Skip to content

חיל האוויר תקף 4 מטרות תשתית חמאס בעזה

התקיפה באה בעקבות שיגור רקטות מהרצועה לישראל בליל ערב שבת בה נפגע מבנה מרכז קהילתי להורים וילדים ורקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח בתחומי מועצת שער הנגב. דו"ח הקוורטט שפורסם אתמול מזהיר מפני התמוטטות הפסקת האש עם ישראל עקב המצב ההומניטארי הקשה ברצועה, המשך ההתעצמות של חמאס וארגונים אחרים והיעדר נוכחות של הרשות הפלסטינית ברצועה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כלי טיס של חיל האוויר תקף הלילה (שבת) ארבע מטרות המהוות תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה, כך מסר דובר צה"ל. "התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע אמש לעבר העיר שדרות ופגע במבנה בעיר", הוסיף הדובר.
כמה שעות קודם לכן בערב שבת ב- 22:59 נשמעה אזעקת צבע אדום בדרות וברחבי המועצה האזורית שער הנגב כשבסופה נפלה רקטה ופגעה בגג מרכז קהילתי להורים ולילדים בשדרות, ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית שער הנגב. צוותי מד"א טיפלו בשני נפגעי חרדה בסביבת המרכז, שלא נזקקו לפינוי לבית החולים, וכוחות שהגיעו למקום פרצו למבנה על מנת לוודא שהוא אכן ריק מאדם.

חור נפער בגג המרכז (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
חור נפער בגג המרכז (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה

הירי האחרון מרצועת עזה לעבר ישראל התרחש בסוף מאי, אז התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב מבלי לגרום פגיעה בנפש או נזק. ארגונים סלפיים לקחו אז אחריות על הירי, וצה"ל תקף בתגובה לו מטרות המזוהות עם חמאס בדרום רצועת עזה. בתחילת מאי נורתה רקטה שהתפוצצה בשטח המועצה האזורית אשכול מבלי לגרום פגיעה בנפש או נזק. גם במקרה זה תקף צה"ל מהאוויר מטרות של חמאס. " צה"ל יוסיף לפעול בעוצמה כנגד כל גורם המפעיל טרור נגד מדינת ישראל ותושביה ולשמירת השקט ביישובי הדרום. האחריות לאירוע מוטלת על ארגון הטרור חמאס באופן בלעדי והוא שיישא באחריות לכל הנעשה בתחומי רצועת עזה", מסר דובר צה"ל.

דו"ח הקוורטט שהתפרסם אתמול התריע והזהיר מפני הידרדרות המצב ברצועת עזה. לפי הדו"ח, המצב ההומניטארי הקשה ברצועה, המשך ההתעצמות של חמאס וארגונים אחרים והיעדר נוכחות של הרשות הפלסטינית ברצועה מעמידים בסכנה את הפסקת האש ועלולים להביא לסבב לחימה נוסף.
רשת הטלוויזיה המקומית בעזה ((Gaza TV News), התעלמה מירי הרקטות לעבר ישראל ופרסמה כי מעט אחרי 01:00 בלילה עזה הייתה שוב תחת מתקפת מטוסי חיל האוויר של הצבא הרביעי בגודלו בעולם, שתקף בטילים את האוכלוסייה האזרחית בעזה גם במהלך צום הרמדן. לשם ההדגשה שלפו עורכי השידור תמונת ארכיון של ילדה העומדת מול חרבות מבנה מעת מלחמת צוק איתן, ואמרו על רקע שידור התמונה: "כשמטוסי סילון טסים מעל רצועת עזה, ילדים מתים".
אתמול - עזה ללא חשמל - דו"ח הקוורטט מזהיר מפני התמוטטות הפסקת האש עם ישראל (צילום: עזה עכשיו)
אתמול - עזה ללא חשמל - דו"ח הקוורטט מזהיר מפני התמוטטות הפסקת האש עם ישראל (צילום: עזה עכשיו)

6 Comments

  1. גורן
    3 ביולי 2016 @ 23:09

    מר אליק נתניה לא צריכה טרוריסטי ערבי כדאי שיבנו שם דירות כנראה מזמן לא היית בנתניה

    • אליק מאור
      3 ביולי 2016 @ 23:48

      מר גורן. כשראש הממשלה יחליט לבנות 40 – 50 – 200 דירות בנתניה, (או יותר) במחירי משתכן כפי הוא מעניק למתנחלים, אומר דיינו

      • גורן
        4 ביולי 2016 @ 8:21

        מר אליק זה שתוצאות הבחירות לא לטעמך ואני אומר את זה בעדינות בסדר אבל לא צריך לעוות את האמת

  2. גורן
    3 ביולי 2016 @ 14:46

    מעניין הייתי בכיכר הבימה במוצאי שבת לא ראית הפגנה די לירי רקטות מעזה נזכרתי שבעת מבצע צוק איתן עדין תוך כדאי המלחמה הפגינו שם בכיכר להפסקת הטבח בעזה כן ישראלים הפגינו אולי דם יהודי הפקר?

    • אליק מאור
      3 ביולי 2016 @ 15:41

      מר גורן, גם לא ראיתי שסגול השיער וחבריו ההזויים בונים 42 דירות בנתניה. שם אירע רצח לאומני לא מזמן. אולי דם אזרחי ישראל לעומת המתנחלים – הפקר?

      • גורן
        3 ביולי 2016 @ 23:11

        מר אליק כנראה שמזמן לא היית בנתניה ולא ראית את תנופת הבניה נתניה לא מחכה שערבי מחבל ירצח יהודים כדאי לבנות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן