Skip to content

חדש בטלוויזיה: שלישי, 10 במאי, 2016

המלחמה שלאחר המלחמה, רביבים ויפתח - קיבוצים מעצבי גבול, התגנבות יחידים, לבנון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

18:33 המלחמה שלאחר המלחמה | The War After the War, ערוץ Yes קולנוע ישראלי 

סרט דוקומנטרי על המצב בישראל שלאחר מלחמת ששת הימים. בימוי: מיכה שגריר. ישראל, 1968.

20:00 רביבים, יפתח – קיבוצים מעצבי גבול, ערוץ ההיסטוריה 

XXXXX

סיפור עלייתם לקרקע של הקיבוצים רביבים ויפתח. כביטוי של תרומת ההתיישבות הקיבוצית לעיצוב גבולות הארץ בשנות המאבק על הקמת המדינה, וכן כחלק מאסטרטגיית 'הפרחת השממה' בנגב ובגליל. בסרט קטעי ארכיון נדירים לצד עדויות מרגשות של ותיקי הקיבוצים המספרים בין השאר על הקרבות הקשים בהם נטלו חלק במלחמת העצמאות.

20:00 התגנבות יחידים | Infiltration, ערוץ Yes קולנוע ישראלי 

דובר קוסושווילי ("חתונה מאוחרת") מציג עיבוד מרשים לספרו המופתי של יהושע קנז. סרט התבגרות קומי טרגי העוקב אחר מחלקת ג'ובניקים בעלי כושר לקוי, שעושה טירונות בבה"ד 4 של שנות החמישים. המחלקה מורכבת מבעלי מום פיזי או נפשי וכן מעולים חדשים המדברים עם המבטא הכבד של ארץ מוצאם. כל חייל וחייל לנפשו, והם נאבקים כדי לצלוח את הטירונות בשלום. הסרט מתמקד בעיקר בשתי דמויות: אלון (עוז זהבי), קיבוצניק שמאמין שהוא נשלח לבה"ד 4 בטעות ובקרוב יסופח לשרת ביחידת הצנחנים, ואבנר (גיא אדלר), בחור ממוצא מזרחי שהצבא הוא הדבר האחרון שמעניין אותו. אבנר מגייס את כל כוחותיו כדי לא להיסחף במערבולת הצבאית ומתרכז כל כולו בכיבוש זיוה (ליאל דניר), נערה אשכנזייה שתעלה אותו מעלה במעמד הסוציו-אקונומי. אלון ואבנר נכשלים במשימתם, אבל כל אחד מהם מתמודד עם הכישלון הצורב בצורה שונה.

21:58 לבנון Lebanon, ערוץ Yes קולנוע ישראלי

סרט הבכורה של שמוליק מעוז מבוסס על חוויותיו האישיות במהלך מלחמת לבנון הראשונה. הסרט מתרחש ביומה הראשון של המלחמה, ומתאר את ההתרחשויות מנקודת המבט של צוות טנק שנשלח לקרבות. שחקנים: מיכאל מושונוב, אושרי כהן ואיתי טיראן. ישראל, 2009. סרט עוצמתי, אישי, אך גם מתיש. ציון: 

מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן