Skip to content

פרשת החייל היורה – המשטרה תזמן לחקירה את נהג האמבולנס שבעט בסכין

הנהג ייחקר באזהרה בחשד לשיבוש הליכי משפט, לאחר שהתביעה הציגה סרטון מאירוע הירי במחבל המנוטרל, בו הוא תועד בועט בסכין ומקרבה אל המחבל. לגבי טענת החייל כי מחבל לבוש במעיל ארוך עורר חשד, העיד מומחה מטעם התביעה כי הטמפרטורה באותה שעה נעה בין 17 ל 48 מעלות בלבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל תזמן לחקירה את נהג האמבולנס עופר אוחנה שעל פי התביעה הצבאית בעט בסכין בסרטון שנחשף היום (רביעי) במשפטו של החיל אלאור אזריה שירה במחבל לאחר שזה הוכרע ולא היווה סיכון לאיש. אוחנה ייחקר תחת אזהרה בחשד לשיבוש הליכי משפט.
מדוע נהג האמבולנס שתועד בועט בסכין לעבר גופת המחבל לאחר שנורה בזירת הפיגוע בחברון – שנודעה לאחר מכן כ"פרשת החייל היורה" – לא נחקר בעוון שיבוש מהלכי חקירה? הערב החליטה המשטרה לזמן לחקירה את הנהג. תוך כך חשף הערב ערוץ 10 כי הסכין הוזזה שוב בידי אלמוני באופן שתהיה סמוכה לידו הימנית בסמוך לראשו.
היום (רביעי) דנו בכך בבית הדין הצבאי במסגרת שלב ההוכחות במשפטו של החייל מיחידת כפיר, שמואשם בהריגתו של המחבל, עבד אל-פתאח שריף, בעת שזה נורה, נוטרל ושכב על הקרקע בזירת האירוע ב-24 במרס.
במהלך הדיון הציגה התביעה סרטון נוסף ובו נראה נהג האמבולנס בועט בסכין שהייתה מרוחקת מגופו של המחבל לעברו. בכך ביקשה התביעה להזים טענת החייל שהבחין בסכין ליד המחבל וכי הוא זז, גרמה לו לפעול למניעת סיכון ולכן ירה בו. התביעה טענה כי החייל ששינה את גרסתו מספר פעמים משקר ביודעין על מנת לשפר את מצבו בבית הדין. התובע, סא"ל נדב וייסמן, אמר כי "ישנה טענה שהמחבל הזיז את ידו לכיוון סכין ליד שהייתה לידו, אך כעת רואים שהטענה הזאת היא שקר".

הסכין נבעטה לאחר מכן לקרבה לגופת המחבל
הסכין נבעטה לאחר מכן לקרבה לגופת המחבל


הסכין שנבעטה לעבר המחבל – לא הוותה סיכון בעת הירי

רס"ן רם קינן, ראש צוות החקירה מטעם מצ"ח נשאל אם עופר אוחנה, נהג האמבולנס שתועד בועט בסכין, נחקר במצ"ח בעקבות התיעוד והשיב כי הנהג נחקר כעד ראיה, אך זאת עוד לפני שהיה ידוע על הסרטון. קינן הודה כי לא זימנו את אוחנה לחקירה לאחר שנודע על התיעוד ואמר כי הוא חושב שראוי וצריך לזמן אותו לחקירה במשטרה בגין שיבוש חקירה. אוחנה פרסם מצדו הודעה בה הסביר כי "חוקרי מצ"ח גבו ממני עדות בשבוע שלאחר האירוע. מסרתי להם את גרסתי המלאה והמפורטת, כולל בעניין הסכין המדוברת. כמו-כן מסרתי את כל החומרים שהיו ברשותי, זאת בשיתוף פעולה מלא עם החוקרים. מאז לא נקראתי לחקירה ואף גורם רשמי כמו מצ"ח, המשטרה, נציגי התביעה או ההגנה לא יצרו איתי קשר".
לגבי טענת פרקליטי החייל כי העובדה כי המחבל לבש מעיל ארוך ביום הם, הביא לידי חשיבה כי יתכן והוא מסתיר על גופו מטען נפץ וכל עוד הוא זז היה חשש שיפוצץ את המטען, הזמינה התביעה את החזאי, ד"ר עמוס פורת מהשירות המטאורולוגי, שהסביר כי באותו בוקר שררו בחברון 18-17 מעלות. את הנתונים מדדו לדברי החזאי בתחנת ראש צורים הסמוכה. בשעה 08:00 בבוקר, מעט לפני שהחייל ירה במחבל, נמדדה טמפרטורה של 17.4 מעלות, טמפרטורה בה אין הדבר חריג ללבוש מעיל. לדברי החזאי רק כשעה לאחר מכן נרשמה עלייה של שתי מעלות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן