Skip to content

מטוס נוסעים מצרי שטס מפריז לקהיר, נעלם מעל הים התיכון

מטוס אירבוס ועליו 66 בני אדם בתוכם צוות המטוס, נעלם בפתאומיות ממסכי המכ"ם לאחר שחלף מעל אזור אתונה. ראש ראשות התעופה המצרי: "הם לא שדרו אות מצוקה, או אבדו גובה, הם פשוט נעלמו". הערכה – המטוס התרסק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס נוסעים מצרי של חברת התעופה "איג'יפטאייר" שהמריא מפריז שבצרפת לקהיר שבמצרים נעלם במהלך הלילה ולא מאותר באמצעות מכ"מים. המטוס המצרי נעלם מעל הים התיכון כ-10 דק' לפני שהיה אמור להיכנס לשטח האווירי של מצרים. במכ"ם הוא נראה בפעם האחרונה מעל אזור אתונה. כך דיווחה הבוקר (חמישי) חברת התעופה המצרית. על פי הדיווח, על המטוס היו 66 בני אדם בהם 56 נוסעים, שבעה אנשי צוות ושלושה אנשי ביטחון. המטוס המריא אמש ב-23:09 מנמל התעופה שארל דה גול על פי הדיווחים צוותי חילוץ של צבא מצרים החלו בחיפושים אחר כלי הטיס שנעלם, בשיתוף פעולה עם יוון. המטוס מדגם אירבוס A320, המריא בטיסה שמספרה MS804 ונעלם כשטס בגובה של 37 אלף רגל מעל הים התיכון ככל הנראה כ-10 מיילים בתוך מרחבה האווירי של מצריים. הרשויות ביוון הם אלו שעדכנו את מקביליהם במצרים על כך שהם איבדו את הקשר עם המטוס.

מסלול הטיסה של המטוס ונקודת העלמותו
מסלול הטיסה של המטוס ונקודת העלמותו

איהאב מוחי א-דין, ראש רשות התעופה האווירית של מצרים אמר כי המטוס נעלם ללא התראה מוקדמת או קריאה לעזרה. "הם לא שידרו אות מצוקה או איבדו גובה, הם פשוט נעלמו", אמר א-דין. לדבריו, עדיין מוקדם מדי לדעת מהי הסיבה להיעלמות המטוס שהמריא מפריז לקהיר ונעלם מהמכ"ם בדרך. בעקבות האירוע הועלתה רמת הכוננות בחיל האוויר הישראלי, מחשש שמדובר בחטיפה וכוונה לבצע פיגוע.
איירבוס של חברת התעופה המצרית
איירבוס של חברת התעופה המצרית

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן