי שמעודד את הטרור זה לא אנחנו. זו המדיניות של הממשלה שככל שיש פיגועים היא מקשה על היהודים וככה אנשי הטרור מבינים שהטרור משתלם. אנחנו דורשים את זכותנו ואת חובתנו במדינת היהודים. אני מזכיר לך שהטרור היה לפני הר הבית והוא ימשך אחרי הר הבית. הטרור היה גם לפני שהוקמה מדינת ישראל. העובדה שיש יהודים בישראל ובעולם, זה הגורם לטרור. המלחמה בעצם היא לא על הר הבית. זו מלחמה כנגד ישראל והיהודים בעולם ובכלל".
– אם כך אתה מדבר על מלחמה בין היהדות לאסלאם?
"כן. המלחמה היא בין היהדות לאסלאם. פרעות וטרור היו הרבה לפני שכבשנו את הר הבית ב-1967 וסיפור הר הבית זה עוד תירוץ עבורם להסלמת הטרור והאלימות כנגד יהודים. וככול שאנו ניכנע בפניהם, זה מה שמגביר את הטרור ולא להיפך".
– שוב, אתה לא חושב שדווקא היום כשתעלו להר הבית הדבר יעורר אלימות ושפיכות דמים?
"אנחנו נעלה. ולא, זה לא הגורם לטרור. להיפך, לו היו מקלים על הזכויות שלנו בהר הבית אחרי כל פעילות טרור, הטרור היה נעלם צ'יק צ'אק. ככול שהם יראו שדווקא בגלל פעילות טרור אנו לא נכנעים, להיפך אנו מגבירים את פעולתנו בהר הבית, הם יבינו שהם משיגים את ההיפך ממה הם רוצים. ככל שניכנע אנו מעודדים טרור".
– אז אתה מתכוון לעלות עם גדי להר הבית?
"נכון"
– אבל זה נאסר עליך?
"מי אסר את זה?"
– משטרת ישראל.
"נכון, משטרת ישראל אסרה אתה זה, אבל אין לה זכות להגיד לנו לא לקיים מצווה ואין לה זכות להגיד לנו לא לקיים כל מצווה אחרת שאנו רגילים לקיים".
– אתה יודע שאתה מגיע ונעצר?
"אני עושה את ההשתדלות שלי. אם אגיע ואני איעצר, אז אני איעצר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן