Skip to content

25 שנות מאסר למחבל בצומת גן שמואל

"אזרח המדינה, החליט לבצע פיגוע טרור של רצח יהודים, רק בשל היותם יהודים", אמרו שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה ושלחו את המחבל עלאא זיוד מאום אל פאחם לעשרות שנים מאחורי סורג ובריח. תוך כך מבקש שר הפנים מבית המשפט לשלול את אזרחות המחבל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר על המחבל שביצע פיגוע דריסה ודקירות סכין בצומת גן שמואל לפני כשמונה חודשים, 25 שנות מאסר בפועל בתשלום פיצויים לכל אחד מקרבנותיו בסכומים של 150,000 ₪, 80,000 ₪, 70,000 ₪ ו- 40,000 ₪. תוך כך מתבררת בחיפה בקשת שר הפנים אריה דרעי בקשה לשלילת אזרחותו של המחבל, אותה הגיש השר לבית המשפט בתחילת השבוע.
באוקטובר 2015, הגיע המחבל, עלאא זיוד בן -21, תושב אום אל פאחם שבמשולש, כשהוא נוהג ברכבו לתחנת אוטובוס בכניסה לקיבוץ גן שמואל שבצפון. שם בסמוך לקניון המקומי, הוא פנה לתוך תחנת היסעים ודרס קבוצת ישראלים. כתוצאה מכך חיילת צה"ל בת 19 נפצעה קשה, חייל נוסף נפצע קל ושני אזרחים – נערה בת 15 וגבר כבן 45 – נפצעו גם הם באורח קל. הפצועים פונו לטיפול בבית החולים הלל יפה בחדר.
מייד לאחר הדריסה עצר המחבל את רכבו הוציא מרכבו סכין, חזרת לתחנת ההסעים שם הבחין בחיילת שהועפה לתעלה והחל לדקור אותה, היא הצליחה להחלץ ונמלטה. אזרח שהגיע למקום עם רכבו ירד מהרכב והחל לסייע לחיילת וכשהבחין במחבל רץ לכיוונו עם הסכין בידו נאבק בו והצליח לנטרלו ולהכריעו ובעזרת אזרחים אחרים שהגיעו למקום האירוע הוציא מהמחבל את הסכין ויחדיו הם אחזו בו עד שהגיעה למקום משטרה. האזרח עצמו נפגע בדקירת סכין בירכו ובידו השמאלית ונפצע קלות.

זיוד בבית המשפט (צילום מסך)
זיוד בבית המשפט (צילום מסך)

המחבל הורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון ב- 4 עבירות של ניסיון לרצח והחזקת סכין שלא כדין ממניע גזעני. בגזר הדין ציינו השופטים יוסף אלרון [אב"ד], רבקה פוקס ודניאל פיש, כי מדובר בעבירות שלהן חומרה קיצונית, במהותן ובנסיבות ביצוען. "הנאשם, שהינו אזרח המדינה, החליט לבצע פיגוע טרור של רצח יהודים, רק בשל היותם יהודים", אמרו שופטי בית המשפט.
זיוד נולד לאם אזרחית ישראלית ולאב תושב שקיבל מעמדו כתוצאה מאיחוד המשפחות. בעקבות הפיגוע, הודיע דרעי כי לא יחדש את תושבותו של האב והבהיר כי גם לבני משפחות המפגעים חלה אחריות על מעשיהם. הליך שלילת אזרחותו של זיוד החל מיד לאחר הפיגוע ולאחר שקיבל אור ירוק מהיועץ המשפטי לממשלה, כנדרש, הוגשה השבוע הבקשה לבית המשפט המחוזי בחיפה. "שלילת אזרחות הינה צעד חמור ונדיר אך אנו חייבים להפעיל יד קשה כנגד כל מי שפוגע בביטחון המדינה ובתושביה", אמר שר הפנים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן