Skip to content

האם השמאל מתעורר?

צלמת מגפון ציפי מנשה צעדה יחד עם מפלגות השמאל בהפגנה הקוראת להחליף את השלטון. לראשונה זה זמן רב צעדו יחדיו ערבים ויהודים וזעקו "פאשיזם לא יעבור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הפגנה דו לאומית - סוף סוף - צילום: ציפי מנשה

כשלוש אלפים איש ואישה, יהודים וערבים, צעדו במוצ"ש ברחובות תל אביב תחת הקריאה "בונים התנגדות, בונים אופוזיציה, בונים דרך אחרת בישראל". המפגינים יצאו מכיכר מגן דוד(שוק הכרמל) , עצרו לנאומים ליד מצודת זאב, וסיימו את ההפגנה בכיכר דיזנגוף, לכל אורך הדרך קראו המפגינים "הימין בשלטון, לא יביא ביטחון", "כסף לנכים, לא לווילות" ו"הפשיזים לא יעבור" ,

אימאן עודה - צילום: ציפי מנשה

.הפגנה שודרה ישרות בזמן אמת בפיסבוק. וזכתה לאלפי צפיות ..

מנהיגי מפלגות השמאל - צילום: ציפי מנשה

לראשונה מאז הבחירות  צעדו ונאמו ביחד: יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, ויו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון. שני הנואמים הדגישו את הצורך בתשובה יהודית-ערבית משותפת לימין הקיצוני, ועודה אף הוסיף בנאומו: "יש מחנה לאומי, ויש מחנה ציוני, ואנחנו מקימים את המחנה הדמוקרטי".

3000 איש ואישה ערבים ויהודים - צילום: ציפי מנשה

עוד השתתפו בהפגנה חברי הכנסת של שתי המפלגות יוסף ג'בארין,
מיכל רוזין, דב חנין, אילן גילאון ועבדאללה אבו מערוף. .

אותם צריך להחליף - צילום: ציפי מנשה
אילן גילאון - צילום: ציפי מנשה

6 Comments

  1. אורטל
    30 במאי 2016 @ 20:55

    לא נראה לכם מוזר ואפילו שווה התייחסות עיתונאית (חפשית ומקצועית) לעובדה שבאף תמונה מההפגנה הזו לא מופיע דגל ישראל (למעט רבע דגל מציץ בבישנות בתמונה אחת), דגל המדינה "עבורה" אותם מפגינים יצאו לרחוב?
    כן היו שם דגלי האוייב (כך האוייב הפלשתיני מגדיר עצמו) מתנופפים בגאווה מעל ראשי הפרלמנטריים הקוראים להחלפת נתניהו.
    איזו אלטרנטיבה בדיוק המפגינים מציעים? אלטרנטיבת איימן עודה ה"מתון" שלא רצה לשבת עם מרצ כי הם "ציוניים" מדי עבורו?
    בכלל היה משהו ציוני בהפגנה הזו? וכן, ציוני היא לא קריאת גנאי!
    ולפני שתגיבו ב…רק עם אוייב עושים שלום, אז תזכרו שכדי שיהיה שלום על האוייב להכיר בזכותנו הבסיסית למדינה. הפלשתינים, מעולם לא עשו זאת.
    אז מה היה לנו: כ 1000-3000 אנשים (תלוי את איזה עיתון שואלים), מיעוט קטן שבמקרה אחר לא היה זוכה לסיקור של יותר מ 30 שניות, שהפגינו כאלטרנטיבה להחלפת ראש הממשלה במדינת ישראל.
    מין מיעוט צעקני המניף בהתלהבות את דגלי האוייב, בהשתתפות מתנגדי המדינה היהודית וכל זאת מבלי להניף את דגל ישראל.
    אז אני לא מבין למה האופוזיציה לא זוכה בבחירות ?

    • עמית מנדלזון
      30 במאי 2016 @ 22:21

      נו ואז מה אם היה שם דגל פלשתין? ולמה בעצם כולם צריכים להיות ציונים? והאם אנחנו מכירים בזכותם למדינה? למה שיכירו בנו כשאנחנו לא מכירים בהם, מעבר לזה שרוב מכריע של הישראלים רוצים את הערבים (לא רק הפלשתינים) מתים. האופוזיציה לא תזכה לעולם בבחירות כל עוד אנשים כמוך יהיו מסוגלים לחיות כל כך בשלווה עם השחיתות עם ההרס עם הפאשיזם.

  2. גידי
    30 במאי 2016 @ 13:46

    ציפי ,מעניין שבעתון חופשי לא התייחסת לכך שבהפגנה הונפו דגלי פלסטין ומרץ ,דגל ישראל יחידי שהונף הוצת !!! .השתתפו בספירה מוגזמת כ-1200-1000 איש.ראי עדויות ותמונות בפייסבוק.

    • עמית מנדלזון
      30 במאי 2016 @ 22:25

      לא נכון לא נכון ולא נכון, היו גם דגלי ישראל ואפילו דגל של מפלגת הפועלים הכורדית, אבל למי אכפת מדגלים? סתם סמרטוטים צבועים גם שלהם וגם שלנו. ההצמדות המטורפת הזו לסמלים תביא עלינו אסון מטורף,

      • גידי
        31 במאי 2016 @ 10:45

        עמית תבדוק שוב… ואמר החכם " איך השמאל רוצה לשלוט במדינה שאת הדגל (או סמרטוט)שלה הוא לא מעז להניף…"

        • עמית מנדלזון
          31 במאי 2016 @ 11:00

          אני חוזר ואומר היו גם דגלי ישראל. ואני חוזר ואומר דגל הוא סתם פיסת בד צבועה. ואני שואל אותך… אתה חושב שאתה צריך מישהו שישלוט עליך ? עזוב ימין או שמאל. אתה באמת חושב שאתה זקוק למישהו שיאמר לך מה לעשות לאן ללכת מתי ללכת מה לשתות מה לאכול מה לעשן, ? אתה באמת צריך מישהו שישים יד בכיס שלך, יקריב את ילדיך על מזבח אותו הדגל ? אני חושב שגם אתה תסתדר היטב בלי שליט

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן