Skip to content

פסטיבל סירות דרקון בירקון

ביום שישי נערך בנחל הירקון פסטיבל הסירות "דרקון בירקון". מעל 400 מתחרים מכל רחבי הארץ ב- 37 סירות קבוצתיות התחרו בחתירה בסירות דרקון צבעוניות, על פי מסורת סינית בת מעל 2,000 שנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פסטיבל דרקון בירקון (צילום: דן בר-דוב)

זו השנה החמישית בה מרכז דניאל לחתירה בתל אביב מקיים את פסטיבל  "דרקון בירקון": תחרות הסירות הגדולה בישראל על פי מסורת סינית עממית.
ביום שישי נערך בנחל הירקון פסטיבל הסירות "דרקון בירקון". מעל 400 מתחרים מכל רחבי הארץ ב- 37 סירות קבוצתיות של מקומות עבודה, משפחות, נוער וקבוצות חברים התחרו בחתירה בסירות דרקון צבעוניות, על פי מסורת סינית בת מעל 2,000 שנה, המיועדות לחתירה קבוצתית מהנה. בכל סירה קבוצה של 12 איש: עשרה חותרים, הגאי ומתופף.

האירוע ניפתח על פי המסורת בצביעת עיני הדרקונים והשלכת גרגירי אורז לנחל "להשבעת הדרקון", במעמד שגריר סין בישראל ג'אן יונגסין, קונסול הפיליפינים בישראל, בראיין ג'ס באחיו וראש עיריית ת"א- יפו, רון חולדאי.

פסטיבל דרקון בירקון,מסורת סינית בת 2000 שנה (צילום: דן בר-דוב)

באשר למקור המנהג הרי שהפסטיבל נועד לשמר את זכרו של המשורר הסיני קו-יואן שחי במאות השלישית והרביעית לפני הספירה,בממלכה הקדומה צ'ו . אותו קו-יואן שירת בתפקידים בכירים בחצר המלוכה . יום אחד החליט המלך לכרות ברית עם ממלכת קין,יואן שהתנגד לברית זו גורש בבושת פנים מחצר המלוכה ואף הואשם בבגידה. קו נאלץ לחיות בגלות קרוב לשלושים שנה (שהיו פוריות מאד מבחינת שירתו) ואו אז נכבשה עירו ע"י ממלכת קין ,בצר לו החליט קו-יואן ליטול את חייו בקפיצה לנהר. המקומיים שהעריצו את קו חשו בסירותיהם כדי להצילו או לפחות למשות את גופתו וזה המקור למרוץ סירות הדרקון . אגב,כשגופתו של קו-יואן לא נמצאה הטילו התושבים כדורי אורז לנהר על –מנת שהדגים יאכלו אותם ולא יכרסמו את גופתו של משוררם האהוב וזה נחשב למקור עוגות האורז העטופות עלי במבוק ,המוכרות היום.

פסטיבל דרקון בירקון(צילום: דן בר-דוב)
פסטיבל דרקון בירקון(צילום: דן בר-דוב)
פסטיבל דרקון בירקון(צילום: דן בר-דוב)
פסטיבל דרקון בירקון(צילום: דן בר-דוב)
פסטיבל דרקון בירקון(צילום: דן בר-דוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן