Skip to content

נעצר פעיל חמאס, מומחה בחפירת מנהרות בעת שחדר לישראל

כתב אישום הוגש הבוקר כנגד מחמוד עטאונה (29) מג'באליה שבעזה, שחדר בחודש שעבר לישראל במטרה לפגע בחיילים ובאזרחים. מחקירתו בשב"כ עלה כי הוא סיפק מידע רב בנושא המנהרות, מיקומן, יעודן ועוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איש המנהרות של החמאס, פעיל טרור בכיר ביחידת המנהרות של חמאס המשתייך לזרוע הצבאית של הארגון בעשור האחרון עצור בישראל – כך הותר היום (חמישי) לפרסום. מהפרטים שהותרו לפרסום עולה כי הפעיל, מחמוד עטאונה (29), הצביע בחקירתו על מוקדי חפירה רבים, וכן על פירי מנהרות האמורים לשמש את פעילי ה"נח'בה" – יחידת העילית של חמאס – להתקפות בעת לחימה עם ישראל. על פי הודעת השב"כ נעצר הפעיל בתחילת החודש לאחר שחצה את גדר המערכת וברשותו שני סכיני. מכתב האישום שהוגש נגדו היום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע על ידי פרקליטות מחוז דרום ומהודעת השב"כ עולה כי מחמוד בן גאסר עטאונה, מג'בליה, סיפק לחוקריו מידע רב על תוואי המנהרות בצפון רצועת עזה, על טכניקות החפירה של חמאס, על השימוש שעושה הארגון בבתים פרטיים ובמוסדות שמהם הוא חופרת את המנהרות וכן על האמצעים והחומרים שבהם משתמשת הזרוע הצבאית. לדבריו, ארגון חמאס הקים ברצועה רשת מסועפת של מנהרות להעברת לוחמים ואמצעי לחימה, והיא כוללת אף חדרי מנוחה ומאובזרת במקלחות ובפינות אכילה, כדי לשפר את תנאי השהייה. מכתב האישום עולה כי עטאונה נעצר בתחילת החודש שעבר לאחר שחצה את גדר הגבול וברשותו שני סכינים.

מחמוד עטאונה (צילום: שב"כ)
מחמוד עטאונה (צילום: שב"כ)

בחקירתו סיפר כי רכש שני סכינים איתם תכנן לרצוח חיילים או אזרחים ישראלים ובשעות הערב ביקש מנהג מונית ברפיח להסיעו עד לקרבת גדר המערכת. כוח צה"ל שזיהה אותו עצר אותו בלי שיפגע. קודם להיותו חבר בחוליית המנהרות היה פעיל בחוליית ריבאט, חולייה שמעייניה הם לפגוע בחיילי צה"ל. כך לדוגמא במסגרת פעילותו בחולייה הוא סייר לאורך הגבול עם ישראל ובתחילת 2007 הניח עם אדם נוסף שני מטעני חבלה במשקל 7 ק"ג כל אחד באזור השוק בג'באליה על מנת לפגע בצה"ל במידה ויכנס לשם. מאוחר יותר פורקו המטענים על ידי החמאס. בשנת 2007 החל לפעול בחפירת מנהרות והשתתף בחפירת מנהרה באזור אל קאצר ברצועת עזה. מנהרה זו שמשה את ארגון הטרור לצורך מסתור מתקיפות צה"ל. כך גם השתתף בחפירת מנהרה נוספת באזור צלאח א-דין ובשנת 2010 השתתף בחפירת מנהרה נוספת באזור זימו. עטאונה הואשם הבוקר במגע עם סוכן חוץ, פעילות בהתאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לרצח, אימונים צבאיים אסורים, עבירות החזקה ונשיאת נשק, הסתננות מזויינת ובהחזקת סכין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן