Skip to content

המשטרה מודה: השוטר מס' 1 צנזר הודעה בדבר המלצות המשטרה להעמיד לדין את שרה נתניהו

ניסיון לעמימות הודעת המשטרה בדבר סיום חקירת פרשת מעון ראש הממשלה והראיות שהתגבשו כנגד רעיית ראש הממשלה והמלצת המשטרה להעמידה לדין, יצר קרע בין אלשייך למנדלבליט. הערב פרסמה המשטרה הודאה כי הדבר נעשה בהוראת אלשיך עם הסבר כי הנחיית המפכ"ל לעמעם את ההודעה בא מתוך רצון למנוע דיון ציבורי במקום דיון משפטי מקצועי וכי שני […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה כבר מביך, הזיגזג של מפכ"ל המשטרה – בהמשך להודעת המשטרה הסתמית וחסרת פנים לפיה היחידה הארצית של משטרת ישראל סיימה חקירה בעניין מעונות ראש הממשלה. "החקירה החלה בפברואר 2015 באישור היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה והתמקדה בכמה נושאים, אשר בעניינם עלה חשד לביצוע עבירות פליליות, בהן חשד לקבלת דבר במרמה ולמרמה והפרת אמונים, כולל טיפול בתלונות הדדיות". לעומת עשרות מקרים אחרים בהם מודיעה המשטרה כי התגבשו ראיות למעשים פליליים כנגד מן דהו וכי המשטרה הגישה את החומר והמלצותיה להעמידו לדין, הסתתפקה דוברת המשטר הבהודעה סתמית לפיה "בסיומה של החקירה הועברו כל הראיות לכאורה, הממצאים והתובנות שנאספו בחקירות המשטרה לפרקליטות מחוז ירושלים, אשר ליוותה את החקירה, לצורך עיון והחלטה". מבדיקת חומרי המשטרה עולה כי אכן התגבשו ראיות לחשדות של עבירות פלילים לכאורה שנעשו בידי רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו.
עורכי חדשות וכתבי פלילים זקפו יותר מגבה תמהה, מדוע לא פרסמה המשטרה את חשדטתיה והמלצותיה והעדיפה להשאירן בתחום האפור של העמימות?

המפכ"ל סבר כי לא ראוי לפרסם בציבור ולהפוך את הדיון המשפטי-מקצועי לדיון ציבורי (צילום: חיים צח לע"מ)
המפכ"ל סבר כי לא ראוי לפרסם בציבור ולהפוך את הדיון המשפטי-מקצועי לדיון ציבורי (צילום: חיים צח לע"מ)

בכירים בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט מיהרו להכחיש כי ה דבר נעשה בהנחיית היועה"מ והסבירו כי הייעוץ דרש ותבע מהמשטרה לפרסם את כל ההודעה מבלי לטייח ולהסיר ממנה מילה וחצי מילה. בכירי משטרה אמרו בשיחות פרטיות ההיפך מכך והסבירו כי דווקא היועה"מ היה זה שהנחה לצנזר את המידע.
היום (שלישי) נפגשו המפכ"ל רוני אלשיך עם היועה"מ אביחי מנדלבליט, פגישה שבסיומה יצאה הודעה לפיה אלשייך סבר כי הודעה דבר עמדת המשטרה והראיות שהתגבשו "ערכית כי לא ראוי לפרסמה בציבור ולהפוך את הדיון המשפטי-מקצועי לדיון ציבורי, ולכן הנחה להיצמד בהודעה לתקשורת, לניסוח מצומצם שאינו מפרט את העמדה לפרטיה". לאמור: אין זה מעניינו של הציבור לדעת מה החשדות שלגביהן התגבשו ראיות ומה המלצת המשטרה.

התגבשו ראיות בדבר עבירות פליליות לכאורה של רעיית ראש הממשלה - לא עניין לציבור?
התגבשו ראיות בדבר עבירות פליליות לכאורה של רעיית ראש הממשלה - לא עניין לציבור?

בהודע המשותפת שיצאה הערב מלשכת מפכ"ל המשטרה נאמר: "בחודשים האחרונים חקרה יחידה ארצית של משטרת ישראל את הפרשה שכונתה בתקשורת "תיק המעונות" בליווי פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי).
בתום החקירה הועברו הממצאים וכן עמדת המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות בידי מס' מעורבים(שרה נתניהו ועזרא סיידוף א.מ) אל היועץ המשפטי לממשלה, בכתב, כפי שנהוג בכל התיקים המנוהלים במשטרה ומועברים להחלטת הפרקליטות.
לאחר העברת העמדה , סבר המפכ"ל ערכית כי לא ראוי לפרסמה בציבור ולהפוך את הדיון המשפטי-מקצועי לדיון ציבורי, ולכן הנחה להיצמד בהודעה לתקשורת, לניסוח מצומצם שאינו מפרט את העמדה לפרטיה.
לעניין העימות החרף שפרץ בין המפכ"ל ליועה"מ, אלשייך מתריע ואומר: "הניסיונות לתקוע טריז בין המפכ"ל לבין היועץ המשפטי לממשלה הם בגדר ניסיון לפגוע בשלטון החוק. השיח בין המפכ"ל לבין היועץ המשפטי לממשלה הוא ישיר ופורה ומתוך כבוד הדדי, והבנה מלאה של חלוקת האחריות בין המערכות השונות, כמו גם חשיבות השת"פ ההדוק ביניהן".
יצוין כי אלשיך היה אמור לנאום הערב בטקס סיום מסלול ללימודי משטרה בכפרי הנוער, אך ביטל את הגעתו ללא ידיעת התקשורת.

1 Comment

  1. גידי
    1 ביוני 2016 @ 12:31

    להוריד את המלצת המשטרה רעיון מעולה !אין סיבה שהמשטרה תמליץ על תיקים מסוג פשע ומעלה. הרעיון מצויין ויוריד מהמשטרה לחצים של פוליטיקאים מקורבים ותקשורת. הפרקליטות צריכה להחליט זה תפקידה !!! הרעיון להתחיל להפסיק המלצות בתיק זה לא נכונה ויש מעתה להחיל החלטה על כל התיקים. התקשורת לא אוהבת זאת זה מנתק אותה ממקורות החמצן ולכן המשטרה והמפכל (הדתי)הפכו למטרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן