Skip to content

אילת – בליין פאבים, סירב לשלם למונית, נעצר והפגנות החרדים פרצו בעוז

ד"ר ג'יקל ומיסטר הייד – ביום חרדי, בלילה בליין. כך התברר כשצעיר שבילה בעיר עם חבריו, סירב לשלם למונית ונעצר לאחר שהסתבר כי הוא בעצם משתמט סדרתי מצה"ל. לשוטר שעצרו אמר: "אני חרדי ואתה התיקון שלי". אביו: גם אם הבן שלי יכנס לכלא שלוש שנים, הוא לא יתגייס". את החרדים זה לא מעניין "הבחור לא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישנו שיר עתיק יומין שאומר: "מה רוצה, רוצה החלוץ, כשהוא בא, בא לקיבוץ? בא לקיבוץ רוצה לאכול, רואה בחורות שוכח הכל". מה רוצה חרדי שבא לאילת? מגיע לפאב, לוקח מונית ושוכח לשלם, משתמט מצה"ל ונעצר.
אתמול מעט אחר חצות יום שלישי, בסמוך לשעה 00:50 התקבל במשטרת אילת דיווח מנהג מונית מאילת שהתלונן כי חבורת צעירים אותה הסיע, מסרבת לשלם לו את מלוא דמי הנסיעה.
ניידת משטרה נשלחה למקום ומברור שערך השוטר במקום הסתברר שחבורת צעירים נסעו ממועדון ה"קרייזי אלפנט" באילת אל מתחם הפאבים במרכז התיירות וסרבו לשלם לנהג המונית עוד 5 שקלים שהגיעו לו. למה? – ככה.
השוטר ערך ברור בין הצדדים ביקש מנהג המונית לגשת לתחנה ולהגיש תלונה, וכל הצדדים עזבו את המקום. סיפור כזה לא היה מעורר עניין אילו ההתפתחות המעניינת שהגיעה בעקבותיו.
בהמשך, חזר השוטר למשרדי התחנה ובדק את שמות הבליינים הצעירים ואז גילה כי אחד הבליינים משתמט סידרתי משירות סדיר, השוטר גילה תושייה יצר קשר עם החשוד ביקש להיפגש עמו, כשהצעיר החשוד  הגיע ממרכז התיירות לתחנה הוא נעצר. בתחנה התפתחה שיחת נפש בין השוטר לצעיר וזה סיפר לשוטר כי בעצם הוא לא "ממש" משתמט חילוני. הוא צעיר חרדי ולכן לא רצה להתגייס. השוטר הביט בצעיר שלא היה בו כל סממן דתי כלל והיה לבוש כבליין לכל דבר, ואמר לו, "אין דבר, תסביר את זה לצה"ל". החרדי שאהב לשתות ולבלות כמו שאר בני האדם הלא חרדיים ענה לשוטר: "אתה התיקון שלי". הוא הועבר לאחר כבוד לרשויות צה"ל שם יצטרך לתקן את דרכיו מול השופט.

 

אב הצעיר: "הוא מאוד חזק, הוא לא ייפול ולא יצליחו נגדו וחבל להם על הזמן. הוא ימשיך לא להתייצב וגם אם ייכנס עוד שלוש פעמים לכלא זה לא יעניין אותו"



ההפגנות

 חדשות לפני כולם
חדשות לפני כולם

אתר החרדים, "חדרי חרדים", בירר את הסיפור לעומקו ופרסם לפני זמן קצר כי מדובר במשה חזן, חרדי בן 22 שזו לו לא הפעם הראשונה שהוא נעצר ונכלא על השתמטות. לפני זמן לא רב הוא נעצר לאחר שנסע לחופשה אחרת בים המלח. משפחתו עוררה מהומות וגרמה להפגנות חרדים בירושלים וטענה כי "צריכים לדעת כי כל מה שעושה הקדוש ברוך הכל לטובה, בורא עולם בחר בבחור הזה בני משה כדי לתת כוח לעם ישראל לעשות קידוש השם, בזכותו יהיה קידוש השם גדול."
אביו של הצעיר, משה חזן, תלמיד ישיבת 'שערי תבונה' באלעד, אמר כי " כי ברור שהבן שלי משה הוא מאוד חזק, הוא לא ייפול ולא יצליחו נגדו וחבל להם על הזמן. הוא ימשיך לא להתייצב וגם אם ייכנס עוד שלוש פעמים לכלא זה לא יעניין אותו, זו האמת. גם אם יגזרו עליו כלא לשלוש שנים וגם לארבע, לא יצליחו נגדו". " משה חזן, הצעיר שנעצר אתמול לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס, ועורר הפגנות מחאה סוערות ברחבי הארץ – הוא אינו "תלמיד ישיבה" כפי שהוא מציג את עצמו",  נטען לעומת זאת באתר החרדים.

חדשות לפני כולם
חדשות לפני כולם

החרדים: "גם אם יתברר שהבחור כשל ונפל, אנחנו לא רוצים שילך לצבא ויתקלקל"
חרדי או לא, "מבחינתנו העצור חרדי – וגם אם כשל ניאבק עבורו", התבטא היום מקורבו של הגר"ש אוירבאך, מנהיג ה'פלג הירושלמי', שלקהילתו משתייך הבליין.
למעלה מ-24 חרדים עוכבו או נעצרו בגל הפגנות שנערך ברחבי הארץ, בעקבות מעצרו. "הוא נעצר כי לא התייצב בלשכת הגיוס בהוראת רבותיו", טענו החרדים.
ההפגנות הספונטניות התקיימו בירושלים בצומת בר-אילן וצומת רמות, בית שמש, אשדוד וצומת גהה בבני ברק. בקרב החרדים זקפו לא מעט מהם גבה תמהה למשמע ההפגנות למען "תלמיד ישיבה" שיוצא לבלות בפאבים באילת בלבוש חילוני, ללא כובע, כיפה וציצית. "ההפגנות", כך טענו חרדים, "הן חילול הקודש נורא". למרות כל זאת הגר"ש אוירבך לא הורה להפסיק את ההפגנות.
בצומת ניצנים על פני כביש 4, הפגינו כ 150 חרדים. כוחות משטרה רבים הגיעו למקום ופיזרו את המפגינים מהכביש תוך שימוש בפרשים וכוחות להפרות סדר. 6 מפגינים נעצרו והועברו לחקירה בתחנת המשטרה. בסיום ההפגנה עזבו המפגינים באוטובוסים חזרה למקום מגוריהם.
בצומת שילת, כביש 446 חסמו כ-250 מפגינים במקום את הצומת לשעה קלה. בכביש 89 לכיוון דרום בסמוך לצפת הפגינו כמה עשרות חרדים, המפגינים גם הפגינו בכביש 4 גהה לכיוון צפון ובכביש 443 לכיוון מערב צומת שילת. כביש 444 צומת אלעד – נחסם לשעה ארוכה לתנועה לשני הכיוונים.

חדשות לפני כולם
חדשות לפני כולם
חדשות לפני כולם
חדשות לפני כולם

ב "חדרי חרדים" ראיינו את הרב א. מקורבו של הגר"ש אוירבך ולפי האתר טען האחרון כי העובדות עדיין לא הובררו דיין: "אנחנו לא יודעים מה בדיוק היה שם", הסביר, "גם לדברי המשטרה הוא לא היה בתוך מועדון, אלא נעצר בסמוך למועדון ולדברי נהג המונית הוא אסף אותם ממועדון אחר, שם לא נתנו להם להכנס". עוד הבהיר המקורב שבכל מקרה הבחור שנעצר הוא חלק מהמאבק שלהם. "מדובר בבחור שלומד שלוש סדרים ביום בישיבה, ביררנו עליו. אולי הוא לא ה'שפיץ' של הישיבה אך הוא בהחלט אינו שבבניק ובליין". לדבריו, המאבק של הגר"ש אוירבך הוא לא רק על הבחורים המצוינים, אלא גם על הבינוניים: "גם אם יתברר שהבחור כשל ונפל", הבהיר, "אנחנו לא רוצים שילך לצבא ויתקלקל לגמרי, הוא צריך להישאר במסגרת הישיבה ולהמשיך לשקוד על התורה". כך באתר.

חדשות לפני כולם
חדשות לפני כולם

1 Comment

  1. גורן
    7 במאי 2016 @ 13:20

    ישב כבודו בכלא אבל מערכת המשפט בארץ היא רחמנית הוא לא ישב כנראה הרבה זמן כמו אותה משטמת תאיר קמינר מהשמאל הקיצוני אשר מסרבת לשרת בצה"ל כרגע היא בכלא אבל בסופו של יום היא והחרדי ישוחררו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן