Skip to content

כתב אישום מזעזע: כלפי חוץ – רב מכובד, בסתר – מפלצת מין

כתב אישום קשה מאוד הוגש היום בבית המשפט המחוזי בירושלים. מכתב האישום עולה סיפור של 3 בנות העדה החרדית שנפלו קורבן לאישיות רבנית מוכרת שניצלה את מעמדה הסמכותי רבני, הכלכלי וקרבת המשפחה להפכן לשפחות מין במשך עשרות שנים במאות מקרים שונים. עיתונאי חרדי: "רב ידוע, סמכות תורנית המשתמש בהלכה ומעוות אותה כדי לשכנע את קורבנותיו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום חמור ומזעזע הוגש היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד רב ירושלמי (50) מוכר ומקובל בעולם החרדי, במעשי אינוס, אינוס במרמה, מעשי סדום, מעשים מגונים בקטינה, תקיפה וחבלה שעשה בשלוש אחיות קרובות משפחתו האחת מאז היותה בת 6, אחותה מאז היותה בת 21 ואחות נוספת מאז היותה בת 19. הרב השתמש במעמדו, קרבת משפחתו ויכולותיו הכלכליות שאותן הציג לפני האחיות כתומך הבלעדי במשפחתן וללא תמיכתו המצב יוחמר.
מכתב האישום עולים פרטים מזעזעים כיצד החל הרב לאנוס ולפגוע באחת האחיות מאז היותה בת שש וכיצד הפכה במרוצת השנים לשפחת המין שלו, בה ביצע כל דבר העולה על רוחו ובדמיונו.
כתב האישום מתאר עשרות מקרים בהם אנס הרב את הילדה בהשתמשו בכל תחבולה ומניפולציה על מנת לשכנע אותה ההלכתית, מוסרית ומצפונית כי היא נועדה לכך וכי בעשותה כך היא עוזרת להורי. "במשך שנים ארוכות, החל מהיות א' בת 6 ועד לבגרותה בשנות העשרים לחייה, ביצע הנאשם בא' באופן מתמשך וסדרתי, מאות עבירות מין של אינוס, מעשה סדום ומעשים מגונים" פותח כתב האישום ומפרט עשרות מקרים בהם מצטיירת גמות מפלצתית שעושה שימוש בהסמכתה הרבנית, יכולותיה הכלכליות והאמון העיוור של האחיות והוריהן בו.
"ככל שהלכה ובגרה א', הוסיף הנאשם והשתמש כלפי א', בנוסף לכל אלה, בשורה של מצגי מרמה, כזבים ומניפולציות לרבות: אסמכתאות הלכתיות לכאורה לפיהם המעשים המיניים לא רק שאינם אסורים אלא אף מהווים קיום מצווה, טענות כי המעשים המיניים עם א' הם מרפא למחלותיו וכי בריאותו ואף חייו תלויים בכך, וכן מצגים כי המעשים המיניים הכרחיים ל"תיקון" הקלקול בנשמתה של א' מגלגולה הקודם", נתכתב בכתב האישום. הרב נהג "לאחר שביצע בא' את המעשים המיניים שתוארו לעיל, לתת בידה סכום כסף של כמה מאות ₪ בכל פעם, שתעבירם בסתר לידי הוריה אשר סבלו מקשיים כלכליים….הנאשם על מנת להעצים בא' את רגשות אסירות התודה, החובה והתלות כלפיו, סיפר לא' בהזדמנויות רבות על חובות כספיים שהוא מכסה לאביה וכמה הוא עוזר לו.", לשון כתב האישום. הרב המשיך במעשיו שנים רבות עד שהיא נשאה.
לאחר נישואיה שכנע אותה הרב "על יסוד מצגי השווא האמורים לעיל, ושליטתו בא' ככלי לסיפוק יצריו המיניים לאורך שנים מגיל צעיר" את שיתוף הפעולה בקיום יחסי מין אתו גם לאחר נישואיה. הרב לא היסס והמפגשים שלו עם הצעירה נערכו בביתה בעת שבעלה בישיבה.
לפני כשלוש שנים, בקיץ 2013, נודע לצעירה כי הרב מבצע את זממו גם באחותה הצעירה ולאט לאט היא הפנימה כי הולכה שולל ורומתה במהלך השנים להאמין במצגי שווא שהציג בפניה הרב.
תוך כך נודע לשתי האחיות שגם האחות השלישית נפלה קורבן למעשיו.

רב או מפלצת? הרב מובא לבית המשפט (צילום מסך)
רב או מפלצת? הרב מובא לבית המשפט (צילום מסך)

הרב הואשם היום ב אינוס בבת משפחה קטינה מתחת לגיל 14 שלא בהסכמתה החופשית, אינוס שלא בהסכמה חופשית, אינוס במרמה, מעשי סדום, מעשים מגונים ובתקיפה הגורמת חבלה ועוד.
פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה מעצרו עד תום משפטו כשהיא מתארת אותו בין השאר כחיית טרף מינית.

העולם החרדי מזועזע קשות
סיפור המעשה גרם לזעזוע עמוק בקהילה החרדית. עובדת היות אדם שהנו הרב שהיה דמות תורנית סמכותית ידועה, שהתגלה לפתע כמפלצת מין שהשתמשה בסמכותה התורנית, בהלכה עצמה, ביכולותיה הכלכליות ובעובדת היותו נותן החסות למשפחה, גרמה לשבר אמון קשה בקרב צאן מרעיתו ותלמידיו.

אלי שלזינגר, כתב הפלילים של אתר החדשות המוביל "בחדרי חרדים", סיפר כי קרא את כתב האישום, לא התאפק וביקש מעורך האתר לקראו. "הוא החל בקריאה" מספר שלזינגר, "הפסיק ואמר לי: קח את זה ממני, אני לא יכול לקרא, יש לי בת, בת 12".

– איך הגיב הציבור המקורב לו?
"הם חוו שבר עמוק. פתאום אדם שבו האמינו, חונכו על ידיו, הקשיבו לפסיקותיו, אדם שהיווה לגביהם סמכות תורנית, מוסרית, חינוכית, השתמש בהלכה ובסמכותו לביצוע מעשים כאלו?"

– אין כעס כלפי האחיות שפנו למשטרה?
"נכון שקיימת דעה רווחת שרבני הציבור החרדי נוטים שלא לייעץ לציבור לפנות למשטרה. אבל זה ממש לא כך היום. ההיפך, הרבה אנשים מספרים לי כי פנו בענייני פלילים לרבניהם ונענו: רוצו למשטרה. נכון שיש עוד רבנים שמתנגדים לפניה למוסד חילוני מסיבותיהם הם, אבל הם לא הרוב".

– בני משפחתו ינדו אותו, יחרימו אותו?

"לא, בכך אין לי ספק. הם יכעסו על מעשיו אבל אשתו לא בהכרח תתגרש ממנו וילדיו כנראה לא ינתקו אתו מגע"

– אתה כתב וותיק ומנוסה, מה אתה חש לגבי סיפור כזה?

"אני מצטער שאינני יכול לפרסם את שמו ברבים. הרבה אנשים פונים אלי ואומרים: חבל, חבל על משפחתו, זה יהרוס אותה. ואני אומר להם: הוא הרס את משפחתו ואת חייו במו ידיו – לא אני שמפרסם 'למען ישמעו ויראו' ו'ובערת הרע מקרבך'".

– על למה הזדעזעת במקרה זה, לעומת מקרים אחרים בהם אירעו פשעי מין בתוך המשפחה?
"כאן זה לא "רק" גילוי עריות, או פשעי מין במשפחה. כאן אדם, רב ידוע, סמכות תורנית המשתמש בהלכה ומעוות אותה כדי לשכנע את קורבנותיו שמה שהן עושות לו הוא בגדר מצווה. בגדר מעשה הילכתי. זה חמור מאין כמוהו"

1 Comment

  1. מכירה מקרוב
    22 במאי 2016 @ 9:16

    הוא לא סמכות תורנית ולא גדול בתורה
    כולה היה פעם מק"ק והועבר מתפקידו כבר מזמן לתפקיד של ניהול כספים
    העולם החרדי בזעזוע מהסיפור, כמו כל חברה שמזדעזעת ממעשים שפלים שמתגלים בקירבה, כאשר הפעם מדובר באיש מן המיינסטרים.
    חלאת אדם, אבל אנא דייקו בכתיבתכם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן