Skip to content

התנהלות במעון ראש הממשלה – המדינה נאלצת לשלם שוב פיצויים

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים הורה למדינה לפצות את עובד מעון ראש הממשלה לשעבר ב-85 אלף שקלים ואת חברת כוח האדם דרכה הועסק לפצותו בעוד 50 אלף שקלים. מדובר ב"העסקה פוגענית שבה עובדים חסרי אונים נאלצים לעבוד שעות רבות תוך שהם חשופים לדרישות מוגזמות, להעלבות ולהתפרצויות זעם", פסקה השופטת וציינה כי: "יש לקבל את טענות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, דיתה פרוז'ינין, הורתה היום (שלישי) למשרד ראש הממשלה לפצות את עובד מעון ראש הממשלה לשעבר גיא אליהו ב-85 אלף שקלים, לאחר שהתקבלה תביעתו בגין עוגמת נפש והפרת זכויותיו. כמו כן, הורתה השופטת לחברת כוח האדם – קולינור שהעסיקה את אליהו לפצותו ב-47,422 שקלים. סך הפיצויים האלו כוללים בתוכם גם את הוצאות המשפט. אליהו, שעבד במעון ראש הממשלה תחת אב הבית דאז מני נפתלי, טען כי במהלך עבודתו הובטח לו כי יקבל משרה של קבע במקום על ידי סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף וזו הייתה שיטה לגייס עובדים בסביבה בו עובדים הוזהרו בידי אחרים לא לעבודה בה בגלל היות אשת ראש הממשלה "אדם קשה" וזאת בלשון המעטה. בהמשך לכך אליהו טען להעסקה פוגענית כלפיו על ידי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.
למרות שנתניהו לא נתבעה ישירות בתיק זה בדומה לתביעתו של מני נפתלי אב הבית שתבע את משרד ראש הממשלה ואת סיידוף, בו היא ביקשה לערער על פסק הדין ונדחתה, ביקשה רעיית ראש הממשלה מהשופטת לפסול עצמה מלדון בתיק זה ונדחתה. טענותיה של נתניהו שההטענות שהוטחו בפני בית המשפט בדבר העסקה במעון ראש הממשלה שהנה פוגענית ומבישה, תנאי עבודה בלתי אפשריים וכי עובדים העידו כי הנה "אישה קשה", הן שקר וכזב וכי העדויות תואמו מראש במטרה להכפישה, בית הדין קיבל למעשה את מכלול טענותיו של אליהו בהקשר הזה, וקבע כי מחומר הראיות הובהר כי הרמת קול "היה דבר שבשגרה". כמו כן, התקבלו עדויותיהם של אליהו ושל נפתלי, על כך שהראשון נאלץ לחזור למעון מכיוון שלא אמרו לילה טוב. "מדובר בדרישות בלתי סבירות ומשפילות", קבע בית הדין. כך לדוגמא דרשה שרה נתניהו לאחר שאליהו ועובדת נוספת הכינו והגישו ארוחת צהרים, כי "בשל פתיחה או סגירת סוכך מחשש לנפילת אבק, להוציא את כל הסלטים, לפנות את השולחן ולערוך מחדש", אלא שאז העיר בנה אבנר לאמו כי אין בכך צורך ונתניהו נתקפה בחמה עזה, "זרקה את כל הכלים והורתה לגב' חיים (העובדת הנוספת) לאסוף את הכל תוך 5 דק' ולערוך מחדש…ההתנהגות המתארת את גב' נתניהו כוונה כנגד שני העובדים", ציינה השופטת. "|מכל האמור לעיל עולה כי במהלך עבודתו במעון היה גיא אליהו חשוף להתנהגות פוגענית חוזרת ונשנית אשר כללה צעקות, פגיעה בדימויו הפוגעות ביכולתו לבצע את עבודתו, דרישות מוגזמות (מצד נתניהו א.מ) ועוד". "סביבת עבודה ייחודית (מעון ראש הממשלה א.מ) אינה מצדיקה העסקה פוגענית שבה עובדים חסרי אונים נאלצים לעבוד שעות רבות תוך שהם חשופים לדרישות מוגזמות, להעלבות ולהתפרצויות זעם", פסקה השופטת. זאת ועוד: "יש לקבל את טענות התובע כי במעון שררה אווירה של פחד", צוין בהחלטת השופטת.
בא כוחה של משפחת נתניהו עו״ד יוסי כהן מסר בתגובה: ״פסק הדין שגוי וחוטא לאמת – בדיוק כמו פסק הדין של אותה שופטת לגבי מני נפתלי, חברו של גיא אליהו. צר לנו כי השופטת שוב התעלמה מעדותה של הגברת נתניהו, ולא אפשרה לה להביא עדים וראיות להוכחת צדקתה, כאילו מדבר בדיון במעמד צד אחד להכפשת שרה נתניהו. בדיוק כפי שהתרענו, עמדתה של השופטת הייתה נעולה מראש״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן