Skip to content

משפט החייל היורה- העדים הפלסטינים שהובאו להעיד הגיעו נעולים ב"פוסטה"

אתמול פנו העדים הפלסטינים לתביעה הצבאית וביקשו לדאוג לביטחונם האישי בבואם להעיד היום בשל איומים על חייהם. צה"ל נענה להם הם הובלו לבית המשפט והוחזרו ממנו כאחרוני העבריינים כלואים בתוך "פוסטה". צה"ל: "בסופו של דבר הם אף הודו לנו על היחס".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה פלסטינים שזומנו להעיד היום (רביעי) במשפטו של החייל היורה, אלאור אזריה התלוננו היום על היחס לו זכו מצד צה"ל. השלושה ובראשם עימאד אבו שמסיה, פעיל "בצלם" שתעד את הריגת המחבל לאחר שזה כבר הוכרע ושכב גוסס על הקרקע, ביקשו בתחילת השבוע מהתביעה הצבאית וממצ"ח להגן על חייהם לאחר שאוימו לא מעט בידי פעילי ימין קיצוני שביקשו לעשות בהם שפטים.
לדברי תנועת "בצלם" השלושה, נלקחו הבוקר ממחסום תרקומיה בשומרון והוחזרו אליו כשהם נעולים ב"פוסטה", שהיא הרכב הקטן יותר מה"זינזאנה", שמעביר אסירים מכלא לבתי משפט וחזרה.
לטענת תנועת בצלם שנתמכו בידי הפלסטינים, השלושה נלקחו ממחסום תרקומיה כשהם כלואים בתאים בתוך ה"פוסטה". "האקט המשפיל הזה שהוא ככל הנראה נוהל הליווי הסטנדרטי, מופעל למרות שאיש מהעדים לא חשוד בדבר, והם למעשה מסייעים למערכת אכיפת החוק בפעולתה", נמסר מ"בצלם". דוברת בצלם שרית מיכאלי הוסיפה כי "בשל ניסיוננו העגום בתחום פנינו כבר אתמול לתביעה הצבאית כדי לבקש שהדבר הזה לא יקרה, אולם הבוקר מי שאסף את העדים מהמחסום לא השאיר להם אפשרות אחרת".

"פוסטה" (צילום: שב"ס)
"פוסטה" (צילום: שב"ס)

מיכאלי סיפרה כי "הם פגשו את הליווי במחסום תרקומיה, ואמרו להם על אף הדרישה המוקדמת שלנו שזה לא יקרה, שהם יכולים לנסוע רק נעולים בתאים של הפוסטה. הם התלבטו קצת וניסו למחות, בשל ההשפלה של הנעילה בתא כמו פושעים, אבל מכיוון שלא רצו שיאשימו שוב את הפלסטינים בטרפוד הליכים משפטיים, החליטו למחול על כבודם ולנסוע נעולים בתוך הרכב".
גורמי צבא שנכחו במקם סיפרו למגפון שלצרכי הבאת העדים והשמירה על ביטחונם הגיע לפגשם צוות של מצ"ח בסוואנה. הצוות אובטח על ידי שוטרי מג"ב. "בהתחלה הם סירבו לעלות, הם פחדו", סיפר הגורם, "אבל לאחר מכן השתכנעו עלו וכשהחזירו אותם למחסום תרקומיה, אפילו הודו לצוות על היחס."
גורם בכיר במשמר הגבול אמר למגפון כי לצוות האבטחה של מג"ב לא היתה שום נגיעה ושליטה על סוג הרכב שייקח את העדים מהמחסום לבית המשפט וחזרה. "מתפקידנו היה לאבטח וכך עשינו", אמר הגורם. מדובר צה"ל נמסר כי "בניגוד לנטען, העדים הובלו ברכב ליווי מסוג "סוואנה" המיועד למשימות אלו. נציין כי הדרך עברה ללא תקלות ובשיתוף פעולה מלא מצד העדים."
גורם בכיר ב-"בצלם" הגיב לדברים ואמר כי בעצם הצוות עצמו שנסע איתם איננו אחראי, "הבעיה היא הנוהל שמייחס מסוכנות לכל פלסטיני, גם כזה שנכנס להעיד כדי לסייע לרשויות החקירה להגיע לחקר האמת", אמר הגורם.
הובל בתא פוסטה להעיד - אבו שאמסיה ( צילום ארכיון - בצלם)
הובל בתא פוסטה להעיד - אבו שאמסיה ( צילום ארכיון - בצלם)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן