Skip to content

מפכ"ל המשטרה: הדלפת המסמך עבירה חמורה שמצריכה טיפול מידי

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין למפכ"ל: ״יש חשיבות רבה בהוצאת הבהרה רשמית ומסודרת בהקדם, לציבור ולחברי הכנסת, ביחס לרשימה משנת 2014, ולרלבנטיות שלה, ככל שישנה, לעת הזו". המפכ״ל רנ״צ רוני אלשיך: ״מודעים לרגישות ולפגיעה שנוצרה עקב הפרסום. על המשטרה חל איסור מוחלט ליזום איסוף מידע על נבחרי הציבור". השר לביטחון פנים גלעד ארדן: "אני באופן […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפכ״ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך הגיע ללשכת יו״ר הכנסת, יולי אדלשטין, על מנת להבהיר את הפרסומים אודות מסמך המרכז חשדות כנגד חברי כנסת. בפגישה נכחו גם ראש אגף חקירות מודיעין, ניצב מני יצחקי ועורך הדין איל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת.מפכ״ל המשטרה סקר בפני יו״ר הכנסת את תהליכי העבודה המחייבים את משטרת ישראל, בהתייחס לחקירות של חברי כנסת ושרים, תהליכים הדוקים מאוד, אשר בראשם איסור מוחלט ליזום איסוף מידע על נבחרי ציבור וכן מחויבות לדווח לפרקליט המדינה וליועץ המשפטי לממשלה על כל מידע מהותי המתקבל במשטרה ולקבל הנחיות מדויקות כיצד לפעול.
אלשיך הסביר ליו״ר את הרקע להכנת המסמך. בניגוד לפרסום המגמתי, המסמך מהווה תהליך בקרה פנימי של ראש אח״מ שנועד לוודא שכל מה שראוי היה לעבור לעיון היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, אכן עבר לעיונם. זאת, על מנת שלא ייווצרו תקלות של מידע שלא הגיע ליעדו ועלול לצוץ בעיתוי מאוחר יותר.

מפכ"ל המשטרה בפגישה עם יו"ר הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
מפכ"ל המשטרה בפגישה עם יו"ר הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)

המפכ״ל ציין כי הוא מצר על כך שהמידע הזה דלף וכי מדובר בעבירה חמורה שמצריכה טיפול מידי. המפכ״ל משוכנע כי בעל הסמכות בנושא זה יטפל בכך במלוא החומרה בשל אופייה של העבירה ועקב העובדה שהיא מערערת את היסודות של שלטון החוק.
בתוך כך השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס בצהריים לפרסום על אודות מסמך החשדות שחיברה המשטרה ובו פירוט מודיעיני על עבירות פליליות לכאורה שביצעו חברי כנסת. "אני רוצה להדגיש שאני באופן אישי מעולם לא נחשפתי לקיומו של מסמך כזה, לא מכיר אותו ולא יודע מה יש בתוכו", אמר ארדן. השר לביטחון פנים הגיב בכנסת בדיון במסגרת הצעה של ח"כ מיכל רוזין (מרצ) להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות המשטרה. בסיכום עם יו"ר הקואליציה ויו"ר הכנסת, הנושא הפך להצעה לסדר שתדון בשבוע הבא בוועדת הפנים של הכנסת.
יו״ר הכנסת קיבל את דברי המפכ״ל אך עמד על הרגישות הרבה ועל הבעייתיות שנוצרה עקב הדלפת קיומו של מסמך כזה, שכן לכאורה הוא מטיל עננה על כל חברי הכנסת ויוצר תחושה בציבור כאילו יש עשרות חברי כנסת חשודים בעבירות פליליות. היו"ר הדגיש בפני המפכ"ל את החשיבות הרבה בהוצאת הבהרה רשמית ומסודרת בהקדם, לציבור ולחברי הכנסת, ביחס לרשימה משנת 2014, ולרלבנטיות שלה, ככל שיש רלבנטיות לעת הזו, כך שמצד אחד הציבור יוכל להיות סמוך ובטוח שהמשטרה מבצעת נאמנה את עבודתה וחוקרת חברי כנסת במקרים המתאימים, אך מצד שני חברי הכנסת יוכלו להיות בטוחים שהמשטרה אינה מחזיקה חומרים נגדם כדי "לשלוף" אותם לצורך פגיעה בפעילותם ובמועמדותם לתפקידים שונים.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן