Skip to content

אלאור אזריה – הפגנת בני נוער בתל אביב וחצי מיליון שקל שגויסו להגנתו

משפחת החייל אלאור אזריה זוכה לתמיכה גורפת בקרב מרבית ציבור הימין. תלמיד ישיבה, יהודה צבי, אחד ממובילי ההפגנות, מסביר למגפון שהאשמה בכלל היא בצה"ל ובמערכת הפוליטית שנבהלו מסרטון בצלם. שרון גל, שדרן ויועץ תקשורת חושב כי המשפט זוהם בידי התקשורת ושר הביטחון לשעבר שקבע שהחייל סרח. שרון מאשים את דובר צה"ל בתדרוך התקשורת כנגד החייל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צבי יהודה - יוביל הפגנה מהבימה לקרייה (תמונה באדיבות המצולם)
צבי יהודה - יוביל הפגנה מהבימה לקרייה (תמונה באדיבות המצולם)

"ביום רביעי הקרוב ב- 13.7 תתקיים צעדה של שמיניסטים ובני נוער למען אלאור אזריה בקריאה לממשלת ישראל לשחרר את אלאור", הפיצו מנשר ברחבי הרשתות החברתיות מספר צעירים מטעם המטה למאבק בעד אלאור, כך נטען, "נפגשים בתל אביב ברחבת הבימה בשעה 19:00, ומשם יוצאים בצעדה עם חולצות ודגלי ישראל לכיוון הקריה. כולם מגיעים". "למה בני נוער צועדים למען אלאור?" שואל נהפוסט ומשיב כי "אנחנו לא רוצים להיות האלאור אזריה הבא"
מאחורי ההפגנה הזו עומד צבי יהודה צעיר בן 20, תושב בת ים שלומד לדבריו בישיבה גבוהה בירושלים. אין לו ספק כי החיל אלאור, שהרג מחבל מנוטרל בחברון, לא ראוי להיות מואשם בהליך פלילי כלשהו. "היו צריכים להעמידו לדין משמעתי ביחידה שלו", הוא משוכנע ומאשים בעיקר את המערכת הצבאית שמושפעת מסרטון תנועת "בצלם". מבחינתו התנועה לזכויות אדם הזו היא בחזקת מיאוס.
– על סמך מה אתה קובע שאלאור הופקר?
"כי הא"ב בצה"ל שלא מפקירים לוחם בשטח".
יהודה משוכנע שנעשה כאן עיוות צדק לגבי החייל. "עכשיו אנחנו רואים לפי כל הפרוטוקולים של בית המשפט שבעצם שפטו אותו, הפוליטיקאים והתקשורת, בכל מקום אפשרי, שפטו אותו לפני שבכלל התברר מה היה באירוע. והכל בגלל סרטון של בצלם", הוא אומר ומוסיף: "בני הנוער מגיעים לצעוד ולהגיד אנחנו לא מוכנים ש"בצלם" ינהלו את העניינים של צה"ל. אנחנו רוצים שצה"ל ייתן גיבוי לחיילים שלו, אנחנו צריכים להתגייס מחר, מחרתיים, ואנחנו איבדנו את האמון בצה"ל. אנחנו רוצים שצה"ל יחזיר לנו את האמון ושגם ממשלת ישראל תחזיר לנו את האמון בצה"ל ושתראה לנו שהיא עומדת מאחורי החיילים שלה ולא על כל סרטון של "בצלם" היא קופצת ועושה רעש".
– מה לדעתך היה נכון לעשות עם החייל?
"אנחנו עכשיו רואים שהמערכה הזו הייתה צריכה להתקיים רק בדלתיים סגורות בצבא ורק אחרי פרסום הסרטון הוחלט שזה עובר לחקירה פלילית וזו שערורייה וזה לא היה אמור לקרות ולכן בני הנוער מפגינים".
– מה רע בפרסום הסרטון הזה. הוא פורסם כפי שצולם, זו האמת…
"אז קודם כל התברר שהסרטון ערוך, והוא צולם מכמה זוויות. הסרטון שהוגש בחקירות, אהה, גם למח"ט ולמ"פ הוגש כשהוא ערוך". ליהודה יש עוד טענה שלתפישתו משכנעת: "חוץ מזה, בהתחלה, בפתח המקרה, הוחלט לחקור אותו כמו שחוקרים תמיד מקרים כאלה, בתחקיר אצל מפקד החטיבה. לא בהליך פלילי. ואחרי הסרטון בגלל הלחץ שהיה הוחלט לעשות את פליל".

הפגנות תמיכה בצומת רעננה כפר סבא. לא זיהום המשפט? (צילום ארכיון: אור חמרה)
הפגנות תמיכה בצומת רעננה כפר סבא. לא זיהום המשפט? (צילום ארכיון: אור חמרה)


"אין דבר כזה להרוג מחבל – כל מי שבא לפגוע ביהודי, צריך לחסלו ללא רחמים"

צבי יהודה משוכנע שלא היה צריך להעמיד את אלאור לדין פלילי. "לדעתי היה צריך להעמיד אותו לדין, אבל לחקירה בתוך הבסיס ולא להפוך את זה לאישום בהריגה, ברצח. זה לא הגיוני, לא מתנהגים ככה", הוא טוען.
– הוא לא הרג, או רצח?
"לרצוח מחבל? יש דבר כזה"?
– יש א"ב של צה"ל שאומר שלאחר שנטרלת אויב אסור לך לפגוע בו..
"גם אם נצא מתוך הנחה שאתה צודק. זה לא המקרה שקרה. אולי הוא היווה סכנה, איום, התחיל לזוז, יש הרבה דברים שאפשר לראות שזה לא המקרה שקרה. אבל גם אם היה טעות, היו הרבה מקרים כאלה. אז היו נוקטים צעדים בתוך היחידה ולא מעמידים לדין פלילי. השאלה היא איך המשפט מתנהל וכאן זה לא משפט צדק. זה משפט שבא לכסת"ח את הדרגים הפיקודיים, את הממשלה בגלל סרטון ערוך ולחץ של ארגוני שמאל, או שעושים באמת צדק. לו היו רוצים לשפוט אותו בתוך הצבא ולא להעמיד אותו לדין בהליך פלילי. אולי היה כאן צדק".
"יש פה שערורייה, שעל פי גורמים חיצוניים צה"ל שינה את התנהגותו כלפי החייל וזה על פי סרטון ערוך של "בצלם". ניתן לראות כאן שיש פה שערורייה מאוד גדולה. על פי סרטון "בצלם" צה"ל משנה נהלים". "אנחנו לא יכולים לשפוט חייל אנחנו לא יודעים מה קרה שם. רק על פי סרטון ערוך של בצלם", מאשים יהודה.
– בשניות שלפני הירי, רואים חייל, שקט, בטוח בעצמו, לא לחוץ, דורך נשק ויורה בראשו של אדם ממרחק של כמטר וחצי.. לא שהוא לחוץ או מגיב בעת פעולה קרבית לעבר מקור ירי או איום, זו לא הריגה או רצח?
"אין דבר כזה שמחבל שבא לדקור יהודי, בא לעשות פיגוע ולא מחסלים אותו. איך מאשימים חייל ברצח מחבל? כל מי שמנסה לרצוח יהודי יש לחסל אותו. מחבל דינו מוות. אין רחמים כלפי מחבל גם כשהוא שוכב פצוע".
יהודה משוכנע שבעקבות משפטו של אלאור תיווצר, או נוצרה בקרב חיילי צה"ל תחושת פחד מהעמדה לדין. "בגלל מה שקורה עכשיו, חיילים, ואני דיברתי עם עשרות חיילים שאומרים, עכשיו, אני לא יורה. לא יורה בגלל שישפטו אותי". אין לו ספק: "המשפט לא מתנהל כמו שצריך".
יהודה גם מאשים את התקשורת. ברור לו שהיא מעוותת את המציאות, "אם היה סיקור נורמלי.. כולם היו יודעים מה שקורה כאן. הסיקור במשפט הוא סיקור מוטעה".
– יגיעו רבים להפגנה?
" בעזרת השם, היו המון פניות בפייסבוק, אני מאמין שיגיעו".

(צילום מסך)
(צילום מסך)

המשפט זוהם בידי מערכת, התקשורת ודור צה"ל

אחת הטענות שנשמעות כיום מפי אנשי ימין התומכים באזריה היא שבעצם המשפט עצמו "זוהם". החייל נשפט והורשע בידי המערכת הפוליטית ובידי שלטונות הצבא ובקרב הציבור.
איש מאנשי הימין אינו מסביר כיצד "זוהם" המשפט כשהם עצמם, משיחת הטלפון של בנימין נתניהו, ראש הממשלה למשפחת החייל בה עודד את המשפחה וספק רמז, ספק הרגיע שהכל יהיה בסדר היות והוא בוטח ומאמין במערכת הצבאית, דרך התגייסות קולנית של שרי ממשלה כמו שרת התרבות מירי רגב וחברי כנסת נוספים מהימין שמיהרו להוציא פוסטים תומכים בחייל כשלדעתם הוא עשה מעשה גבורה ואין מקום להעמידו לדין, וכלה בציבור הימין והימין הקיצוני שיצא בהפגנות למען אזריה. זה המקום לציין כי משפחתו של החייל סירבה לקחת סניגור ציבורי ללא תשלום, זאת מטעם המערכת הצבאית. יועץ התקשורת של המשפחה, שדרן ערוץ 20, חבר כנסת לשעבר שרון גל הסביר היום בראיון שנתן לתקשורת כי זה מובן מאליו שהמשפחה שכרה שירותי פרקליטי צמרת פליליים שעולים כסף רב. לטענתו כל אדם הגיוני לא היה מסכים לייצוג בנו על ידי סנגור צבאי שמושפע מהמערכת הצבאית. "אם הבן שלך חלילה היה עומד למשפט צבאי", שאל שרון את המראיין, "האם היית נותן לבן שלך להיות מיוצג על ידי סניגור צבאי כאשר ראש המערכת, שר הביטחון אומר מעל דוכן הכנסת שהחייל סרח?", לדבריו יש כאן מקרה של דוד מול גוליית. גוליית במקרה זה זו התביעה הצבאית. "קורה אירוע מהסוג הזה המשפחה והחייל לבד. המערכת חזקה יש לה הרבה כסף, היא יכולה לגייס תובע מהאזרחות את עורך דין ויצמן, שזה כאילו תיק חייו, אולי זה באמת תיק חייו" טען גל ומוסיף: "יש תחושה שנעשה הכל כדי להרשיע את אלאור, זה עולה הרבה כסף למשלם המיסים ואלאור? המדינה לא ממנת אותו שום דבר".

פרוייקט ההד סטארט גייס כחצי מיליון שקל להגנת החייל
פרוייקט ההד סטארט גייס כחצי מיליון שקל להגנת החייל

שרון משוכנע שהמשפט זוהם רק על ידי אלו המבקשים שהחייל יעמוד לדין פלילי ולא על ידי הימין.
גל: "המשפט הזה מהרגע הראשון זוהם ב אופן חסר תקדים בגלל כל מני ניסיונות להשפיע, בגלל כל מיני התבטאויות לא אחראיות מוגזמות מידי שגזרו את דינו של החייל גם מעל דוכן הכנסת על ידי מי שעמד בראש המערכת ולכן אני אומר בסיטואציה המורכבת הזאת נכון לתת לבית המשפט לנהל את ההליך המשפטי בצורה תקינה ורגועה ושקטה עד כמה שניתן בלי לנסות להשפיע, לא לכאן ולא לכאן", הוא מבקש אך מוסיף באותה נשימה ש"במקביל לנסות לסייע למשפחה וללוחם. אני חושב שכל לוחם בצה"ל שאנחנו שולחים לזירת פיגוע או לפעילות מבצעית או לפעילות נוספת זכאי אלף לזכות החפות כל עוד לא הוכח אחרת", ולדעתו אין בכך זהום המשפט. לגל אין ספק שאלאור "הורשע" לפני תום המשפט. בין השאר הוא מאשים את צה"ל: "בסוף יש שופטים והם צריכים לפסוק על פי זה… דובר צה"ל שולח לך כל הזמן בין שלושה לחמישה נציגים שכל הזמן מתדרכים נגד החייל את התקשורת, התובע האזרחי שגויס עולה כסף למשלם המיסים", ולעומת כל אלו, טוען יועץ התקשורת, "החייל והמשפחה לבד". פרויקט ההד סטארט שפתחו אתמול השדרן ובני המשפחה לגיוס כספים עבור ייצוגו המשפטי של אלאור, עבר תוך 12 שעות מהעלאתו לאוויר את סך ה 400 אלף ₪ שביקשו המשפחה לגייס והגיע בקירוב לחצי מיליון ₪. "היום המסר של עם ישראל למשפחה הוא – אתם לא לבד", מסכם שרון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן