Skip to content

יוזמת "השלום" הצרפתית היא בבחינת הכרזת מלחמה על ישראל

כתגובה ליוזמה הצרפתית יש לפתוח ביוזמה ישראלית להקמת מדינה אסלמית לצידה של פריז. בצרפת חיים שישה מיליון מוסלמים ויותר, ועל פי כללי הפוליטיקל קורט המערבי והערכים האוניברסליים והזכות להגדרה עצמית, צרפת ואירופה כולה חייבים לעשות כן.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתגובה ליוזמה הצרפתית יש לפתוח ביוזמה ישראלית להקמת מדינה אסלמית לצידה של פריז. בצרפת חיים שישה מיליון מוסלמים ויותר, ועל פי כללי הפוליטיקל קורט המערבי והערכים האוניברסליים והזכות להגדרה עצמית, צרפת ואירופה כולה חייבים לעשות כן.

גם הדיבורים, כמו אלה של ארגון "המפקדים למען בטחון ישראל", על יוזמה אזורית של 'מדינות אסלמיות מתונות' שעבור דיבורי סרק והבטחות ריקות ליחסים עמם וללא כל כיסוי, נהיה מצווים להקים לפלשתינים מדינה ריבונית שאין חזרה ממנה, גם הצעה זו עלינו להדוף.

שני דורות בלבד מאז ימי השיא של האבות המייסדים של המדינה והציונות המודרנית באים עתה בניהם ובני בניהם, ובברכיים רועדות מוכרים בקלות כזו את נשמתה. ממתי הציונות הותנתה בחסדיהם של הערבים. מה, נחזור לימי הפטרונאג' האסלמי עלינו? נחיה תחת חסותם והסכמתם של הערבים? איזו נפילה, איזו נפילה. ואין לי מלים אחרות לתאר זאת.

שני דורות בלבד מאז ימי השיא של האבות המייסדים של המדינה והציונות המודרנית באים עתה בניהם ובני בניהם, ובברכיים רועדות מוכרים בקלות כזו את נשמתה. דגל ישראל - ציור של הדר ישראלי

ישראל שואפת שלום, אך יותר מכל שואפת להבטיח את קיומה ושגשוגה לאורך דורות. היא תשמח לכונן יחסים טובים עם שכנותיה הערביות ולשתף פעולה עמן בתחומי הכלכלה הביטחון ועוד. אסור לנו להתנות את שיתוף הפעולה הזו בדרישות להקמתה של מדינה פלשתינית.

הקמתה של מדינת ננס פלשתינית בגבולות 67 לערך וירושלים המזרחית בירתה, שתאחז בגרונה של ישראל, היא פתח למהומה אזורית רבתית. זה איננו הסדר לשלום אלא הבטחה למלחמות נוספות ואף איום ממשי על קיומה של ישראל.

הבעיה הפלשתיני אכן נמצאת לפתחנו אך אין זה מתפקידה וגם לא ביכולתה של מדינת ישראל לפתור אותה. כל יוזמה המשחררת את הערבים מאחריותם לפתרון הבעיה הפלשתינית ומטיל על ישראל את כל הנטל נועד מראש לכישלון.

איש בעולם איננו מונע מן הערבים לקום מחר בבוקר ולקלוט את הפליטים הפלשתינים אל תוככם כאזרחים שווים בארצותיהם רחבות הידיים והמרובות במשאבי טבע וסיבה. במקביל מצרים תקצה שטחים נרחבים עד בואכה אל עריש לטובת רצועת עזה ובזה ייתם הסיפור שלה. ובירדן תקום ישות מדינית חדשה שתהווה בית לפלשתינים. ישראל מצידה תעביר לידי ישות זאת שטחים נרחבים מיהודה ושומרון, אך בשום פנים ואופן לא את מרביתם, ובזאת יתם גם הסיפור הפלשתיני.

כן להיפרדות מהפלשתינים אך לא על דרך הקמתה של מדינת ננס שתאחז בגרונה של ישראל.

השטח והמציאות מכתיבים פתרון שכזה. סירובם של הערבים מעיד יותר מכל על כוונותיהם לנפנף את הישות הציונית בבוא העת מן האדמה האסלמית הקדושה.

ממתי מחסלים מדינה ומקימים תחתה מדינה חדשה? רק שמאל הזוי יכול לצעוד במשעולי אכזב שכאלה. ועוד עושים זאת בשם הערכים האוניברסליים וזכויות האדם. זה טירוף, ועדות להידרדרותו של המערב ונפילתו הגדולה בדרכו להיכבש על ידי הברברים.

לא נותר לי אלא להמליץ לכולנו לאמץ משהו מחכמת שוכני האוהלים של מדבריות ערב. שום דבר לא בוער. שוויה שוויה. זוהי תפיסת הזמן הערבי המפורסמת. ולאמץ בחוזקה את אסטרטגיית הצומוד וההודנה שלהם. אנחנו כאן ואיש לא יזיזנו. הציונות המודרנית קיימת כבר למעלה ממאה ועשרים שנה וראו לאילו הישגים הגענו ולאן הגיעו שכיננו הערבים.

חיל ורעדה אחזו במפקדינו המהוללים גיבורי מלחמות ישראל. הם ניצחו בשדות הקרב ועתה זקניהם מפסידים במלחמה המדינית. יוזמתם החדשה-ישנה, שסופה הקמתה של מדינה פלשתינית, היא בושה וחרפה ולא יותר מכך.

זו יוזמה המעידה על חוסר בתעוזת הרוח, על חוסר בחשיבה אסטרטגית ובאינטלקט, ועל גדולה שנעלמה לה. אותם גיבורי החייל מלח הארץ ובחורינו הטובים, שכה הערצנו בילדותנו, מעבר לשדות הקרב תרומתם למדינת ישראל איננה חורגת מתרומה של כל אחד מאתנו, ואין להם יתרון יחסי על פני איש.

הגישה הביטחונית בלבד איננה מספקת כדי להתמודד עם האתגרים. והמטריה שהם ממשיכים לאחוז בה מחוררת ובלויה ואין בה כדי להגן מפני גשמי הזעף המחכים לנו.

הפתעה בהיסטוריה

ועל כך עוד נוסיף שבמובנים רבים המהומה האזורית הנוראית המתחוללת סביבנו, ובעת שגבולות היסטוריים נמחקים ואיש איננו יודע כיצד תיראה מפת האזור אפילו בעוד שנה, זוהי גם בחזקת הפתעה בהיסטוריה, המזמנת לנו אפשרויות חדשות שלא חלמנו עליהן בעבר. נוכל בעתיד לקבל לגיטימציה למעמדה של ישראל בגולן ובאשר לחרמון הישראלי ולעצב פתרון לבעיה הפלשתינית שלא על דרך הקמתה של מדינת ננס עוינת לנו.

9 Comments

  1. נמרוד נוי
    3 ביוני 2016 @ 10:37

    אני מפסיק בזאת את השיח עם עמית מנדלסון. הוא איננו ראוי להתייחסות כלשהי שלי.

  2. גידי
    1 ביוני 2016 @ 22:04

    אכן דברים קשים ונוקבים ,מי שמבין אותם יודע למצוא עוגנים ותובנות של היסטוריה יהודית בחתירה לשלום שיבטיח את עתידנו. היוזמה הצרפתית היא לא יותר מאחיזת עניים וניסיון של ממשלת צרפת לקבל זמן אוויר על חשבוננו התפטרותה שכבר נראית כבלתי נמנעת. פאריז בוערת בהפגנות של השמאל (מחוזק במהגרים) שתמיד היה אנטישמי כלפינו .אנחנו לא נופלים למלכודת פתאים הזאת,יש כוחות אחרים שפועלים בנושא וכנראה שנשמע על כך בקרוב. תקופה קשה לרמטכל ,גם החייל מחברון וגם הסגן שלו לא סופרים אותו נקווה שהאוייב כן. כרגיל תמיד מעניין ומחכים לקרוא את דברייך. נמרוד ,כשאליק הגדול אומר לך שאתה הזוי ,נראה לי שזאת תעודת כבוד…!

    • עמית מנדלזון
      2 ביוני 2016 @ 9:16

      מצא מין את מינו. האחד ימני אינטלקטואל כביכול שחושב שיש לו הבנה כלשהיא במערכת הפוליטית או בדיפךומטיה ומקשקש שטויות על הכרזת מלחמה כשמדובר במהלך דיפלומטי. והשני ימני קיצוני המוצץ כל מה שמתאים לו מהעיתונות בין אם הוא נכון או לא. הזויים ? לא! אתם עם ישראל במיטבו העיליתות החדשות. בורים ועמי ארצות

      • נמרוד נוי
        2 ביוני 2016 @ 10:14

        עמית היקר, אחרי הכל אנו עמיתים לכתיבה ולא מתאים ולא מכובד שאתה תדרוך למשל עלי. אינני נעלב כלל וכלל. לא הגעתי עד הלום בזכותך וברשותך. ואני גם לא מצפה ממך למחמאות כלשהן. כתיבתך והערותיך מעידים על רמתך ואני לא הוסיף על כך דבר.

        • עמית מנדלזון
          2 ביוני 2016 @ 19:18

          נמרוד, אני רואה אותך הופך לימני מוטרף לנגד עיני, והכותרת ה…עלובה/חולנית/ מטורפת של המאמר הזה היא רק דוגמא. באה מדינה עם יוזמת שלום ואתה קורא לה אויבת והכרזת מלחמה ? נפלת על הראש? מלחמה ??עזוב את התובנות הבלתי נסבלות שלך ובלי קשר לימין או שמאל הרי שהם בגדר בלה בלה בלה מתמיד חסר פשר וחסר הגיון. תראה לאיזה שפל הגעת הכרזת מלחמה ? בגלל שמישהו יוצא עם יוזמת שלום ? עוד מעט תתחיל לכתוב "צרפתים אנטישמיים" טוב אז אני יודע שאתה לא מעוניין בשלום לא מעוניים במדינה דו לאומית לא מעוניין בפתרון של שתי מדינות. ככה כל הימניים הם מעדיפים מלחמה דם וקורבנות על צ'אנס כלשהו.
          אבל מכאן ועד לקרוא ליוזמת שלום של צד שלישי הכרזת מלחמה. ברור לך שהמאמר הזה לא ראוי לדפוס. ואני בהחלט מתבייש שהוא יוצא לאור בעיתון שלי

          • נמרוד נוי
            2 ביוני 2016 @ 19:47

            עמית, ההתייחסות שלי לדברים נשענת על חשיבה אסטרטגית, ועל דברים נוספים שאנשים כמותך לא מודעים להם ובזים לכל מי שקצת יותר משכיל מקצועי, ראוי ואיכותי מהם. אינני נמצא כלל במשחק שלך על ימין ועל שמאל. הנך יכול לפאר ולרומם את עצמך בערכים נשגבים ובדיבורים על שלום וכדומה, אך עלינו גם לראות את המציאות נוכחה ולצפות את פני העתיד. מעשהו של נשיא צרפת על פי כל פרמטר הוא בושה לצרפת. על פי כל שיקול וראיה אסטרטגית זו בבחינת הכרזת מלחמה על ישראל. מעבר לכך מאמריי מדברים בעד עצמם ואם הם לא מתאימים לך אולי כדאי שתבדוק את עצמך ולא תצא בצורה כל כך בוטה ולא ראויה נגדי כפי שהנך עושה. כעורך עיתון תחת שתתן דוגמה אישית הנך מסית ומדיח ועם כל הערכים האונברסליים שלך הנך פועל בדיוק נגד הערכים הנפלאים האלה שהנך מאמין בהם. עזוב אותי במנוחה.

          • עמית מנדלזון
            3 ביוני 2016 @ 10:25

            שום חשיבה אסטרטגית ושום בטיח אתה מבטא את הפחדים של כל הגזעניים רק אומר זאת במילים מכובסות. אתה אולי לא משייך את עצמך לימין אבל כל ילד יגיד לך שאתה ימני קלאסי. ואתה מגבב שטויות

  3. אליק מאור
    1 ביוני 2016 @ 11:36

    שמע, איני נוהג להגיב לכתביך. אך הפעם חוייכתי. אתה הזוי ברמות..

    • נמרוד נוי
      1 ביוני 2016 @ 11:51

      את שיש לי לומר אני עושה זאת במאמריי. פחות יש לי עניין להגיב לתגובות כמו שלך. כי אם אני הזויי אז כולנו הזויים וגם אתה בתוכם ועוד איך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן