Skip to content

אופסס טעינו – נער פלסטיני נהרג כשצה"ל ירה בשוגג ברכב פלסטיני בו נסע

בתקרית חמורה שאירעה הלילה בה נזרקו סלעים, בקבוקי תבערה ושמן על כביש 443 בין מודיעין לירושלים, נפצעו קל שני תיירים ואזרח ישראלי. כוח צ"ל שחלף במקום סבר כי מדובר בפיגוע מתוך רכב חולף ופתח באש לעבר רכב פלסטיני תמים בלתי מעורב. נער פלסטיני בן 15 נהרג ושלושה אחרים נפצעו קשה. דובר צה"ל הודה כי נעשתה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוח צה"ל הרג הלילה (שלישי) נער פלסטיני בן 15 ופצע קשה ארבעה אזרחים פלסטינים בנוסף.
משרד הבריאות פרסם כי מדובר במוחמד רפעת בדראן מבית עור א-תחתא. האירוע התרחש כאשר כוח צה"ל פתח באש לעבר פלסטנים שסבר בטעות כי הם היו מעורבים במתקפה חבלנית על כלי רכב ואוטובוס אזרחי בידוי אבנים גדולות בקבוקי תבעירה ושפיכת שמן על הכביש על כביש 443, ליד הכפרים חרבתא ובית עור א-תחתא. במתקפה זו נפצעו הלילה שני אזרחים זרים שהיו ברכב וישראלי שנסע באוטובוס. השלושה פונו לבית החולים שערי צדק בירושלים כשהם פצועים באורח קל.

נהרג בטעות - מוחמד רפעת בדראן בן ה-
נהרג בטעות - מוחמד רפעת בדראן בן ה-

מתחקיר ראשוני עלה כי כוח צבאי שעבר הלילה בכביש 443 זיהה סלעים, כתמי שמן ורכב שחלונותיו נופצו – וסבר כי רכב פלסטיני שעבר בסמוך הוא שביצע את ניסיון הפיגוע. החיילים, שחלפו במקרה במקום ולא היו קשורים לאבטחת הגזרה, פתחו באש לעבר פלסטינים שנסעו ברכב ולא היו מעורבים כלל בפיגוע. מהירי נהרג הנער ועוד שלושה נפצעו קשה. ארבעת הנפגעים נסעו מכיוון הכפר השכן בית סירא, שם חגגו את שבירת צום הרמדאן, בכביש שעובר בסמוך לכביש 443. על פי מקורות פלסטינים הפצועים הם דאוד חרוב ואחיו מוחמד חרוב, וכן פלסטיני שלישי בשם עהד סלימאן.

זירת המתקפה החבלנית
זירת המתקפה החבלנית
כביש 443 - חלון הרכב נופץ מאבנים
כביש 443 - חלון הרכב נופץ מאבנים

בצה"ל הודו כי הירי נעשה בשוגג וכי מפתחה חקירה בנושא. "אחרי שקבוצת פלסטינים רגמה באבנים ובקבוקי תבעירה רכבים ישראלים כוח צה"ל ירה על מנת להגן עליהם וטעה בסוברו כי הרכב הפלסטיני מעורב בתקרית" מסרו גורמי צה"ל.
אחד הפצועים הפלסטינים בתקרית סיפר: "יצאנו מבית סירא, הגענו לכביש שמתחת ל-443. ממש לפני שנכנסנו אליו החלו לירות עלינו מלמעלה". פצוע אחר סיפר על תחושותיו ואמר כי "נכנסנו למקלחת של כדורים מנשק חי". מחמוד הנו ההרוג ה-220 של הפלסטינים מאז חודש אוקטובר 2015. רובם של ההרוגים נורו כשניסו לתקוף עם סכין, כלים חדים אחרים, או לבצע פיגוע בירי חי בישראלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן