Skip to content

סין רואה בקיימות לא רק כורח סביבתי, אלא דרך מעשית לצמיחה עסקית

כאומה הגדולה ביותר – ובקרוב הכלכלה הגדולה בעולם – הגישה של סין לקיימות מעוררת עניין. דו"ח של חברת הנדל"ן הבינלאומית לאסאל. מאת סבירם ליאור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כאומה הגדולה ביותר – ובקרוב הכלכלה הגדולה בעולם – הגישה של סין לקיימות וצמיחת התמ"ג מעניינת אנשי עסקים ברחבי העולם. דו"ח של חברת הנדל"ן הבינלאומית לאסאל מטפל בנושא

מאת סבירם ליאור

כאשר גל הייצור התעשייתי בסין עלה על המתוכנן בתכנית החומש של המדינה, הממשלה הסינית ניתקה ב- 2010 קווי כוח לאזורי תעשיה כבדים, ובכך הכריחה מפעלים רבים להיסגר זמנית. המהלך הדרמטי – שכמותו לא יעלה על הדעת ברוב המדינות המתועשות – הדגים שבסין, יעדי קיימות לא פחות חשובים מצמיחה כלכלית.

קו הרקיע של שנחאי
לא על הפיתוח לבדו. קו הרקיע של שנחאי (צילום: © Yunhao Zhang | Dreamstime.com)

דו"ח חדש של חברת חברת הנדל"ן וההשקעות הבינלאומית ג'ונס לאנג לאסאל דן בתפקידם ההולך וגדל של ייעדי קיימות בתוכנית החומש של סין, החל בתוכנית משנת 2006 ועד התוכנית הנוכחית משנת 2011. הדו"ח, שבוצע על ידי הצוות המקצועי של ג'ונס לאנג לאסאל הפועל בסין, מראה כיצד סין רואה בקיימות לא רק כורח סביבתי, אלא אחת מהדרכים המעשיות ביותר לצמיחה עסקית.

כאומה הגדולה ביותר בעולם – ובקרוב בעלת הכלכלה הגדולה בעולם – הגישה של סין לקיימות וצמיחת התמ"ג (תוצר מקומי גולמי) מעניינת אנשי עסקים ברחבי העולם. מנהיגי סין  מפרסמים תוכנית חומש כל חצי עשור מאז 1951, וקיימו בעקביות כל תוכנית.

תוכנית החומש של 2006 היתה הראשונה שטיפלה בנושאי קיימות, הציבה יעדים לשימוש באנרגיה לכל יחידת תמ"ג, שימוש במים ליחידת ערך מוסף של פליטה תעשייתית וחומצה גפריתית. סין עמדה בכל היעדים הללו ויותר, מלבד אחד – השגת 19.1% במקום 20% ביעד האנרגיה ליחידת תמ"ג.

תוכנית החומש של 2011 קובעת מדדים חדשים לשיפור קריטריונים קיימים ומוסיפה יעדים סביבתיים חדשים הכוללים:

  • צמצום צריכת האנרגיה ליחידת תמ"ג: 16%
  • הפחתת פליטת הפחמן ליחידת תוצר: 17%
  • הפחתת צריכת המים לערך מוסף ליחידת תפוקה בתעשיה: 30%
  • חלק האנרגיה מדלקים לא-מאובנים מתוך צריכת האנרגיה הכוללת: 11.4%
  • תעשיות מתפתחות אסטרטגיות כאחוז מהתמ"ג: 8%
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן