Skip to content

פעיל הימין הקיצוני אטינגר שוחרר ממעצר מנהלי

אחר 10 חודשי מעצר מנהלי שוחרר הפעיל שהיווה יעד מודיעני מס' 1 של השב"כ בשטחים כשהוא נתון תחת צווי הגבלה וביניהם הרחקה מיהודה ושומרון, מעצר בית לילי ואיסור יצירת קשר עם אנשים מסוימים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פעיל הימין הקיצוני, היעד מס' 1 של השב"כ בקרב פעילי ימין בשטחים, מאיר אטינגר, שהיה במעצר מנהלי כ-10 חודשים, שוחרר הבוקר (מישי) מכלא אשל בבאר שבע. על אטינגר הוטלו מספר הגבלות, בהן צו הרחקה מירושלים ומיהודה ושומרון, מעצר בחת מדי לילה וכן איסור יצירת קשר עם כ-90 אנשים שונים. שחרורו של אטינגר הגיע לאחר שלפני חודש הודיע השב"כ שלא יבקש הארכת מעצר מנהלי נוספת עם תומה של הנוכחית. אטינגר נעצר כחודש ימים לאחר רצח 3 בני משפחת דוואבשה בכפר דומא. הבוקר שוחרר הפעיל ובידיו צו מנהלי להגבלות שהוטלו עליו עם שחרורו. על פי צו המנהלי עליו חתם אלוף פיקוד המרכז רוני נומה, לא יוכל אטינגר לשהות בתחומי יהודה ושומרון בשנה הקרובה. על צו נוסף חתם אלוף פיקוד העורף יואל סטריק, לפיו לא יוכל אטינגר לשהות בחצי שנה הקרובה בירושלים ובישוב יד בנימין. כמו כן, הוטל על אטינגר לשהות במעצר בית בשעות הלילה בארבעת החודשים הקרובים ונאסר עליו ליצור קשר עם 92 מחבריו.

יוצא מהכלא - אטינגר (צילום: באדיבות חוננו)
יוצא מהכלא - אטינגר (צילום: באדיבות חוננו)

עו"ד סימה כוכב, אשר מייצגת את אטינגר מטעם ארגון "חוננו" הגיבה השבוע למגבלות שהוטלו על מרשה ואמרה: : "מרשי עצור ללא אשמה וללא משפט מאחורי סורג ובריח ובתנאי בידוד מחפירים במשך כעשרה חודשים. השב"כ החליט שלא לבקש הארכה נוספת של המעצר המנהלי. עם זאת, החליטו בשב"כ להמשיך ולהגבילו על ידי צווים מנהליים ולהטיל עליו מעצר בית לילי והרחקות. בנוסף, נאסר עליו ליצור קשר עם מספר רב של אנשים". ועוד: "המשך השימוש בהליכים מנהליים כנגד אטינגר הוא פגיעה בלתי סבירה בחירותו, בכבודו ובמשפחתו. רדיפתו נעשית רק בגלל דעותיו, דבר בלתי מתקבל על הדעת. מדובר בדיקטטורה של ממש וברמיסה של זכויות אזרח. כולי תקוה שרדיפה זו תיפסק בהקדם ומר אטינגר יוכל לחזור למשפחתו ולשגרת חייו בהקדם האפשרי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן